![]() |
zelfremmende wagens..
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook maar enkel "remmen" hé. Dus kan een petieterig stukje meer veiligheid opleveren in bepaalde situaties als er geen misbruik van gemaakt wordt door: - de bestuurder zelf. - de kwetsbare (overstekende) weggebruiker die er blind vanuit gaat dat de aankomende auto(´s) zo´n systeem heeft (hebben) ... en dan alle auto´s (ook camions en bussen) En niettemin voor een echt rijbewijs moet men veel meer kunnen als alert doorremmen als het moet... :| |
Zelfs de nieuwe ford transit connect kun je die optie hebben.
http://www.ford.nl/Bedrijfswagens/NieuweTransitConnect ik was zo eens aan het filosoferen van zo'n lichte vracht te kopen, nu vroeg ik mij af of je minder taks betaalt ? en ondertussen zag ik die optie staan, voor een camionet vond ik dat straf goed uitgerust, bovendien sterk op zijn plaats In feite de ideale auto voor mijn studenten, want kost niet teveel, rijdt zuinig, kleine motor, kunnen geen vijf man meenemen want er zijn maar drie zitplaatsen. Hebben die remveiligheid. Je kunt zelfs die sneleheidsbegrenzer instellen dus je bent zeker dat ze niet zot gaan rijden... kom heeft zo een pak van die eigenschappen waarvan je denkt, waarom bestaat dat nu niet op de meeste personenwagens van dezelfde prijsklasse ? Perifeer alarm, progressieve remmen, starthulp op helling, belt alarmnummer bij ongeval, bandenspanning, stabiliseert ESP in functie van lading, stabiliseert voertuig als je caravan trekt tegen slingeren, waarschuwt achterliggers bij noodstop, en jawel een botspreventie... allemaal voor 20K... |
Hmm. Geen voorstander van. Het (gedeeltelijk) besturen van een wagen zou nooit overgelaten mogen worden aan een computer. Dat is namelijk de hoofdverantwoordelijkheid van de bestuurder zelf. Bovendien is zo'n computerprogramma nooit perfect en onfeilbaar. Ik zou zoiets nooit vertrouwen. Gewoon nuchter rijden is blijkbaar al teveel gevraagd van de mensen tegenwoordig. Zo'n systeem toont mij enkel hoe de bestuurder bepamperd wordt en geen verantwoordelijkheidszin meer wilt tijdens het rijden. Oftewel rijdt je met de auto, oftewel niet, hé.
|
Citaat:
Elk technisch middel dat de chauffeur kan helpen, is een goede zaak. Alleen ouderwetse mensen moeten niet weten van zaken als cruise control, parkeersensoren of parkeerhulp tot en met gps ... net zoals oude piloten het niet begrijpen dat op grote vliegtuigen een automatische piloot zit. . |
Citaat:
|
Ik heb meermaals gereden met een Ford Focus met:
- Automatische versnellingsbak - Afstandscontrole - Cruise control Wel ik kan u zeggen dat autorijden aangenaam kan zijn. Rijd je op een autosnelweg en je stelt de snelheid bv in op 135 km / uur, dan past de wagen zich aan aan de snelheid van je voorganger. Rijdt deze persoon iets te langzaam naar je zijn, dan moet je gewoon je richtingaanwijzer opzetten, in je spiegel kijken en lichtjes aan je stuur draaien. De wagen versnelt zeer snel tot de op de ingestelde snelheid. De ontwenning achteraf (toen ik terug met mijn Fiestake moest rijden ..... Hoe het zit met stoppen voor een voetganger heb ik niet uitgetest omdat er nog altijd de reflex is om zelf in te grijpen. |
Twee keer kop staart aanrijding kunnen vermijden door dit systeem in mijn volvo.
|
Hoe sneller wij volautomatische wagens krijgen, hoe beter.
|
Citaat:
En ze moeten betaalbaar zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.uhasselt.be/Documents/IMO...-2007(HLN).pdf |
Citaat:
Best terugbrengen naar het niveau van Goddelijke Astronauten. Die konden pas rijden, vliegen, pyramides bouwen, ... . |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zoals bij de treinbestuurders en busbestuurders ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be