Cyperken |
30 augustus 2004 14:48 |
De koppigen dorpeling...
Dit vond ik vanochtend in men brievenbus:
Bericht aan de Ternatse bevolking.
Op 3 september 1944 werd Ternat bevrijd door de geallieerden.
Velen onder ons herinneren zich nog de opmars op de Assensteenweg.
De commissie erfgoed van de Ternatse cultuurraad wil deze dag, 60 jaar later, niet zomaar laten voorbijgaan.
Op 3 september 2004 om 21 uur zullen alle klokken van de 3 deelgemeenten luiden. Kort nadien is er een herdenkingsmoment aan het monument der Gesneuvelden naas de Sint-Gertrudiskerk te Ternat.
Dit moment wordt opgeluisterd door de muziekvereniging Musate, een woordje van de burgemeester en een kort verhaal door Frans Du Mong. Iedereen is hierop natuurlijk van harte uitgenodigd.
Bovendien doen wij een oproep aan alle inwoners om hun huizen te bevlaggen en vanaf 21 uur kaars te plaatsen voor het raam.
(vlaggen zijn te verkrijgen aan € 15 op het gemeentehuis).
Doe mee aan deze sobere actie en herinner u de velen die in een recente verleden onze toekomst hebben bepaald.
Ronald Parys
Burgemeester
Met alle respect natuurlijk aan deze 'actie' natuurlijk maar om daarvoor de belgische vlag op het hangen ben ik toch niet bereid laat staan dat ik nog € 15 moet afdokken voor zo een te verkrijgen. Dus ik zal deze dag dan ook de koppigen dorpeling moete zijn want hieraan neem ik niet deel. Zijn er toevallig nog mensen die zulke melding kregen?
|