Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams-nationalistisch forum (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=67)
-   -   De koppigen dorpeling... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19503)

Cyperken 30 augustus 2004 14:48

De koppigen dorpeling...

Dit vond ik vanochtend in men brievenbus:

Bericht aan de Ternatse bevolking.

Op 3 september 1944 werd Ternat bevrijd door de geallieerden.

Velen onder ons herinneren zich nog de opmars op de Assensteenweg.

De commissie erfgoed van de Ternatse cultuurraad wil deze dag, 60 jaar later, niet zomaar laten voorbijgaan.

Op 3 september 2004 om 21 uur zullen alle klokken van de 3 deelgemeenten luiden. Kort nadien is er een herdenkingsmoment aan het monument der Gesneuvelden naas de Sint-Gertrudiskerk te Ternat.
Dit moment wordt opgeluisterd door de muziekvereniging Musate, een woordje van de burgemeester en een kort verhaal door Frans Du Mong. Iedereen is hierop natuurlijk van harte uitgenodigd.

Bovendien doen wij een oproep aan alle inwoners om hun huizen te bevlaggen en vanaf 21 uur kaars te plaatsen voor het raam.
(vlaggen zijn te verkrijgen aan € 15 op het gemeentehuis).

Doe mee aan deze sobere actie en herinner u de velen die in een recente verleden onze toekomst hebben bepaald.

Ronald Parys
Burgemeester

Met alle respect natuurlijk aan deze 'actie' natuurlijk maar om daarvoor de belgische vlag op het hangen ben ik toch niet bereid laat staan dat ik nog € 15 moet afdokken voor zo een te verkrijgen. Dus ik zal deze dag dan ook de koppigen dorpeling moete zijn want hieraan neem ik niet deel. Zijn er toevallig nog mensen die zulke melding kregen?

Rock Against Communism 30 augustus 2004 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Met alle respect natuurlijk aan deze 'actie' natuurlijk maar om daarvoor de belgische vlag op het hangen ben ik toch niet bereid laat staan dat ik nog € 15 moet afdokken voor zo een te verkrijgen. Dus ik zal deze dag dan ook de koppigen dorpeling moete zijn want hieraan neem ik niet deel. Zijn er toevallig nog mensen die zulke melding kregen?

Hang uw beest uit ? En spreek af met wat geestesgenoten om hetzelfde te doen? T'is maar een ideetje hé.

Cyperken 30 augustus 2004 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Hang uw beest uit ? En spreek af met wat geestesgenoten om hetzelfde te doen? T'is maar een ideetje hé.

Is een idee, maar vlaamsnationalisten in Ternat zijn moeilijk te vinden tenzij ik de vlaamsblokafdeling optrommel...ons dorpje is trouwens erg verfranst de laatste 3 jaar. Over Ternatenaars gesproken, er zat hier trouwens eentje op het forum 'tiger777' als ik mij niet vergis. Waar is die naartoe?

Vlaanderen Boven 30 augustus 2004 20:43

Inderdaad, hang de leeuw uit...

Betweter 30 augustus 2004 21:26

Boycot dat spel ;)

Rock Against Communism 30 augustus 2004 21:43

Citaat:

Is een idee, maar vlaamsnationalisten in Ternat zijn moeilijk te vinden tenzij ik de vlaamsblokafdeling optrommel...ons dorpje is trouwens erg verfranst de laatste 3 jaar. Over Ternatenaars gesproken, er zat hier trouwens eentje op het forum 'tiger777' als ik mij niet vergis. Waar is die naartoe?

Yep, met het VB is nog een optie..
Spijtig voor u dat Ternat aan't verfransen is, ik zou dat echt niet gedacht hebben want dat leek mij nog een echt Vlaams plaatske te zijn.. zeer jammer.

Cyperken 30 augustus 2004 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Yep, met het VB is nog een optie..
Spijtig voor u dat Ternat aan't verfransen is, ik zou dat echt niet gedacht hebben want dat leek mij nog een echt Vlaams plaatske te zijn.. zeer jammer.

tja wat wil je...is eerste gemeente na de brusselse ring, ze zitten hier ook met BHV in hun maag en op het gemeentehuis wordt vaak in het frans geholpen hoewel dat niet mag maar de burgemeester verplicht het een beetje. Ik kom elke dag vele franstaligen tegen en het worden er elk jaar meer.

Vlaanderen Boven 31 augustus 2004 16:25

Dan moeten we daar iets aan doen...neem het recht wat in eigen handen...

jOOSt 2 september 2004 13:10

Hang de Vlaamse Leeuw uit!

N.J.S.V. Antwerpen 2 september 2004 17:01

Citaat:

Ons dorpje is trouwens erg verfranst de laatste 3 jaar.

Lijkt me juist een reden te meer om je Leeuw buiten te hangen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be