Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Knack-Forum houdt ermee op. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195074)

Rikm 3 december 2013 08:44

Knack-Forum houdt ermee op.

Na meer dan tien jaar houdt het forum van Knack ermee op. Het aantal bezoekers werd te klein. Oorzaken daarvan (m.i.) : een verlegging van de aandacht naar de commentaren bij de on-line-artikelen, een gebrek aan moderatie en de daardoor ontstane vrije loop van trollen. De thematiek verschraalde daardoor, nieuwe bezoekers werden afgeschrikt en oude haakten af. Knack mag voor mijn part de verantwoordelijkheid van deze teloorgang op de eigen hoed steken.

Van die oude gebruikers zijn er nu wellicht een aantal, die nieuwe wegen zoeken om hun blik op de wereld kenbaar te maken. en anderen waren hier natuurlijk al geruime tijd actief. Als ze willen kunnen ze hier even passeren. Kwestie van in touch te blijven.

Met vriendelijke groeten,

Rik

Koenraad Noël 3 december 2013 10:09

Er was een Knackforum? :-o

hikikomori85 3 december 2013 20:12

Als ik dat had geweten! :D

Wat was het adres ? Kan ik eens piepen met de WBM

plakker 3 december 2013 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6912601)

2

Hadden ze dat eens gezegd, 'k was eens gaan kijken.
Nu is het te laat natuurlijk.

Witte Kaproen 3 december 2013 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6912601)

Inderdaad;de grootste draad ging over de N-VA
De tweede grootste draad over BHV.

Kortom het forum was te Vlaams voor de huidige Knack-top.

Suzanne 23 4 december 2013 15:18

Dag Rikm, Knackforum of niet, ik heb je gevonden.
:-)

misco 4 december 2013 16:50

hallo Rikm ,hallo Suzanne.
Zoals Kaproen schrijft was het knack forum(volgens de redactie) te NVA en rechts geworden .Daarenboven was het afgegleden naar een chat-site.

Suzanne 23 4 december 2013 17:24

Dag Misco. ;-)

emichiel 4 december 2013 18:24

Dag ouwe rakkers. Een beetje wennen aan de nieuwe omgeving, maar vooral hopen dat we hier zinnige zaken mogen schrijven en vinden

Klojo eerste klas 4 december 2013 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emichiel (Bericht 6914647)
Dag ouwe rakkers. Een beetje wennen aan de nieuwe omgeving, maar vooral hopen dat we hier zinnige zaken mogen schrijven en vinden

"Zinnige zaken'' ? In K&K ?????? 8O

plakker 4 december 2013 22:45

Allez, welkom nieuwe leden!
Het zal even wennen zijn, maar jullie zullen zich wel thuis voelen :-D

Johan Bollen 5 december 2013 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misco (Bericht 6914538)
hallo Rikm ,hallo Suzanne.
Zoals Kaproen schrijft was het knack forum(volgens de redactie) te NVA en rechts geworden .Daarenboven was het afgegleden naar een chat-site.

Een vorm van censuur dus?

Bad Attila 5 december 2013 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6914972)
Allez, welkom nieuwe leden!
Het zal even wennen zijn, maar jullie zullen zich wel thuis voelen :-D

Als ze NVA'ers zijn (Allé ex-Blokkertjes die met de wind meedraaien) en rechts zijn (zijn er dan "linkse" NVA'ers, op een paar verdwaalde zieken na), dan zullen zij zich inderdaad thuis voelen.

Al zijn een aantal kinderen of genodigden nogal tegendraads, genre dat zij Belgicist zijn, of nogal links. :-P

plakker 5 december 2013 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6915331)
Als ze NVA'ers zijn (Allé ex-Blokkertjes die met de wind meedraaien) en rechts zijn (zijn er dan "linkse" NVA'ers, op een paar verdwaalde zieken na), dan zullen zij zich inderdaad thuis voelen.

Al zijn een aantal kinderen of genodigden nogal tegendraads, genre dat zij Belgicist zijn, of nogal links. :-P

Wat interesseert mij nu van welke politieke strekking ze zijn, iedereen is hier welkom. Als ze links zijn, ook prima, dat zorgt voor evenwicht

Rudy 5 december 2013 11:01

Knack

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rikm (Bericht 6912528)
Na meer dan tien jaar houdt het forum van Knack ermee op. Het aantal bezoekers werd te klein. Oorzaken daarvan (m.i.) : een verlegging van de aandacht naar de commentaren bij de on-line-artikelen, een gebrek aan moderatie en de daardoor ontstane vrije loop van trollen. De thematiek verschraalde daardoor, nieuwe bezoekers werden afgeschrikt en oude haakten af. Knack mag voor mijn part de verantwoordelijkheid van deze teloorgang op de eigen hoed steken.

Van die oude gebruikers zijn er nu wellicht een aantal, die nieuwe wegen zoeken om hun blik op de wereld kenbaar te maken. en anderen waren hier natuurlijk al geruime tijd actief. Als ze willen kunnen ze hier even passeren. Kwestie van in touch te blijven.

Rik

Dag Rik.

Het forum van Knack houdt er inderdaad mee op. Voor de fervente abonnee is dit geen goed nieuws, voor de kritische mediaverkenner gaat het om de vraag waarom.

Om te beginnen gaat het om de vraag welke plaats het weekblad Knack nu nog inneemt binnen het beter medialandschap. Ik herinner mij de tijd dat de betere student een abonnement had op knack als de ouders dit wilden betalen. Er was ook geen alternatief voor wie zich wilde informeren.

Ondertussen. Een weekendeditie van De Standaard heeft meer te bieden dan een weekblad Knack. Dat een forum zoals dat van Knack sluit heeft dus meer te maken met meerwaarde. En die heeft Knack niet meer te bieden.

Wie echt op zoek is naar discussies onder-ons-intellectuelen, vindt z'n weg wel. Knack heeft de boot gemist.

Rudy.

plakker 5 december 2013 11:19

De Knack leek mij de laatste jaren toch veel toegankelijker dan vroeger, Rudy.
De standaard daarentegen heeft bij mij toch altijd als "gekleurd" overgekomen.

Suzanne 23 5 december 2013 12:18

Dag emichiel, ik kom eens kijken maar tot nog toe vind ik hier mijn draai niet, nu het Knackforum wijlen is mis ik het. :-(

plakker 5 december 2013 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne 23 (Bericht 6915437)
Dag emichiel, ik kom eens kijken maar tot nog toe vind ik hier mijn draai niet, nu het Knackforum wijlen is mis ik het. :-(

Geef het tijd, het ene kan het andere niet vervangen ;-)

Bad Attila 5 december 2013 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6915333)
Wat interesseert mij nu van welke politieke strekking ze zijn, iedereen is hier welkom. Als ze links zijn, ook prima, dat zorgt voor evenwicht

Uiteraard is iedereen welkom. Het zou er nog aan mankeren! ;-)

Rudy 5 december 2013 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6915375)
De Knack leek mij de laatste jaren toch veel toegankelijker dan vroeger, Rudy.
De standaard daarentegen heeft bij mij toch altijd als "gekleurd" overgekomen.

Plakker. Waarom is De Standaard volgens jou iets te gekleurd ?

Vergeleken met vroeger benadrukt een krant als De Standaard inderdaad ondertussen een individuele verantwoordelijkheid, in plaats van het christelijk boerkes-kerktoren-belang van destijds.

Vertel eerst eens waarom je een "Knack" zou kopen om op de hoogte te blijven van de actualiteit.

Beste Plakker. De krant DS heeft die zekerheid van 'Knack' destijds ondertussen onderuit gehaald, maar dan wel goedkoper.
De consument voor wie inhoud belangrijker is dan de kwaliteit van het (blinkend) papier weet maar al te goed wat kiezen.

Alternatief zou De Morgen kunnen zijn. Maar die krant benadrukt te veel het collectief belang.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be