Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Zwartrijders opgesloten in metrostation (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195153)

cookie monster 5 december 2013 00:57

Zwartrijders opgesloten in metrostation

http://www.nieuwsblad.be/article/det...31204_00871413
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bron: nieuwsblad.be
In metrostation Albert in Vorst heeft de NMBS de voorbije weken een nieuwe techniek getest om zwartrijders te pakken. Wie geen ticket heeft, geraakt er niet uit de metro. De enige manier om de poortjes alsnog te openen, is een sms sturen die 6 euro kost.

De test die ze nu uitvoeren , terecht of bullshit ??
Of gaan ze toch manieren zoeken om dit te omzeilen ??
Zwartrijden , waarom ??

Dutch_Strawberry 5 december 2013 01:27

En wat als uw batterrij van uwe gsm leeg is? Of als ge uwe gsm vergeten zijt? Of als uw krediet op is? Het zal u maar eens overkomen. Lamme regel. Dat ze eens meer controle regelen op de treinen zelf.

cookie monster 5 december 2013 01:34

Inderdaad , een terechte vraagstelling die u daar doet !!
Daar sta je dan , of zouden andere je (willen) helpen in zo'n geval ??

cookie monster 5 december 2013 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6915134)
Dat ze eens meer controle regelen op de treinen zelf.

Met al die besparingsmaatregelen die ze graag willen doen ??
En ook al dat geweld tegen controleurs ??
Daarom zoeken ze blijkbaar andere methodes , welke zouden ok kunnen zijn ??

giserke 5 december 2013 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6915118)
http://www.nieuwsblad.be/article/det...31204_00871413

De test die ze nu uitvoeren , terecht of bullshit ??
Of gaan ze toch manieren zoeken om dit te omzeilen ??
Zwartrijden , waarom ??

Klacht neerleggen -> onrechtmatige vrijheidsberoving

plakker 5 december 2013 09:40

Als ge uw ticketje koopt zoals het hoort heb je geen problemen.
Je komt daar niet toevallig terecht he.
"Moet ge nu eens iets weten? Ik struikelde en zat prompt in een metrostel, toen ik daar eindelijk uitgeraakte kon ik niet weg omdat ik natuurlijk geen kaartje had! Schande!"

De schoofzak 5 december 2013 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6915269)

Maar wat precies zou je voorstellen om die plaag van zwartrijders tegen te gaan op een efficiënte manier ?

Mijn, uiterst positieve en geniale voorstel:
een combinatie van een straf en een preventiemaatregel:
- de straf is een boete, namelijk de prijs van tien ticketten
- de verplichte aanschaf van een jaarabonnement. Ten minste kunnen ze dan het komende jaar niet meer zwart rijden.

.

giserke 5 december 2013 12:26

Toegang tot perron blokkeren, en alleen met ticket mensen doorlaten.

Ondernemerke 5 december 2013 13:00

Citaat:

Klopt! Al eens gedaan in een winkel toen hun winkelinspecteur mij tegen hield omdat hij dacht dat ik iets in mijn zakken had gestoken. Hij hield mij letterlijk vast en ik mocht niet meer verder gaan tot de politie er was. Natuurlijk had ik niets in mijn zakken maar de politie mocht wel direct mijn klacht noteren. Vrijheidsberoving en de winkelinspecteur mocht daarna zijn ministeriële badge inleveren.

En voor de slimmeriken en diegenen de de wet daar rond kennen : zelf al steek je iets in je zak dan mag die niets zeggen zolang je niet de kassa voorbij bent. En ben je buiten de winkel dan mag die ook niets meer zeggen. Dus enkel in het stuk tussen kassa en uitgang. Houd hij je daar tegen en je weigert te stoppen dan mag die u NIET aanraken of tegen houden. En hij mag zeker niet de uitgang op slot doen of blokkeren. Hij mag de politie bellen en een persoonsbeschrijving doorgeven. Maar het is dan zijn woord tegen dat van u. En zijn woord is niet gelijk aan dat van een flik. Dus einde verhaal.

plakker 5 december 2013 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6915489)
Klopt! Al eens gedaan in een winkel toen hun winkelinspecteur mij tegen hield omdat hij dacht dat ik iets in mijn zakken had gestoken. Hij hield mij letterlijk vast en ik mocht niet meer verder gaan tot de politie er was. Natuurlijk had ik niets in mijn zakken maar de politie mocht wel direct mijn klacht noteren. Vrijheidsberoving en de winkelinspecteur mocht daarna zijn ministeriële badge inleveren.

En voor de slimmeriken en diegenen de de wet daar rond kennen : zelf al steek je iets in je zak dan mag die niets zeggen zolang je niet de kassa voorbij bent. En ben je buiten de winkel dan mag die ook niets meer zeggen. Dus enkel in het stuk tussen kassa en uitgang. Houd hij je daar tegen en je weigert te stoppen dan mag die u NIET aanraken of tegen houden. En hij mag zeker niet de uitgang op slot doen of blokkeren. Hij mag de politie bellen en een persoonsbeschrijving doorgeven. Maar het is dan zijn woord tegen dat van u. En zijn woord is niet gelijk aan dat van een flik. Dus einde verhaal.

Tenzij de parking eigendom is van de winkel, voor de rest klopt alles zoals u het stelt.

Klein Licht 5 december 2013 19:02

Citaat:

Als u bij mij thuis inbreekt en de kluisdeur valt dicht en u geraakt niet meer buiten =/= vrijheidsberoving he ;-)

Bierke 5 december 2013 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6915447)
Toegang tot perron blokkeren, en alleen met ticket mensen doorlaten.

Dat komt overal bij tijd, op trein tram en bus

lombas 5 december 2013 23:13

Zal er niemand staan om te assisteren? In het VK bijvoorbeeld is er altijd begeleiding aanwezig.

'Zelfs' in Israël staat steeds personeel om je te helpen indien je kaartje niet door de scan geraakt.

Zucht 5 december 2013 23:22

In principe zijn alle ingangen met een poortje geblokkeerd, dus je kan er niet in zonder ticket of kaart.
Toch lukt dat nog, er zijn bijv. nog hopen bedelaars die op de perrons en metro's raken.
Een ticket scan om buiten te gaan daarentegen is waanzin in de grote stations. Daar stappen enkele honderden passagiers af en die zouden dan allemaal hun ticket moeten scannen over 3 poortjes ? Dat duurt een half uur om het station uit te geraken.

Glenneke 6 december 2013 10:39

Het metrostation aan NMBS Brussel Centraal, geraak je zo binnen. dus binnen geraken in zelfs de grote stations is geen probleem

DewareJakob 6 december 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bron: nieuwsblad.be
In metrostation Albert in Vorst heeft de NMBS de voorbije weken een nieuwe techniek getest om zwartrijders te pakken. Wie geen ticket heeft, geraakt er niet uit de metro. De enige manier om de poortjes alsnog te openen, is een sms sturen die 6 euro kost.
Sinds wanneer heeft de NMBS een Metro?
Hoe juist is de rest van hun artikels?

De schoofzak 6 december 2013 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6916489)
In principe zijn alle ingangen met een poortje geblokkeerd, dus je kan er niet in zonder ticket of kaart.
Toch lukt dat nog, er zijn bijv. nog hopen bedelaars die op de perrons en metro's raken.
Een ticket scan om buiten te gaan daarentegen is waanzin in de grote stations. Daar stappen enkele honderden passagiers af en die zouden dan allemaal hun ticket moeten scannen over 3 poortjes ? Dat duurt een half uur om het station uit te geraken.

Het is wel mogelijk, mits een beetje 'organisatie'.
Ga ne keer op uitstap in Londen en ge zult u een Oyster kaart aanschaffen.

.

Anna List 6 december 2013 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6915134)
En wat als uw batterrij van uwe gsm leeg is? Of als ge uwe gsm vergeten zijt? Of als uw krediet op is? Het zal u maar eens overkomen. Lamme regel. Dat ze eens meer controle regelen op de treinen zelf.

dan zult ge moeten betalen

kelt 9 december 2013 18:45

Ik geloof niet dat men in Brussel nog veel keus had dan de perrons te "kuisen" van iedereen die daar niet is om te reizen.....

We zouden soms vergeten dat er tot voor een paar jaar doden en gewonden gevallen waren op diezelfde perrons en dat de politiediensten op den duur even veel mensen onder de grond als boven de grond mochten laten surveilleren.

De uitbouw van een openbaar vervoer is ook niet mogelijk als de mensen moeten vechten en lopen om op- of van een metro- of tramstel te raken....

Nu is er hoogstens al eens frustratie om wat technologie.....

Dit is de (nabije) toekomst van alle ietwat grotere trein- en metrostations....Plaatsen die "van iedereen","gratis" en populair zijn verworden al snel tot een vuilhoop en een hel ,of een politie-patrouillezone met dagelijkse "evenementen"....

De huidge methode lijkt me een verbetering is...:roll:

Havanna 9 december 2013 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6917089)
dan zult ge moeten betalen

Met je platte GSM ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be