Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaanderen geeft 175.000 euro subsidie voor diamanten laarzen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195162)

hollande 5 december 2013 11:28

Vlaanderen geeft 175.000 euro subsidie voor diamanten laarzen (jan jambon)

1 Bijlage(n)
zou diamantman jan jambon hier voor iets tussen zitten!!!!
Citaat:

Tijdens de economische missie in Hongkong zal woensdag een paar diamanten laarzen voorgesteld worden, ontworpen door het Antwerps modehuis A.F. Vandevorst. De laarzen zijn bijna 3,2 miljoen dollar (2,4 miljoen euro) waard. Vlaanderen gaf een subsidie van 175.000 euro voor het project.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00869902

Vigilant 5 december 2013 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hollande (Bericht 6915389)
zou diamantman jan jambon hier voor iets tussen zitten!!!!

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00869902

Daar is niets mis mee.
De diamantindustrie moet gepromoot worden, zeker bij het kruim van miljonairs en miljardairs in die regio. Mooie reclame, goed voor bestellingen, goed voor de tewerkstelling in Antwerpen, goed voor onze economie.

165.000 euro is niets in vergelijking met de 100 miljoen euro die Johan Vande Lanotte verkwanselde in een luchtbel.

Amon_Re 5 december 2013 11:40

Citaat:

Vlaanderen gaf een subsidie van 175.000 euro voor het project.
Crimineel eigenlijk.

Boduo 5 december 2013 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6915397)
Crimineel eigenlijk.

Juist !
Er zijn toch andere mogelijkheden om doeltreffend te investeren ?

hollande 5 december 2013 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6915395)
Daar is niets mis mee.
De diamantindustrie moet gepromoot worden, zeker bij het kruim van miljonairs en miljardairs in die regio. Mooie reclame, goed voor bestellingen, goed voor de tewerkstelling in Antwerpen, goed voor onze economie.

165.000 euro is niets in vergelijking met de 100 miljoen euro die Johan Vande Lanotte verkwanselde in een luchtbel.

dus gij vind het normaal dat de corrupte belastingsontduikende steenrijke sector geld krijgt om een luxe product te laten vervaardigen in India.
dit draadje gaat niet over Johan Vande Lanotte, binnen afzienbare tijd zal het over diamantman jan gaan.

six 5 december 2013 14:15

Investeren in technologische innovatie is goed voor de toekomst.

Anselmo 5 december 2013 15:25

Als Vlaanderen € 175.000 investeert om botjes te maken die achteraf € 2,4 miljoen opbrengen , lijkt mij dat helemaal niet zo dwaas.

Het blijft natuurlijk een decadent gedoe, maar als promotiemiddel voor de Antwerpse diamant - heel dat wereldje spreekt nu over de duurste laarzen ooit- kan het alleszins tellen.
(ook die tennisraket tijdens de ECC-tornooien was zo'n begeerd hebbeding)
Prima dus !

Amon_Re 5 december 2013 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915579)
Investeren in technologische innovatie is goed voor de toekomst.

Alleen is hier geen sprake van innovatie.

six 5 december 2013 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6915685)
Alleen is hier geen sprake van innovatie.

Want? Dit is nooit eerder gedaan.

Amon_Re 5 december 2013 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6915680)
Als Vlaanderen € 175.000 investeert om botjes te maken die achteraf € 2,4 miljoen opbrengen , lijkt mij dat helemaal niet zo dwaas.

Het blijft natuurlijk een decadent gedoe, maar als promotiemiddel voor de Antwerpse diamant - heel dat wereldje spreekt nu over de duurste laarzen ooit- kan het alleszins tellen.
(ook die tennisraket tijdens de ECC-tornooien was zo'n begeerd hebbeding)
Prima dus !

alleen is het zo dat de subsidie een peulschil is van die prijs, ook zonder die subsidie zouden deze laarzen gemaakt geweest zijn. Het is dus gewoon het wegzeiken van €175k die voor andere zaken kon benut worden.

Amon_Re 5 december 2013 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915688)
Want? Dit is nooit eerder gedaan.

Niet alles wat nog nooit gedaan werd is een innovatie. Dit is gewoon een evolutie van een bestaand product naar obsceen belachelijke hoogtes. Er is niets innovatief aan de technieken die gebruikt werden. Het enige 'innovatieve' is de prijs

six 5 december 2013 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6915698)
Niet alles wat nog nooit gedaan werd is een innovatie. Dit is gewoon een evolutie van een bestaand product naar obsceen belachelijke hoogtes. Er is niets innovatief aan de technieken die gebruikt werden. Het enige 'innovatieve' is de prijs

Kan men over een nieuwe grote brug ook zeggen.

Anselmo 5 december 2013 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6915692)
alleen is het zo dat de subsidie een peulschil is van die prijs, ook zonder die subsidie zouden deze laarzen gemaakt geweest zijn. Het is dus gewoon het wegzeiken van €175k die voor andere zaken kon benut worden.

Weet jij waar de opbrengst naartoe gaat ?

six 5 december 2013 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viva bomma (Bericht 6915714)
Het wordt nog mooier:

'Alleen persconferentie gesubsidieerd 'Volgens Bart Matheï, woordvoerder van Flanders Investment and Trade, worden "noch de diamanten, noch de laarzen gesubsidieerd. Alleen de persconferentie kreeg steun van de Vlaamse overheid." (AVE)

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...leningen.dhtml

175.000 als steun voor een personferentie!

Wat moet zo'n persconferentie dan al niet kosten! En is dat nodig?!!!!!

Wat met diegenen zonder rijbewijs?

Amon_Re 5 december 2013 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915705)
Kan men over een nieuwe grote brug ook zeggen.

Uiteraard. Verschil is dat een brug een maatschappelijke & economische waarde toevoegt aan de maatschappij. Die laarzen..... not so much

Amon_Re 5 december 2013 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 6915712)
Weet jij waar de opbrengst naartoe gaat ?

*Niet* naar de staatskas.

six 5 december 2013 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6915722)
Uiteraard. Verschil is dat een brug een maatschappelijke & economische waarde toevoegt aan de maatschappij. Die laarzen..... not so much

Beslis jij wat waarde is?

Amon_Re 5 december 2013 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915724)
Beslis jij wat waarde is?

Ik beslis niets. Ik verkondig enkel een mening. Ik weet dat dat in België not done is, maar ik ga verdomme niet zwijgen.

six 5 december 2013 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6915730)
Ik beslis niets. Ik verkondig enkel een mening. Ik weet dat dat in België not done is, maar ik ga verdomme niet zwijgen.

Amai amai. Jij gaat verdomme niet zwijgen over die laarzen! Iedereen bukt zomaar maar den Amon, die gaat spreken over die laarzen.

Troubadour 5 december 2013 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6915741)
Amai amai. Jij gaat verdomme niet zwijgen over die laarzen! Iedereen bukt zomaar maar den Amon, die gaat spreken over die laarzen.

Ga je ze kopen? Ze hebben wel iets he.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be