![]() |
peking 2008 wordt nog erger!
"In België heerst er geen topsportklimaat" aldus renno roelandt van het boic.
Ik vrees dat er zelf geen sportklimaat heerst, hoevaak doet u aan sport en volgt u sport?? Waarom zou ons land verder investeren als er geen interesse is?? En zeker er geen karakter is om ooit maar aan de hielen te kunnen reiken van onze noorderburen. Als we maar weinig moeten werken om veel geld te verdienen en op reis kunnen gaan en eens lekker gaan eten, maar is het ook niet belangerijk om gezond te zijn zoals iedereen dat elkaar toewenst bij nieuwjaar waarna men nog maar eens een glas champagne heft op toekomstige successen. "ALLE DIKZAKKEN VAN VLAANDEREN VERENIGT U" en beweeg. |
Hmmm ik denk als je werkt, je ook al aardig aan je trekken kunt komen qua beweging.
jobkes met een 'zittend achterwerk' vallen hier niet onder. Met vlaamse groet, Sam, |
Wat is dat gedoe om sport eigenlijk?
|
Ik denk dat wij Vlamingen te nuchter zijn om te streven naar medailles en daar fortuinen in te stoppen!
Wel moet er , volgens mij, meer aangespoord worden tot sport, maar dan louter als ontspanning en zeker niet tegen uitzonderlijk hoge bedragen. Sport is te zeer verworden tot zakkenvullen . Al eens gezien hoe die vetbetaalde voetballers dikwijls te lui zijn om achter een bal te LOPEN? Nog nooit opgemerkt dat medaillewinnaars zeer vaak mensen zijn die geen fortuinen verdienen en enkel afhankelijk zijn van de premies die ze omwille van hun resultaten kunnen opstrijken?? Die zijn gemotiveerd om goede resultaten neer te zetten. Als je toch miljoenen verdient zelfs als je niet presteert, waarom dan nog moeite doen?? |
Je verdient er hier ook niks mee, wat voetballers en fietsers uitgezonderd.
|
topsport is nergens goed voor. Wat voor nut heeft het dat iemand een 100ste van een second sneller loopt dan iemand anders :roll:
|
Citaat:
In een ander topic - waar één reactie uitgezonderd, geen respons op kwam - werd de vraag eens gesteld wat we zouden wensen te bereiken indien we tot minister van sport benoemd zouden worden. Kiezen voor topsport of massasport. Citaat:
Ik schreef daar toen: De laatste categorie subsidie toekennen, is moreel niet verdedigbaar. Aangezien deze reeds over een voordeel aan interne hulpbronnen beschikken zou hen subsidie toekennen immers betekenen dat men een groep die reeds bevoordeelt is nog meer gaat bevoordelen. Vanuit die optiek zou het te verdedigen vallen om, ter compensatie van die interne hulpbronnen, de eerste categorie jongeren een subsidie toe te kennen. |
dan kies ik zonder aarzelen voor massasport.
|
dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be