![]() |
Moet Siegfried Bracke ontslag nemen bij de VRT ?
1. Ja.
2. Ja. Tenzij hij stopt met actieve politiek en al zijn partijkaarten opzegt. 3. Neen. 4. Geen mening. 5. Prins Laurent. Siegfried Bracke is momenteel met politiek verlof. Hierdoor kan hij als statutair ambtenaar steeds terugkeren naar de VRT. Ook behoudt hij hierdoor de pesionenrechten als statutair ambtenaar die zelfs nog verder opgebouwd worden tijdens zijn verlof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lid van Kamer, Senaat, een gemeenschaps- of gewestraad, met uitzondering van de Raad van de Duitstalige gemeenschap, het Europees Parlement, de federale regering, gemeenschaps- of gewestregering of de Europese Commissie voltijds Dit politiek verlof begint op de datum van je eedaflegging. Het eindigt ten laatste op de laatste dag van de maand die volgt op het einde van je mandaat. Tijdens politiek verlof van ambtswege blijf je in dienstactiviteit, maar je hebt geen recht op wedde. Het aantal dagen verlof wordt tevens bepaald in verhouding tot je effectief gepresteerde diensten. Gevolgen Contractuelen Recht op wedde: nee, tenzij bij dienstvrijstelling Recht op weddeverhoging: ja Vermindering jaarlijks vakantieverlof: nee Statutairen, stagiairs, mandaathouders Administratieve stand: dienstactiviteit Recht op wedde: nee, tenzij bij dienstvrijstelling Vermindering ziektekrediet: nee Vermindering jaarlijks vakantieverlof: nee Nu is de vraag natuurlijk 'Wordt het recht op pensioen opgebouwd door de jaren dienstactiviteit of door de ontvangen weddes' ? (ben ik mis als ik zou zeggen 'dienstactiviteit' ?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bracke moet van mij helemaal niets. Het lijkt me onlogisch ontslag te nemen omdat je een politiek mandaat uitoefent...
|
Citaat:
Door mijn vooringenomen mening over Siegfried Bracke zoek ik redenen waar zijn persoonlijk belang primeert. |
Citaat:
Mij lijkt het de logica zelve dat als je dergelijke carrièrekeuze maakt dat je ze niet half-half maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelf een collega met deeltijds politiek verlof. Het zou toch minstens bizar te noemen zijn om te verwachten dat ze het ineens helemaal aftrapt? |
Citaat:
|
Mijn onmiddellijke reactie was neen. En daar zou ik bij blijven mocht hij geen journalist zijn. Nu twijfel ik. Ik vind het onkies om journalist - politiek - journalist te doen. Of zoals die andere n-va'er, de handtastelijke olijkaard uit Brugge : journalist - politiek - journalistiek - politiek - journalistiek - politiek - journalistiek - politiek.
|
Citaat:
Of hij ooit als politieke journalist kan terugkomen, is nu niet aan de orde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of, dat staat tenminste op mijn belastingbrief. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be