![]() |
Naar algemene 90/70 kmh in Vlaanderen ?
Net in het VTM-nieuws:
Citaat:
Hoe ze het gaan doen weet ik niet want de wegcode is federaal en de wetten ook. Gaan er wetten bijkomen ? Dus hypothetisch Artikel 11.2.VL : alleen in Vlaanderen :lol: over wetsartikel 11.2 gaat het, specifiek de blauwe tekst, cursief de verandering: Citaat:
Naja, binnen een jaar of 3-4 gaan we weten of het iets opgebracht heeft. Ik kan het al raden, wslk nougabollen (oordeel zelf) naja voor kassa-kassa dan ? Ik zoek even naar een betreffende studie, dus de meeste wegen (90 kmh naar 70 kmh): Citaat:
|
Heel Vlaanderen zone 30. Geeft nog een verlaging van het aantal verkeersdoden met ??? % Veilig zal het zijn!!!!
|
Citaat:
Gaat De Lijn dan zijn *dienstregeling aanpassen ? :-) |
Het afschaffen van 90km/u vind ik geen goede maatregel, helaas is dat al vele jaren aan de gang. Recent nog in Lokeren waar men deze zomer op alle wegen buiten de bebouwde kom een 70km/u beperking heeft ingevoerd.
Verlaging van 120km/u naar 90km/u op stukken die geen autostrade zijn valt nog te overwegen, vooral op wegen waar verkeerslichten vrij kort op elkaar volgen. |
Citaat:
(in Vlaanderen kan men niet tot 100 tellen ;-) ) Als men die verkeerslichten nu eens adaptief op mekaar ging afstellen dan behoeft men geen snelheidbeperking, zelfs nog geen snelheidscontrole, op dat bepaald traject. |
Gewoon waanzinnig. Men wil dat je tegenwoordig flexibel bent, dat je mobiel bent, maar je moet wel zo lang mogelijk onderweg zijn :roll:
Sjonge, jonge... |
de auto van het gepeupel moet verdwijnen.
|
Nog meer die vrachtwagens die als je denkt 90 te rijden,er toch een pak je gewoon beginnen voorbij te steken.Die moeten dan toch zeker 100 rijden????
|
max 30 kmh en 20 kmh, de toekomst in Vlaamse steden ?
vb Nederland:
http://www.youtube.com/watch?v=ucHTu6h6U8c Einde van het filmpje, tekst: naast ruim 200 automobilisten zijn 2 fietsers ook geflitst (+ 25 kmh woonerf) maar ze hebben geluk gehad... |
Citaat:
Ik word het meer dan beu dat er steeds meer wegen om volstrekt onduidelijke redenen ineens van borden 70 worden voorzien. En dat zou dan ineens de norm moeten worden. Misschien moeten we hier een lijst opstellen van de meest onnozele 70 wegen. |
Citaat:
![]() Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens de foto alvast niet. Naja wie weet is het een vervalsing of fata morgana :lol: of was het "de 10 miles" ? De limiet is alleszins idem: :lol: http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/...70-rijden.aspx Op smal rolstoelpad mag je 70 rijden ![]() ![]() Als er 70 kmh op de matrixborden komt voor de Kenneytunnel - in de regel tijdens de spits - zouden er zowat 5000 vtg per uur per pijp moeten passeren... De Kennedytunnel haalt een intensiteit van 140.000 vtg per dag bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kennedytunnel |
Citaat:
|
Citaat:
Waar juist gebeur(d)en die ernstige ongevallen dan ? In de file zelf ? of aan het file-einde ? Zijn er minder file-eindes als de file langer is ? :-) recent vb, minstens 1 dode net voor de Kennedytunnel: 20-08-2013 http://nieuws.vtm.be/binnenland/5735...-zwaar-ongeval en nog een dode op het einde vd file in Temse E-17, dezelfde dag, zal ook de file naar de Kennedytunnel zijn: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...n-op-E17.dhtml 2 doden op een dag al... wat beweerde je minder ernstige ongevallen ? Neuh. Mario is andere mening: Citaat:
Zondebok "snelheid" heeft er 99,9/100 geen bal mee te maken, gewoon opletten en veiligheidsafstand respecteren. Aja, maar wat ze niet kunnen flitsen is niet zo erg zeker ? :cry: |
Citaat:
Zie dit rapport: https://www.google.be/search?q=impac...J-3M0AXR9YCwCA en download dan de pdf "impact van maximumsnelheid op autosnelwegen". |
Citaat:
|
Snelheid verlagen, toch iets dat de Vlaamse regering goed doet dan.
|
Citaat:
Of zoals de studie al quasi deed vermoeden, meer ongevallen, meer slachtoffers. Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be