Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Verplaatst: Lorin Parys (politieke toyboy Rutten) volgt De Ridder naar N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195391)

De schoofzak 10 december 2013 08:09

Verplaatst: Lorin Parys (politieke toyboy Rutten) volgt De Ridder naar N-VA

De draad over de Lorin is per ongeluk verplaatst naar en in de draad van Veerle Baetens, en dit kan niet ongedaan gemaakt worden.

Aandachtige forummers zullen de zaken wel kunnen onderscheiden.
Allen dus naar het soepforum "staatsinrichting" ...

Allez, ne mooie vent bij een mooie vrouw, zelfs met politiek verschillende inzichten, dat kan iets smeuigs worden.

.

Brakelaar 10 december 2013 08:20

die draad kunnen ze wel aanpassen hoor,enkel een admin die weet hoe het zaakje aangepast kan worden moet je hebben!

Pontifex 10 december 2013 08:37

Beste forumdeelnemers

Ik voegde op foute wijze deze oorspronkelijke draad samen, met een draad die bovendien in een ander forum stond.

Ik verwijderde de reacties uit de draad waar ze niet thuishoren.

U kan in deze nieuwe draad over het onderwerp voort discussiëren.

Excuses voor het ongemak.

Pontifex

De schoofzak 10 december 2013 09:03

http://www.lorinparys.be/lp/blog_com...oor_n-va_kies/

Citaat:

...
Kijk naar hoe ons land er aan toe is: 3,5 miljoen Belgen die werken om de 7,5 miljoen anderen te onderhouden. De staatsschuld die maar blijft stijgen. Een overheid die beslag legt op de helft van je loon. Een regering die geleid wordt door een partij die zelfs niet gelooft dat ons land een zware loonhandicap heeft. Ik heb er mij in 2011 al tegen verzet dat Open Vld zou meestappen in de regering Di Rupo en dat ongenoegen is alleen maar groter geworden. Als Gwendolyn Rutten zich moet excuseren voor alle nieuwe belastingen die de partij mee heeft goedgekeurd, dan heb ik daar nog weinig aan toe te voegen."

Parys moet naar eigen zeggen geen grote ideologische bocht maken om naar N-VA over te stappen. "Ik ben altijd al een overtuigd regionalist geweest. Iedereen die bezorgd is om de toekomst van ons land, zou Vlaams-nationalist moeten zijn. Hoe kan je nu ooit de duurzame hervormingen doorvoeren die nodig zijn met een partij als de PS die over alles het tegenovergestelde denkt?" De Leuvenaar voerde het jongste jaar vele gesprekken met streekgenoten Theo Francken en Ben Weyts. Toen die hem in september het confederale toekomstmodel van N-VA voorlegden, hakte Parys de knoop door. "Het gaat mij puur om de inhoud. Je kan gewoon de solidariteit niet blijven organiseren, zonder de staatsstructuur te hervormen en het zwaartepunt van de bevoegdheden bij de deelstaten te leggen. Confederalisme is een positief verhaal, waarbij we onderling afspreken wat we apart gaan doen en wat we best nog samen doen. Ook Open Vld vond dat tot voor kort. In ons verkiezingsprogramma van 2010 stond: "Confederalisme is broodnodig, anders worden we samen armer. In die zin vind ik niet dat ik Open Vld in de steek laat. Zij zijn van gedacht veranderd, niet ik."
..

vlijmscherp 10 december 2013 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 6922925)
Beste forumdeelnemers

Ik voegde op foute wijze deze oorspronkelijke draad samen, met een draad die bovendien in een ander forum stond.

Pontifex

allé, omdat gij het zijt..... ;-)

vlijmscherp 10 december 2013 09:21

ik ken hem niet maar blijkbaar iemand met capaciteiten.

Weer ne blauwen natuurlijk, maar ook iemand uit Vlaams-Brabant, en daar zijn ze, over alle partijen heen, altijd wat Vlaamser dan uit de andere provincies.

Effect 10 december 2013 09:24

Citaat:

In ons verkiezingsprogramma van 2010 stond: "Confederalisme is broodnodig, anders worden we samen armer. In die zin vind ik niet dat ik Open Vld in de steek laat. Zij zijn van gedacht veranderd, niet ik."
Dit vond ik frappant. Kijk dat krijgt ge als ge als windhaan van links naar rechts gaan al naargelang de postjes die ge verlangt. Ik snap wel dat een man als Parys naar N-VA gaat sinds VLD ondertussen centrum-links is.

Boduo 10 december 2013 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6922946)
Dit vond ik frappant. Kijk dat krijgt ge als ge als windhaan van links naar rechts gaan al naargelang de postjes die ge verlangt. Ik snap wel dat een man als Parys naar N-VA gaat sinds VLD ondertussen centrum-links is.

OVLD is van gedacht veranderd. Ik niet.
Hij heeft groot gelijk.
"Standvastigheid" is een woord dat ze bij de "jongeren" van OVLD niet meer kennen.

killimandjaro 10 december 2013 10:45

Demagoog volksverlakker Verhofstadt heeft acht jaar lang plat op de buik gelegen voor de PS.
Nu zien we het resultaat.

Antoon 10 december 2013 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6922965)
OVLD is van gedacht veranderd. Ik niet.
Hij heeft groot gelijk.
"Standvastigheid" is een woord dat ze bij de "jongeren" van OVLD niet meer kennen.

2

ViveLaBelgique 10 december 2013 10:51

Citaat:

Open VLD mag dan weliswaar opgeschoven zijn naar centrum-links maar N-VA en het Vlaams Belang bevindt zich volledig aan de linkse kant van het spectrum. Dit weekend nog in Knack: Ben Weyts wil niet gezegd hebben dat hij of N-VA een liberale partij is.

Effect 10 december 2013 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6923016)
Open VLD mag dan weliswaar opgeschoven zijn naar centrum-links maar N-VA en het Vlaams Belang bevindt zich volledig aan de linkse kant van het spectrum. Dit weekend nog in Knack: Ben Weyts wil niet gezegd hebben dat hij of N-VA een liberale partij is.

N-VA is een rationele partij en in een proto-communistisch land als België is liberalisme de facto de correcte positie. Daarvoor moet ge geen liberaal zijn, enkel werk hebben.

doremi 10 december 2013 11:07

"Hoe kan je nu ooit de duurzame hervormingen doorvoeren die nodig zijn met een partij als de PS die over alles het tegenovergestelde denkt?"

De essentie en de zin van confederalisme in één zin samengevat.

Wie beweert dat we eerst de andere problemen (sociaal-economisch, e.d.) moeten oplossen voor de staatsstructuur dwaalt want dat is zoals een cruiseschip gaan besturen met 2 kapiteins waarvan de ene naar Zuid-Afrika wil varen en de andere naar Groenland. Uiteindelijk lig je ergens midden in de oceaan te cirkelen en kom je nergens.

De Brabander 10 december 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6922914)
De draad over de Lorin is per ongeluk verplaatst naar en in de draad van Veerle Baetens, en dit kan niet ongedaan gemaakt worden.

Aandachtige forummers zullen de zaken wel kunnen onderscheiden.
Allen dus naar het soepforum "staatsinrichting" ...

Allez, ne mooie vent bij een mooie vrouw, zelfs met politiek verschillende inzichten, dat kan iets smeuigs worden.

.

Interne particratische verschuivingen. Niets van aantrekken.

Effect 10 december 2013 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6923036)

Beetje zoals tussen de BUB en BEB?

De schoofzak 10 december 2013 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6923036)

Niets van aantrekken?

Feesten begod !!!

.

Xenophon 10 december 2013 12:16

Citaat:

Ik denk niet dat die termen de lading nog dekken.

OVLD is, net zoals de andere klassieke Belgische partijen Belgicistisch.

En als het hun zo uitkomt in de strijd tegen alles wat Vlaams is en zelfbestuur wil, dan worden ze zonder verpinken extreem-links tot extreem-rechts. En bochten van 180° zijn daarbij een normale zaak.

Zij vechten om hun macht en de miljarden € die er door de vingers van hun profitariaat glijden te behouden, en mispak u niet, ze zijn daarvoor tot alles in staat.

Coldwave 10 december 2013 12:18

N-VA is een partij die binnen de eerstvolgende tien jaar op de fles gaat wegens tè veel onderscheid tussen haar leden en het onvermijdelijke geruzie dat daaruit volgt. Het neo-liberalistisch kwaad daarentegen zit teveel verankerd in de overige partijen om een stille dood te sterven, en dat is erg jammer.

Coldwave 10 december 2013 12:18

.

Knuppel 10 december 2013 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 6922925)
Beste forumdeelnemers

Pontifex

Je bent wel een speciale, maar je blijft ook maar een mens, hé?

Maarten mag jou wel eens opslag geven als hij niet voor nieuwe mods zorgt maar al het ernstiger werk op jouw schouders laadt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be