Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691
(Bericht 6924257)
|
Niet te geloven. Gewoon niet-te geloven. Onvoorstélbaar.
Schaamteloos . Hier zijn geen woorden voor. Hij zou in de grond moeten kruipen van gêne voor het uitschruwelen van zo'n doorzichtige onzin. Elke zin geeft aanleiding tot een "heet" antwoord.
Het is duidelijk waar de tsjeef naartoe schuifelt: aan het behouden van de macht door nog eens misbruik te maken van de N-VA.
Heeft die kerel zoveel pretentie dat hij De Wever voor een oen DURFT te houden? Of is hij écht glad vergeten wat Wouter Beek de N-VA lapte door zijn woord niet te houden?
Man, man, man, wat een "meerwaarde" geeft die kerel weer aan de woorden: tsjeven, tsjeverij, tsjeventaal, tsevengebroed, tsjeven
stront.
Ik heb hier maar één verklaring voor: die vent is aan het dementeren! Hij is het noorden, het zuiden, het westen én het oosten kwijt. Of doet hij het alleen maar in zijn broek van schrik voor wat in de lijn der EIGEN verwachtingen ligt?
Aan iets beters als voorzitter van Belgacom konden ze niet geraken? Dat wordt dan Belga-gaat in plaats van Belgacomt.
Laat ons beginnen met deze historische woorden van Stefaan te vereeuwigen op dit forum. Die moeten ten allen prijze voor het nageslacht bewaard worden. Die mogen ab-so-luut
nooit verloren gaan.
Citaat:
Samensmelting CD&V en N-VA zou een goede zaak zijn'
11/12/2013
'De N-VA is veranderd. En niet ten goede.' In een interview met Knack zegt CD&V-kopstuk Stefaan De Clerck, die na 23 jaar toppolitiek onlangs voorzitter werd van Belgacom, dat een samensmelting van zijn partij en de N-VA een goede zaak zou zijn.
In een opmerkelijk openhartig interview met het weekblad Knack blikt Stefaan De Clerck deze week uitgebreid terug op zijn politiek carrière. Zo herinnert hij zich de dag na de verkiezingen van 2003. 'Toen heb ik de hele avond bij Geert Bourgeois thuis gezeten', zegt hij. 'De CD&V was ter plaatse blijven trappelen als partij, en de N-VA had maar één verkozene, Bourgeois zelf. Ik had hem vroeger al voorgesteld om in kartel naar de kiezer te gaan, maar toen wilde hij nooit. Die avond voelde ik dat hij er klaar voor was. Yves Leterme, die mij opvolgde als voorzitter, heeft die gesprekken verder gezet en het kartel bezegeld.
U hebt de N-VA zo wel groot gemaakt.
Stefaan De Clerck: Dat is juist. Maar we moeten dat op lange termijn bekijken. Ik denk dat de relatie tussen het Vlaams-nationalisme en de christendemocratie diep verankerd zit in het Vlaamse DNA. Vandaag zijn we aparte partijen en is de N-VA veel groter dan de CD&V, maar wie weet wat er morgen en overmorgen gebeurt.
Bedoelt u dat ze elkaar ooit weer zullen vinden?
Stefaan De Clerck: Waarom niet? Ik sluit dat zeker niet uit. Die grondstroom, waarin beide componenten vertegenwoordigd zijn, blijft bestaan. Toen wij dat kartel sloten, was het een tamelijk warme grondstroom. Ondertussen is de N-VA een beetje veranderd, en niet ten goede. Ook voor hen zou een nieuwe samensmelting een goede zaak zijn. Wij kunnen elkaar beter maken. De warmte van CD&V en de scherpte van N-VA. De focus op de ontvoogding van de mens en de focus op de ontvoogding van de natie. Dat gaat heel mooi samen.
|
http://www.knack.be/nieuws/belgie/sa...al-119370.html
"De focus op de ontvoogding van de mens en de focus op de ontvoogding van de natie". Hoe is het begot mogelijk! Ze hebben juist het tegenovergestelde gedaan en zijn vast van plan om op die weg door te gaan. Alles voor de "natie" België. Niets voor de Vlaamse mens behalve de rekening. En aan dat soort "warmte" zou de N-VA haar "scherpte" moeten opofferen?
De N-VA is niet ten goede veranderd,maar voor de tsjeven is dat geen probleem zoalng ze het goede doel maar dient: dat van hen zelf. Als de tsjeven erin slagen om hun Italiaanse Fyra aan de Vlaamse N-VA-locomotief te hangen zal dat de N-VA ten goede helpen veranderen. Dat bedoelt Stefaan toch? :lol::lol::lol:
En wat is " ten goede" veranderen voor Stefaan? Dat de N-VA haar Vlaamse verzuchtingen en haar confederalisme inslikt en meegaand, volgzaam, en vooral belgicisch wordt zoals het hoort, en zich met dezelfde overgave en willoosheid als de tsjeven aan de voeten van de Belgische francofonie neerlegt?
Jongens toch! Maar goed dat ik die vent niet hoef tegen te komen want die zou iets meemaken dat hij nooit of vanzeleven meer zou vergeten! :evil::evil::evil: