![]() |
Plotseling heeft Di Rupo het licht gezien!
![]() In het harnas klom hij hoog, greep hem bij zijn staart... en plotseling zag hij het, het was koed! Eindelijk... HLN - Grootbanken ongerust over te strenge bankenwet 12 december 2013 - De nieuwe bankenwet van het kabinet-Di Rupo, die in de eindfase zit en nog voor Kerstmis gestemd kan worden, verontrust de Belgische grootbanken. Dat schrijft de krant De Tijd. Ons land wil met de nieuwe bankenwet speculatieve marktactiviteiten en bonussen voor bankiers verbieden. Die maatregelen gaan een stuk verder dan de Europese aanbevelingen. De maatregelen zijn te streng, zeggen grootbanken nu, die zich zo voor het eerst in het debat moeien. Is dat daadwerkelijk zo? Staat Di Rupo uiteindelijk toch aan de kant van de bevolking of is dit de zoveelste stunt? U draait, wij luisteren... |
Magda van Europa, nóg verder gaan dan haar aanbevelingen?
En wat zullen de uitzonderingen op de Belgische regelgeving ter zake zijn? Straffen toebak toch, wetend dat Di Rupo zich niet altijd zo rigoureus naar de Europese aanbevelingen schikte... Daarom wil ik toch graag eerst zien wat er precies nog voor kerstmis zal gestemd worden.... |
Citaat:
|
Woorden in de wind,ingegeven door de verkiezingskoorts die stilaan begint op te steken.....
En zelfs als ze zo'n wet zouden stemmen,zullen ze ervoor zorgen dat er tegelijkertijd in diezelfde wet "uitzonderingsmaatregelen " van kracht zullen zijn.... "Uitzonderingsmaatregelen " waar dus volop van gebruik zal worden gemaakt... |
Citaat:
U doelt op een win-win situatie voor de grootbanken dus? |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom heb je anders "uitzonderingsmaatregelen " nodig... Het is gewoon de publieke opinie een rad voor de ogen draaien met de verkiezing in zicht... Juist zoals met het schrappen van die parlementaire ontslagvergoeding bij vrijwillig vertrek... Die is er ook maar gekomen omdat de publieke opinie het té gortig vond... Over die andere parlementaire ontslagvergoeding bij niet herverkiezing wordt zedig gezwegen... Nochtans vormt deze even riante ontslagvergoeding een zwaardere doorwegende budgettaire last op de begroting.... Net alsof de meeste parlementaire cumulards na een niet herverkiezing direkt op water en droog brood zullen moeten gaan terugvallen ... |
Citaat:
Of toch even snel de sok vullen voordat het zover is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zoveelste trojaans paard/backdoor van Belgische makelij dus. Goed, Uw mening is me duidelijk. Nu nog even kijken wat de andere forummers erover denken (nog steeds geen positief commentaar, dat stemt reeds tot nadenken...). |
Dat alles zou pas indruk maken wanneer de eerste bankier eindelijk achter tralies zit.
Pakweg Lippens of zo. |
Citaat:
Hij zou beter eens zijn licht opsteken bij een 20tal proffen economie, dan zou hij misschien nog eens iets verstandigs zeggen en doen |
Proffen economie zijn ook maar gewoon propagandisten van een bepaalde ideologie hoor.
|
Citaat:
|
Wie heeft de bankiers veroorzaakt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij mag even nadenken waarom, als het echt niet lukt vertel ik het wel. Maar het is de vraag. De rest boeit niet. |
Citaat:
Toch mag U 'het' in deze topic vertellen hoor. Ik kan U nadien, zogewenst, enige langdradige relevante topics aanduiden. Ondertussen doe ik nog even een donderdagse wandeling (inspectie ;-) ). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be