![]() |
Werkzekerheid is beter dan jobzekerheid
Of kunt ge niet goed nadenken ?
Titel: Zonder grote crisis geen veranderingen Link: http://www.standaard.be/plus/20131212/ochtend/2 Citaat:
|
Och ik kan wel nadenken. Ik zou in de grond van schaamte zakken mocht ik in uw schoenen staan. U trekt een pensioen dat hoger ligt dan wat 80 % van de werkenden verdient en komt hier eisen dat alles wordt afgeschaft waar u zelf van genoten hebt om dat pensioen te kunnen betalen.
|
Citaat:
Ge moogt niet op de boodschapper schieten, maar soms is de hypocrisie dermate hoog dat het verantwoord is... |
Citaat:
Coach ? :-) Rolmodel ? :-) Die betweterige fossielen met hun verworven rechten zijn nog steeds een probleem binnen het onderwijs. Niet omdat ze het zo goed weten, maar omdat ze nog steeds te veel macht hebben. En de jonge leerkracht, die mag komen werken als den oude ziek is, en die mag terug aan den dop staan schuiven als den oude terug wilt komen werken (gewenst of niet). Zo werkt het onderwijs nog steeds. |
Citaat:
|
De vaste benoeming in het onderwijs (eigenlijk overal hoor) is een verschrikking waar de kinderen de rekening van betalen. Het verstart het personeelsbeleid in het onderwijs: men kan niet er voor zorgen dat de beste leerkrachten kunnen lesgeven, maar men moet het doen met de benoemden. Goed of slecht. Een jonge leerkracht die vol enthousiasme lesgeeft kan gewoon zonder boe of ba opzij worden geschoven door een oude leerkracht die zijn plek gewoon opeist op basis van een benoeming.
Maak de job van leerkracht moderner: minder opvoeden, meer kennis overdragen, minder vast en meer kwaliteit. |
Citaat:
|
Daar wordt hier maar gauw gefocussed op iets heel anders. Iets anders waar inderdaad dringend het een en het ander gemoderniseerd moet worden.
Het gaan over werkzekerheid versus jobzekerheid, en de gunstige gevolgen ervan zoals ze zijn opgetekend in Denemarken. . |
Citaat:
Schaf alles maar af, zegt die nu. Mij kan het niet meer schelen, het enige dat mij interesseert, is dat jullie elke maand mijn pensioen afdokken. Heb je nog zulke goede ideën, old timer ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be