Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hoofdoekenwet afschaffen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19553)

Pascal L. 31 augustus 2004 18:59

Hoofdoekenwet afschaffen ?

Vinden jullie dat de hoofddoekenwet moet worden afgeschaft. Men kan in elk geval verwachten dat indien deze wet niet wordt afgeschaft dat men, in elk geval in Frankrijk, Islamitisch terrorisme zal krijgen. Moet men, als was het maar deels, wensen van de moslims tegemoetkomen? Wensen van de terroristen tegemoetkomen?

Tommy_ 31 augustus 2004 19:03

nope niet afschaffen, gezien de Franse cultuur is die wet te begrijpen. Trouwens men mag ook geen kruisje of Joods hoedje meer dragen op Franse scholen.

Philips Inc. 31 augustus 2004 19:57

Ik vind die wet dikke zever.

Men zou beter eens mono-religieuze scholen verbieden: zo komt iedereen in contact met diverse geloofsovertuigingen. Niet door het negeren ervan, maar het leren omgaan met verschillen, leer je respect aan voor iedere overtuiging.

Weisse Wolf 31 augustus 2004 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Vinden jullie dat de hoofddoekenwet moet worden afgeschaft. Men kan in elk geval verwachten dat indien deze wet niet wordt afgeschaft dat men, in elk geval in Frankrijk, Islamitisch terrorisme zal krijgen. Moet men, als was het maar deels, wensen van de moslims tegemoetkomen? Wensen van de terroristen tegemoetkomen?

Neen, de wet moet zelfs nog uitgebreid worden naar een algemeen straatverbod. Dit zou een goed moment zijn voor Frankrijk om de discussie op gang te brengen, kwestie van moslimterroristen te laten voelen wie er hier baas is. Spanje heeft het Europees imago (voor zover we dat hebben) al genoeg schade berokkend toen ze zijn afgedropen uit Irak na de aanslagen van 11 maart.

Weisse Wolf 31 augustus 2004 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Ik vind die wet dikke zever.

Men zou beter eens mono-religieuze scholen verbieden: zo komt iedereen in contact met diverse geloofsovertuigingen. Niet door het negeren ervan, maar het leren omgaan met verschillen, leer je respect aan voor iedere overtuiging.

Hoe kan je omgaan met een onverdraagzame en haatdragende religie als de islam?

Rock Against Communism 31 augustus 2004 20:15

Men zou de hoofddoek enkel binnenshuis moeten toelaten, en bij overtreding onmiddelijke inning van het boetegeld, bij weigering een nachtje achter tralies doorbrengen. Als zij onze norm niet willen aannemen moeten ze de gevolgen maar dragen.

Voor de Joden die al sinds mensenheugnis (nuja misschien wat overdreven) in hun wijkje in Antwerpen wonen zou een Zone Jood (cfr. Zone 30) moeten geregeld worden. In een straal van vijf kilometer rond de sterkste concentratie joden (incl. belangrijkste voorzieningen zoals post, bank, ...) zou specifieke joods-relgieuze kledij en symboliek toegelaten moeten worden.

Voor het eigen volk - dat christelijk/onverschillig/atheistisch (kortom westers) is - is het niet meer dan logisch dat het dragen van een kruis toegelaten is.

Marginale (in aantal) godsdiensten of sekten, zoals boeddhisme, odalisme, ... moet toegelaten worden als klederdracht of hoofddeksels dat vereisen.

FM 31 augustus 2004 20:25

Tja, toegeven aan terrorisme is om problemen vragen volgens mij!

Ik vind het straf dat er na zo'n excecutie door moslim terroristen bijna nooit massale veroordelingen komen vanover de hele wereld, zoals dat bijvoorbeeld wel gebeurd bij een Israërlische aanval op Palestina.

Zal ik alvast een koran kopen en een hoofddoek voor mijn vriendin? Kwestie om wat vooruit te lopen op de feiten...

Raven 31 augustus 2004 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FM
Tja, toegeven aan terrorisme is om problemen vragen volgens mij!

Ik vind het straf dat er na zo'n excecutie door moslim terroristen bijna nooit massale veroordelingen komen vanover de hele wereld, zoals dat bijvoorbeeld wel gebeurd bij een Israërlische aanval op Palestina.

Zal ik alvast een koran kopen en een hoofddoek voor mijn vriendin? Kwestie om wat vooruit te lopen op de feiten...

Wie zegt dat jij recht hebt op die vriendin?

Als moslim heb ik voorrang op jou, dhimmy, om je dat dhimmy-meisje in mijn bed te zegenen.

Phrea|K 31 augustus 2004 20:36

LoL, hoofddoekjes verbieden op straat? :roll2:
Wat met onze Westerse waarden, individuele vrijheid enz? Lekker overboord gooien? 8O

Koenraad Maesschalck 31 augustus 2004 20:45

Gelet op de gijzelingsactie van de islamieten, zogezegd omwille van deze wet, zou de wet beter strikter toegepast worden en de islamitische kolonisatoren in Frankrijk een aantal verdere beperkingen opgelegd krijgen. Het is niet aan vreemdelingen om hier in Europa te bepalen welke wetten hier worden aangenomen.
Indien de Franse journalisten worden terechtgesteld, dienen naar mijn mening elke islamiet in Frankrijk die ook maar enigszins verdacht wordt er radicale opvattingen op na te houden onmiddelijk uit het land gezet te worden. Het conflict met de islamwereld komt er aan, en enkel lafaards gaan dat conflict uit de weg door toegevingen te doen.

Weisse Wolf 31 augustus 2004 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
LoL, hoofddoekjes verbieden op straat? :roll2:
Wat met onze Westerse waarden, individuele vrijheid enz? Lekker overboord gooien? 8O

Hakenkruisen worden toch ook niet getolereerd? Die hoofdoeken zijn zelf een aanslag op onze Westerse waarden en normen, waar we zoiets kennen als gelijkheid tussen man en vrouw. De hoofdoek is een seksistisch object waarmee moslimmannen hun vrouwen onderdrukken. Een beter bewijs van fundamentalisme kan je niet krijgen, de straten lopen er dan ook vol van.

Darwin 31 augustus 2004 21:42

Geef toe, die terroristen zorgen toch voor een geweldige sensibilisering van de autochtonen in het Westen.

Nu kan bijna niemand hier nog zomaar zeggen dat godsdienst iets onschuldig is en dat we alle godsdiensten zomaar vrij moeten laten.

Ze zetten ons allemaal aan het nadenken over zin en onzin van godsdienst, of we dat nu willen of niet.

Seba 1 september 2004 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Hakenkruisen worden toch ook niet getolereerd? Die hoofdoeken zijn zelf een aanslag op onze Westerse waarden en normen, waar we zoiets kennen als gelijkheid tussen man en vrouw. De hoofdoek is een seksistisch object waarmee moslimmannen hun vrouwen onderdrukken. Een beter bewijs van fundamentalisme kan je niet krijgen, de straten lopen er dan ook vol van.

en hebt u daar ook enig objectief bewijs van , dat iedere vrouw die een hoofddoek draagt symbool staat voor "seksisme waarmee moslimmannen hun vrouwen onderdrukken?"
Een algemeen straatverbod is gewoon al te gek voor woorden en toont mooi aan wat voor idioten hier al op dit forum ronddwalen: godsdienst is een louter privé-aangelegenheid: het is dan ook normaal dat elke uiting van godsdienstige partijdigheid op openbare dienstverleningen wordt uitgesloten (vandaar dat ik voor die Franse wet ben), met een algemeen straatverbod daartegen ben je niet ver weg van een dictatuur die enkel zal leiden tot frustratie in combinatie met aanslagen. En dat was toch net wat jullie proberen te vermijden, juist, of is het verbieden van die hoofddoek bij jullie niet meer een doel op zich dan een middel geworden, ik vrees van wel...
spijtig toch dat er zo weinig mensen realistisch kunnen nuanceren, en dat geldt voor beide kanten van het politieke spectrum...

ray 1 september 2004 00:34

hoofddoekwet moet weg, maar niet omwille van het voorval in frankrijk

senator 1 september 2004 00:49

Die franse wet was bullshit van dag één, ik vind het nog altijd ongebrijpelijk dat ze erdoor is gekomen.
Soit, ze is er nu. Met die terroristische dreigementen vind ik zelfs dat de fransen ze nu NIET meer mogen intrekken. Dat zou een slecht signaal zijn naar de terroristjes onder ons.

bruut geweld 1 september 2004 01:12

europa moet haar vrijheden behouden en ZKER in de bakermat van liberté égalité et fraternité !!!

Die wet is er (had er niet mogen komen ) ben er WEL voor in openbare functies , lijkt me evident. Maar nu intrekken onder dreiging / JAMAIS !!! NOOIT, NIEMALS !!!!

wij europeanen moeten nuchter blijven in onze buitenlandse politiek en ons DOOR NIEMAND laten afdreigen : niet door Us imperialisten, sharon en neen ook niet door fundamentalistische gekken..

Dies 1 september 2004 01:21

Citaat:

Hakenkruisen worden toch ook niet getolereerd?

Dat klopt, en dat is even onbegrijpbaar. Een beetje consequent (liberaal) iemand zal er dan ook voor kiezen om zowel het ene als het andere toe te laten. Dat

Citaat:

Die hoofdoeken zijn zelf een aanslag op onze Westerse waarden en normen, waar we zoiets kennen als gelijkheid tussen man en vrouw.

En dan? Vind je het nu zelf niet bijzonder politiek correct om de gelijkheid tussen man en vrouw als zo vanzelfsprekend te vinden dat er daar geen kritiek mag op worden gegeven en dat dit niet in twijfel mag worden getrokken?!

TomT 1 september 2004 02:33

Citaat:

Die hoofdoeken zijn zelf een aanslag op onze Westerse waarden en normen, waar we zoiets kennen als gelijkheid tussen man en vrouw.

Het dragen van hoofddoeken zorgt juist voor meer gelijkheid. Als een vrouw een hoofddoek draagt is ze minder aantrekkelijk, een man is ook minder aantrekkelijk dus heb je meer gelijkheid tussen man en vrouw. :-)

rechtsnationaal 1 september 2004 04:42

Volledig akkoord met diverse mensen hier: als die islamieten overgaan tot het vermoordne van de twee Fransen, dan zou Frankrijk eigenlijk de wet meteen moeten uitbreiden tot een algemeen verbod op het dragen van symbolen van islamitisch fundamentalisme, namelijk hoofddoeken, op straat.
Hoe zit het trouwens met Dewael? Had onze stoere voor de verkiezingen niet aangekondigd dat hij in ons land ook een hoofddoekverbod wilde in de scholen? Nu hij minister is heeft hij het te druk met het inrichten van zijn kantoor wellicht?

bruut geweld 1 september 2004 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
europa moet haar vrijheden behouden en ZKER in de bakermat van liberté égalité et fraternité !!!

Die wet is er (had er niet mogen komen ) ben er WEL voor in openbare functies , lijkt me evident. Maar nu intrekken onder dreiging / JAMAIS !!! NOOIT, NIEMALS !!!!

wij europeanen moeten nuchter blijven in onze buitenlandse politiek en ons DOOR NIEMAND laten afdreigen : niet door Us imperialisten, sharon en neen ook niet door fundamentalistische gekken..

bovendien : "men zal terrorisme krijgen in frankrijk" stelt pascal...

Frankrijk HEEFT al zijn deel van dergelijk terrorisme gehad : GIA ...
en FRANKRIJK PLOOIDE NIET, en had ook geen diabolisatie nodig van een HELE gemeenschap omwille van een kleine fractie gekken ! zo hoort het ook...

dat enkelingen dit willen aangrijpen om eventueel de wet nog te verstrengen/uit te breiden zodat één van onze meest elementaire vrijheden wordt opgeofferd , en dit dankzij de eventuele actie van die gekken , is ze bovendien in de kaart spelen...ze willen juist dat de niet praktizerende moslim/verwesterde/gematigde moslim zich terug naar hun fundamentalistische verdraaide versie van een religie keert... wij hebben evengoed autochtone fundamentalisten die de polarisatie tussen onze gemeenschappen bij elk incident nog willen versterken...

het is dan ook een goede zaak dat ALLE geledingen van de moslimgemeenschap in frankrijk dit(dreigement journalisten te vermoorden) ten strengste hebben veroordeeld...natuurlijk past dit niet in het kader van onze eigen fundamentalisten die dan maar beweren dat het "niet echt gemeend is, maar uit eigenbelang"...diezelfden die als er niets veroordeeld wordt uit die hoek ,dat ook graag verdraaien als een goedkeuring...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be