Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   sp.a wil app FIXMYMETRO (https://forum.politics.be/showthread.php?t=195612)

Politics.be 13 december 2013 17:00

sp.a wil app FIXMYMETRO
 
Vuile plekken en gevaarlijke defecten in Brusselse metrostations worden te traag opgelost, tonen foto’s van Jef Van Damme. De MIVB moet daarom reizigers aansporen problemen te melden via mobiele app en gratis nummer. Op de www.metr-o-net.be enquête van Brussels parlementslid Jef Van Damme gaven 1000 reizigers specifieke opmerkingen over mankementen in de metrostations. Toch houdt minister Grouwels vol dat er weinig problemen zijn met de netheid in de stations. Jef Van Damme wil dat de MIVB een app ontwikkelt waarop mensen snel een probleem kunnen melden: “Een reiziger ziet een kapotte stoel, een urinevlek, graffiti, neemt daar eventueel een foto van en stuurt de opmerking door naar de MIVB via de app. De MIVB kan dan snel komen herstellen of opkuisen. Problemen worden sneller opgelost en reizigers voelen zich betrokken. Vandaag worden problemen te vaak en te lang genegeerd. De problemen die we aankaartten naar aanleiding van de metr-o-net enquête zijn nog steeds niet opgelost.”

Volgens minister Grouwels zijn er maar 30 klachten over netheid in de metrostations per jaar. Nochtans registreerde Brussels parlementslid Jef Van Damme (sp.a) op de www.metr-o-net.be alleen al 1000 opmerkingen van reizigers. Dat ging van urinevlekken, over gladde tegels en slechte verlichting, tot onduidelijke signalisatie. Hij stelt daarom voor in de bestaande MIVB app een applicatie toe te voegen waarmee reizigers vlot een probleem kunnen melden. Van Damme: “Problemen worden sneller gedetecteerd en reizigers voelen zich betrokken bij de staat van het metronet. De app fixmystreet waar mensen defecten in het wegdek kunnen melden bewijst dat zulke systemen werken. Fixmystreet ontvangt zo’n 30 klachten per dag. Evenveel dus als de MIVB-klachtencentrale op een heel jaar. Het bewijst dat de bestaande methode te hoogdrempelig is en niet werkt. Een app in combinatie met een gratis telefoonnummer zal bovendien extra goed werken in metrostations, waar reizigers tijdens het wachten nu toch al bezig zijn met hun smartphone.”

Jef Van Damme wil vooral dat problemen sneller opgelost worden: “Als een probleem gemeld wordt en online staat, kan het niet langer genegeerd worden. En dat is nodig. Want zelfs aan de hardnekkige problemen in bijvoorbeeld metrostation Bockstael, wordt ook na de resultaten van de enquête www.metr-o-net.be, niets gedaan.”



Foto’s: Jef Van Damme - Electriciteitskast Reclamebord aan de uitgang van Metro Bockstael



U kan ons steeds contacteren voor extra beeldmateriaal.

Contact & info: Jef Van Damme -

Bron: politics.be


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be