![]() |
Wat is het Nederlandse woord van het jaar?
Selfie en swag zijn Engelse woorden.
Wat zou het Nederlandse woord van het jaar zijn? |
Iemand?
... Ja Thuleander, dat mono-etnisch verhaal van jou slaat precies niet echt aan... |
Citaat:
't Is nog lang. |
Citaat:
|
Citaat:
Met een lauwe pint zitten vloeken op de mislukte balcontroles en buitenspelposities van kinderbueno. Dat wordt genieten. |
Maar goed, intussen zijn we dankzij Another Jack te weten gekomen dat het Nederlandse woord een verhaal is dat niet leeft bij het klootjesvolk.
Waarvan akte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar "historicus", inderdaad, nog zo'n voorbeeld. |
Pint comes from the Old French word pinte and perhaps ultimately from Latin picta meaning "painted", for a line painted on the side of a glass marking a one-pint volume of ale.
-Wikipedia. |
U kijkt toch ook
![]() Citaat:
![]() Wat het woordje van 2013 zal worden, geen idee van. Je kan er haast niet meer aan uit, al die leenwoordjes uit andere talen (zelfs exotische) die mensen in de mond nemen tegenwoordig. ![]() Selfie klinkt zo 'help yourself' achtig niet? :oops: |
Citaat:
|
Ik stem voor een oud woord dat iedereen verstaat, maar gediscrimineerd wordt door de taalunie voorschijvers met hun top down ideologie om een eenheidstaal te creëren. 'Pisbloem' gebruikte ik deze week. Zal wel weer niet correct zijn zeker. Maar meer vlamingen verstaan dat woord dan dat er gehoord hebben van het laatste modieuze snufwoordje dat amper iemand ooit zal gebruiken, maar wel direct een Van Daele status meekrijgt. Taal is blijkbaar een spelletje geworden, terwijl ondertussen de gesproken taal nog steeds niet de erkenning krijgt die ze verdient. Daarom doe ik liever niet mee aan dat spelletje tenzij met een gediscrimineerd woord.
|
bruinenaap
|
Citaat:
|
Tetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar oké, ik zal een inspanning doen: boobies! |
Citaat:
tetten, boobies, hooters het zijn en blijven uiers punt ![]() |
Citaat:
kan me best inbeelden dat beide engelse woorden hier prima bij aansluiten |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be