![]() |
Koen Geens: de nieuwe Verhofstadt.
Koen Geens blijkt niet vies te zijn van de trukendoos van Verhofstadt. Om de staatsschuld in de buurt van de 100% te brengen heeft hij de inkomsten uit de leasing van het Berlaymontgebouw aan de EU verkocht aan twee noodlijdende financiele instellingen uit de Fortis-stal. Dat brengt eenmalig 636 Miljoen op, maar betekent ook, na de verkiezingen van 2014 uiteraard, een minderinkomen van 40 Miljoen Euro per jaar. Op te halen via de nieuwe belastingen waarvoor Ø-VLD zich reeds bij voorbaat verontschuldigt.
Berlaymontgebouw levert Belgische staat 636 miljoen op Ik begin me echt af te vragen of er na 2014 eigenlijk nog iemand in de regering zal willen zitten die de ruïnes van Di Rupo en Geens moet opruimen. |
Is het dan nu de moment om hysterisch de straat op te rennen en het einde van de wereld luidkeels te verkondigen?
|
Citaat:
|
Roverheid heeft geld nodig, er wordt niets bezuinigd.
Wie dat nu nog niet door heeft? http://www.demorgen.be/dm/nl/989/sch...huldklok.dhtml http://www.economist.com/content/glo...t_clock?page=7 Vergelijk bv Nederland eens met Belgie, dan zal je zien dat deze roverheid NIETS doet. Nog zo'n regering als deze en we gaan IJsland achterna, niet door de bevolking maar door een overheid die uit onbenullen bestaat die on naar de kloten doen. Heb je in je eigen gemeente al eens gekeken hoeveel geld de GEMEENTE kwijt gespeeld is door gokken in Dexia en Gemeentelijke Holding? Moet je eens doen, in bv Leopoldsburg (Wouter Beke) is het 4,5 miljoen, maar denk niet dat Dexia 1 centiem kwijtscheld aan de gemeente, nee hoor, daar moet aan betaald worden. En het tekort is op dit moment meer dan 6 ton!! per jaar, oplossing Beke = Afval met 50% verhogen in prijs en gemeente loket diensten met soms wel 2000% verhogen! En maar liegen in de CD&V blaadjes dat de bevolking gespaard is geworden. De leugenaar, hij en hij alleen heeft het geld kwijt gespeeld want HIJ was schepen van Financienen en stak ALLE overschotten in DEXIA en Gemeentelijke Holding!! Kijk je eigen gemeente maar eens na, hij is het gemeente bestuur van 4 jaar en meer geleden die verantwoordelijk is voor de ellende. |
Citaat:
dat is wat veel van het goede. Maar, om een vergelijking te maken: mocht je halve trouwboek zo'n schulden beginnen opstapelen, dan zou het helaas al te laat zijn om nog gauw beschermende maatregelen te treffen. Het voorbeeld dat het item van deze draad is, is inderdaad niet meer of niet minder dan een variante van een gebouw, dat je dagelijks nodig hebt, te verkopen om het onmiddellijk terug te moeten inhuren. Dat is dom. Je moet iets anders kunnen vinden om te besparen. Tenzij je echt van plan bent om in de afgrond te springen, met je hoofd naar beneden. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
AG & Fortis halen op de deal op 18 jaar een rendement van 2.85%. België kan haar schuld verminderen. Als België op 18 jaar dient te lenen dan betaalt het 3.17%.
Het is dus een zowel een goede éénmalige als een goede structurele maatregel. De interesten liggen enorm laag op de markt. De overheden dienen hier van te profiteren om schulden uit hun begroting te krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zolang ze alles goed doen lijken naar Vlaanderen zullen die niets ondernemen. Heb jij jouw gemeente al eens onderzocht? Is het zo erg al bij die van mij? Wouter Beke denkt dat die Julius Ceasar is en begint heel het dorp vol te bouwen met projecten die niemand wil. Er staan hier zoveel percelen, gronden en woningen te koop en te huur dat je je echt moet afvragen waarom die honderden woningen loopt te bouwen. Het enige wat ik kan bedenken is dat meneer burgemeester van een STAD wil worden om zijn eigen broekzaak nog beter te kunnen vullen. In een gemeente die er economisch ZEER slecht voor staat ga je echt huizen bouwen en kosten voor burgers opslaan tot 2000% aan toe. Hier in het dorp haat men Beke dat het niet normaal meer is, iedereen die ik ken vraagt zie af hoe die vent ooit verkozen is kunnen worden. We denken gesjoemel met volmachten van bejaarden, want ik ken echt niemand die hem gestemd heeft. (Dat vertelde iemand me die hoofd stembureau was) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In 2031 wordt het gebouw voor 100 procent eigendom van de Europese Commissie voor een symbolische euro. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk maar naar de bankrekening van Karel De Gucht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be