peter1962 |
20 december 2013 09:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
(Bericht 6938459)
Hewel ik kan dat zeker niet alleen negatief zien. Die mijnheer heeft door dat hij daar zijn tijd verliest en/of dat hij zijn belofte ten opzichte van de kiezers niet 100% kan nakomen gezien zijn professioneel werk dus geeft hij liever zijn mandaat terug en dus ook de bijbehorende vergoeding, veronderstel ik, dan op de kap van de burgers te blijven profiteren zonder er degelijk werk tegenover te stellen. Nu kan een ander partijlid zijn taak overnemen en honderd procent ten voordele van hun kiezers uitvoeren. Alsof dat geen verandering is in de politieke kultuur; ik ga ervoor. Natuurlijk dat de tegenstanders, die bovendien liever vasthouden aan het oude profitariaat, nu honderd en één redenen gaan vinden, de ene al dwazer dan de andere om zijn 'wandaad' te becommentariëren; maar de laatste jaren hebben we van hen toch ook niets anders gehoord dan hele leugens, halve waarheden en vooral heel veel voorname dingen te verzwijgen. Moet er nog zand zijn en wie gelooft die mensen nog?
|
Gemeenteraadslid zijn brengt zo goed als niets op. Van je stelling hierboven is wel juist dat een ander lid nu zijn werk kan gaan doen in die gemeenteraad, het werk waarvoor hij nu feestelijk dank u zegt tegen 933 kiezers. Die zullen wel zien welke vervanger de partij uit de doos zal halen.
Storme was geen politieke neofiet en wist heel goed voor wat hij op de lijst is gaan staan. Kijk, niemand zal beweren dat dit een groooote schande is, hemeltergend, ongezien en nog zo van die predikaten. Daar gaat het ook niet over.
Wat ik wil aantonen is dat n-va een zuivere traditionele partij is geworden in zijn dagelijkse werking en dat ze zich net zoals de andere partijen heel vlot bedienen van de truuken van de foor. Het tegendeel zou me pas echt verwonderen. De prof die geen tijd heeft voor de gemeenteraad, maar die wel aankondigt zijn andere mandaten te blijven uitoefenen. Je moet er maar op komen.
Toen ik hier indertijd met zijn kandidatuur op de lijst in gent zat te lachen, kreeg ik bakken kritiek. Nu hij het wel heel erg snel afbolt vinden jullie dit niet alleen normaal maar jij gaat het ook nog wat ophemelen ?
Dubbele standaard gebruiken schijnt geen bezwaar te zijn voor het beoefenen van de kracht van de verandering ?
|