![]() |
Die nieuwjaarsrecepties op wiens begroting zit dat ?
Als bedrijven die maar 50% mogen aftrekken van een belastingsbesparing van 33%, dan kunnen de privébedrijven in feite die recepties maar 15% aftrekken.
Idemdito zouden de ambtenaren in feite hun recepties met 85% zelf moeten ophoesten, op die manier zou het correct verdeeld zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Ik weet nog niet of ik naar onze nieuwjaarsreceptie voor het kader ga gaan.
Alcohol is er uiteraard sowieso niet. |
Citaat:
Dat doet me denken ofwel aan een kleutertuin, ofwel aan een partij die de gewoonte heeft om te bepalen wat de mensen goed moeten vinden. allez kom hé zeg. . |
Wel de vraag ga ik herformuleren
aangezien sommige diensten geen WC papier hebben, of geen budget voor stylo's of geen budget voor postzegels hoe waar en wanneer schrijven ze dan de luxe van een nieuwjaarsreceptie in ??? en waarom worden ambtenaren niet belast voordeel in natura op die receptie zodat ze met gelijke voet behandeld zijn met de privé. We moeten meer strijden voor iedereen meer gelijk voor de wet, ipv dit sociaal geval mag dit voordeeltje hebben dit en datje |
Wat betekent "waarom worden ambtenaren niet belast voordeel in natura op die receptie"?
|
Citaat:
Je weet wel, zo'n bedrijf dat de waarde wil meegeven dat alcoholgebruik geen deel hoeft uit te maken van een werkdag om er een aangename beleving van te maken. |
Citaat:
Als ik de inster mag kiezen, heb ik er trouwens geen probleem mee om in natura te betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
De Schoof rijdt nooit ofte nooit met zijn auto in een staat van strafbare intoxicatie; en met de moto is hij nog strenger. Dat betekent niet dat de Schoof nooit naar recepties kan gaan, waar alcohol een mogelijke keuze is. Is er iets mis in jouw bedrijf? Durft men de werkelijke probleemgevallen niet aanpakken misschien ? . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is toch iets anders als na de receptie iets te gaan drinken met naaste collega's? |
En al het papier, die stylo's, die pc's, dat wc-water, die kerstversiering, enz.... dat zouden die ambtenaren beter ook zelf betalen.... Oei, 't belangrijkste nog vergeten... "Want ze krijgen al genoeg pensioen." :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar of jij mijn posts wilt begrijpen, daar ben ik niet zeker van. Verder on topic: de draadopstarter heeft het precies tegen ambtenaren die op sommige recepties die van de ambtenarij uitgaan, gratis en zonder te betalen, een glas achterover slaan. Ik peins niet dat dat er meer gratis gezopen wordt in de ambtenarij, dan in de privé-werksfeer. En zijn uitleg over belastingsaftrek, begrijp ik helemaal niet. . |
Wat steken jullie je toch allemaal in de kop.
Je zuipt je lazarus, kruipt naar het dichtstbijzijnde hotel, kruipt in bed, kotst alles onder en gaat 's morgens, doodnuchter je auto ophalen. Zegt tegen je vrouw dat je niet gedronken hebt, maar dat het uitgelopen is. Eigen bed proper, geen ruzie met de vrouw en de rest herinner je je toch niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be