Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Milquet houdt Criminaliteitscijfers 2013 geheim tot na de verkiezing (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196002)

BonBon 21 december 2013 15:36

Milquet houdt Criminaliteitscijfers 2013 geheim tot na de verkiezing

Criminaliteitscijfers 2013 blijven geheim, waarschijnlijk tot na de verkiezingen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...d-geheim.dhtml

Vorig jaar heeft ze die ook pas in Juli vrijgegeven omdat een 'werkgroep' of 'taskforce' nog duiding bij moest bij plaatsen, 6 maanden te laat werden de cijfers dan vrijgegeven met de melding dat "men met het gebruik van de criminaliteitscijfers heel voorzichtig moet zijn".

Citaat:

Dit jaar publiceerde Milquet de cijfers van vorig jaar pas in juli. Gebeurt dat in 2014 opnieuw, dan wordt de bekendmaking meteen over de verkiezingen getild, zo merkt De Tijd nog op.
Heeft ze iets te verbergen?

Pericles 21 december 2013 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6940171)
Criminaliteitscijfers 2013 blijven geheim, waarschijnlijk tot na de verkiezingen.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...d-geheim.dhtml

Vorig jaar heeft ze die ook pas in Juli vrijgegeven omdat een 'werkgroep' of 'taskforce' nog duiding bij moest bij plaatsen, 6 maanden te laat werden de cijfers dan vrijgegeven met de melding dat "men met het gebruik van de criminaliteitscijfers heel voorzichtig moet zijn".

Heeft ze iets te verbergen?

Vele criminele feiten komen niet eens meer in de statistieken terecht omdat steeds meer slechtoffers er het nut niet meer van inzien om de zaak aan te geven.
Blijkt nu zelfs dat het gros van de verkrachtingen zelfs niet meer worden aangegeven.

circe 21 december 2013 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6940400)
Vele criminele feiten komen niet eens meer in de statistieken terecht omdat steeds meer slechtoffers er het nut niet meer van inzien om de zaak aan te geven.
Blijkt nu zelfs dat het gros van de verkrachtingen zelfs niet meer worden aangegeven.

Ik heb er al een hele tijd heel veel moeite mee om mijn kinderen nog als rechtschapen en integere mensen op te voeden. En ik heb al vele mensen hetzelfde horen verklaren.

Graai nog wat je te pakken kan krijgen, voordat het te laat is.

Het enige wat nog rest is het betalen van belastingen.

Klojo eerste klas 21 december 2013 18:33

Citaat:

Zjust, fietsdiefstal aan 't station.....autoinbraak voor de deur door middel van het blokkeren van de 'sluitsignalen' van je autosleutel.....Je moet de mensen die dat tegenkomen echt overtuigen om aangifte te doen omdat ze zeggen 'dat het tijdverlies is omdat de flikken toch niks kunnen doen'. Maar ze vergeten dat elke niet-aangifte er voor zorgt dat de statistieken dan aantonen dat het 'toch niet zo erg is'. :oops:

BonBon 21 december 2013 18:34

Citaat:

Vele criminele feiten komen niet eens meer in de statistieken terecht omdat steeds meer slachtoffers er het nut niet meer van inzien om de zaak aan te geven.

Werden verkrachtingen en aanrandingen vroeger dan meer aangegeven? Dat was toen wel hetzelfde maar ik zie zeker mensen 'kleine' zaken zoals straatdiefstal, inbraakpogingen en vandalisme niet meer aangeven, dat is zeker. De cijfers nu zouden interessant geweest zijn om de evolutie onder haar beleid te bekijken, blijkbaar wil ze dat niet doen voor het verkiezingen zijn.

Maar ze kan me natuurlijk nog steeds het ongelijk bewijzen door ze alsnog vrij te geven, voor haar benoeming werden die trouwens per kwartaal bekend gemaakt.

Pericles 21 december 2013 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6940416)
Werden verkrachtingen en aanrandingen vroeger dan meer aangegeven? Dat was toen wel hetzelfde maar ik zie zeker mensen 'kleine' zaken zoals straatdiefstal, inbraakpogingen en vandalisme niet meer aangeven, dat is zeker. De cijfers nu zouden interessant geweest zijn om de evolutie onder haar beleid te bekijken, blijkbaar wil ze dat niet doen voor het verkiezingen zijn.

Maar ze kan me natuurlijk nog steeds het ongelijk bewijzen door ze alsnog vrij te geven, voor haar benoeming werden die trouwens per kwartaal bekend gemaakt.

Ladder gepikt : niet aangegeven.
tuinslang gepikt : niet aangegeven.
Ge kunt het niet geloven , maar ook een konijn gepikt: niet aangegeven.
enz....

Another Jack 21 december 2013 19:06

Ook hier mis ik de moslims.

djimi 21 december 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6940446)
Ook hier mis ik de moslims.

Ah, dáárom sleept u ze zélf aan!?

:?

Another Jack 21 december 2013 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6940453)

Ja, wat zou een discussie over criminaliteit zijn zonder moslims?

Xenophon 21 december 2013 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6940453)

Ja, hij wil daarmee bewijzen dat jullie niet over moslims kunnen zwijgen.

djimi 21 december 2013 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6940455)
Ja, wat zou een discussie over criminaliteit zijn zonder moslims?

Ik weet het niet. Zegt u het maar.

djimi 21 december 2013 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6940457)
Ja, hij wil daarmee bewijzen dat jullie niet over moslims kunnen zwijgen.

Ik kan dat nochtans wél.

U toch ook, dacht ik?

Xenophon 21 december 2013 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6940459)
Ik kan dat nochtans wél.

U toch ook, dacht ik?

Mij interesseren moslims alleen als ze relevant zijn voor de draad.

Bij Jack echter is het een immer weerkerend verhaal, zag hem net in een andere draad ook weer de moslims opbrengen.
http://forum.politics.be/showthread....52#post6940452 post nr 7.

Zijn posts bestaan voor meer dan de helft uit "Xenophon dit, Xenophon dat," en ook nog, "de moslims? De moslims!"

Another Jack 21 december 2013 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6940465)

Bij Jack echter is het een immer weerkerend verhaal, zag hem net in een andere draad ook weer de moslims opbrengen.

Zijn posts bestaan voor meer dan de helft uit "Xenophon dit, Xenophon dat," en ook nog, "de moslims? De moslims!"

De kleine niet vergeten.

djimi 21 december 2013 19:41

Laten we het liever over Mevrouw De Minister Milquet Joëlle hebben.

Vrijheideerst 21 december 2013 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6940465)

Hij lijkt wel lid van een partij die ze niet alle vijf meer op 'n rij heeft.

fonne 21 december 2013 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6940486)
De kleine niet vergeten.

Overkomt u dat vaker?

Stormram 21 december 2013 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6940489)
Laten we het liever over Mevrouw De Minister Milquet Joëlle hebben.

Non!

The Bold Revenger 21 december 2013 20:24

Toen onlangs de achterruit van mijn wagen werd ingeslagen, en ik de politie belde, vroegen ze me om tot daar te rijden om te kijken of het wel klopte. Binnengekomen in het bureau, zei de loketbediende dat ik met mijn auto tot voor het raam moest rijden zodat hij het kon zien. Eens dat gedaan, werden een aantal formulieren ingevuld, en kreeg ik nog te horen dat ik mijn auto daar niet moest zetten want dat het daar elke week prijs was. En ik kon beschikken.

Toen er ingebroken werd bij ons, waren de agenten enkele uren later ter plaatse. Papieren ingevuld en dat was het. Behalve dat het 's anderendaags in de krant stond. Zonder dat iemand, behalve de agenten en wijzelve, er iets van wisten.

Ah, aangifte doen.

Remspoortobback 21 december 2013 20:30

De cijfermanipulatie van onder Verhofstadt is terug van nooit weggeweest

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be