![]() |
Kardinaal Danneels moet zich weer eens bemoeien
Danneels moet zich weer eens met allerlei zaken bemoeien waar hij de ballen verstand van heeft.
Euthanasie bij kinderen vindt hij ethisch niet kunnen. Is het dan wél ethisch om kinderen uitzichtloos, verschrikkelijk lijden te laten ondergaan? Heeft hij ooit al eens aan het bed gestaan van een kind dat terminale kanker heeft? Was zijn toedekken van al het misbruik in de kerk dan zó ethisch? Komaan zeg... Hij zou beter zijn mond houden. Over het homohuwelijk zegt hij dan weer dat hij niet te oordelen heeft. De Kerk heeft decennia lang homoseksualiteit als verwerpelijk beschouwd. Werkelijk om van te kotsen hoe die zijn kazuifel draait... Al eens op gelet dat die vent in een interview nooit eens rechtuit een antwoord durft te geven?Het is steeds een omfloerst antwoord. |
Citaat:
|
Citaat:
In dat verband: hebben politici dan wel verstand om te oordelen over de ethische krijtlijnen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toen ze hem interpelleerden over het kindermisbruik in de kerk, had hij zoveel praatjes niet op.
Die schijnheiligheid stoort me enorm. Anderen de les willen spellen maar ondertussen zelf grof in de fout gaan en het nog willen toedekken. |
Degene die pedofilie wilt onderstoppen , die MOET opflikkeren ,
en psychisch behandelt worden , ongeacht eenderwie !!!! Mensen die zichzelf willen laten euthanaseren , wie zijn wij om hen tegen te houden ?? Ja , de kardinaal , paus , non , pastoor mag hun mening geven !! Ook andere hebben daartoe het recht !! Euthanasie is niet zomaar een klein ding !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat men hem nog een klankbord geeft op de TV vind ik ongehoord.
Hij die het misbruik in de kerk mee in de doofpot gestopt heeft, komt ons hier een beetje de les spellen. Waar was zijn "primair, filosofisch gevoel" toen hij hoogte kreeg van het kindermisbruik? |
Citaat:
Of is dat een typsich kenmerk van gelovigen misschien? Danneels doet dat ook als het hem te heet wordt onder zijn voeten. |
Citaat:
Of er echt zaken "in de doofpot werden gestopt", moet trouwens aangetoond worden. Mij komt het eerder voor dat Danneels niet krachtdadig durfde op te treden, maar slechts halve maatregelen nam. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou het nog kunnen hebben mocht Danneels een consequente visie hebben. En ik weet niet wat nu zieliger is: dat die schurk zich blijft als leider opwerpen, of dat de bende bejaarde bergkristalkatholieken hem effectief als leider ziet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, hij is op pensioen. Waarom laat hij het woord dan niet aan zijn opvolger? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be