![]() |
Wat is bidden?
Bidden is iets prevelen tot iemand die je niet ziet en die er niet is maar waarvan je denkt dat hij/zij er wel is en hoopt dat je hem/haar ooit zal zien?
Zoiets? Of is het dat niet? |
Bidt je nooit Rollercoaster? Hoe vaak? Hoe verloopt zo'n gebed? Dien je in god te geloven vooraleer je kan bidden? Helpt bidden? Dient het te helpen? Bij wat dan wel?
Bidden is niet noodzakelijk met je handen gekruist op je knieën gaan zitten. Bidden is ook niet noodzakelijk hetzelfde als smeekbedes ten hemel richten. Voor mij is bidden in grote mate overeenkomstig met danken. Ik dank voor het bestaan. |
Bidden is vragen.
Paulus. |
Nadenken wel , bidden , niet !!
|
Citaat:
Kan een atheïst bidden of is dat een contradictie? volgens mij hoeft dat geen contradictie te zijn. Bidden is niet het exclusieve domein van degenen die zeggen te geloven in een god. Dat is mijn mening. Dit is wat wikipedia zegt http://en.wikipedia.org/wiki/Prayer |
Citaat:
|
Citaat:
Nadenken , ik zit nu aan mijn computer en denkt over een paar dingen na , bv: hoe formuleer ik mijn antwoord ?? Verder , nadenken over de dingen , je hebt een probleem , je denkt er over na , je vraagt iemand eventueel raad ivm hulp !! |
Ja, ik bid regelmatig. Als ik met mijn vrouw naar bed ga. Dat ze niet zwanger wordt!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tot haar heilige spiraal ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat mag. Maar ik twijfel er aan of alle mannen volledig akkoord zullen zijn met haar uitleg. Of: Neen. Een ongelovige mag een mening hebben over wat bidden nu precies is. Dat mag. Maar ik twijfel er aan of alle gelovigen volledig akkoord zullen zijn met uwen uitleg. Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus niet-gelovige of atheïsten kunnen beter hun bek houden , awel , dat kun je dan op uwen buik schrijven , u heeft net daarmee de oorlog verklaard en onverdraagzaamheid getoond !! |
Citaat:
|
Citaat:
Moest ge eens weten wat onzin zij uitkramen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be