Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   GEEN hoofddoek in Frankrijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196099)

Havanna 23 december 2013 22:05

GEEN hoofddoek in Frankrijk

Ook niet voor vrijwilligers.
Peillon zegt NON ondanks advies. :cheer:

Citaat:

Vrouwelijke vrijwilligers die werken bij Franse scholen, mogen geen hoofddoekjes dragen. Minister van Onderwijs Vincent Peillon is niet van plan een advies van de Raad van State over te nemen. Dat schrijft het ANP.

Het adviesorgaan stelde maandag in een stuk van 32 pagina's dat de scheiding van kerk en staat niet van toepassing zou moeten zijn op de vrijwilligers die de kinderen bijvoorbeeld bij uitstapjes begeleiden.

Peillon trekt zich niets van dit advies aan en zal het verbod handhaven. Tien jaar geleden werd het voor scholieren verboden om hoofddoekjes te dragen. Twee jaar geleden werd de gezichtssluier in de openbare ruimte verboden.
http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...ranse_sch.html

Vigilant 23 december 2013 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havanna (Bericht 6943608)

Waarom hebben de media het steeds over hoofddoekjes terwijl die doeken steeds groter, donkerder en afzichtelijker worden?
Die relativeerreflex verraadt eigenlijk een gevoel van schaamte.

lombas 24 december 2013 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6943756)
Waarom hebben de media het steeds over hoofddoekjes terwijl die doeken steeds groter, donkerder en afzichtelijker worden?

Het is powned.tv; in geen enkele professionele media zul je het woord "hoofddoekje" lezen.

circe 24 december 2013 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6943792)
Het is powned.tv; in geen enkele professionele media zul je het woord "hoofddoekje" lezen.

nee hoor, in Nederland is hoofddoekJE bijna de standaard uitdrukking geworden. Ik heb op andere forums daar ook al over gereclameerd.

Net alsof men ook spreekt over het burkatje en het soepjurkJE.

"ik kwam gisteren Fatimaatje tegen met haar hoofddoekJE en haar abbayatje samen met haar buggytje en haar peutertje."

DeProf_eet 24 december 2013 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6943756)

Kijk het zit zo: die moslims die worden dommer en achterlijker met de dag. Ze snappen er totaal geen bal van wat nu volgens de profeet de bedoeling is van de hoofddoek: nl. niet opvallen zodat de man niet in verleiding kan komen. En dat zijn dan nog amper 2 lijntjes in de koran.

Echter gebeurt er nu juist het tegenovergestelde. Alleen al door het dragen zelf van die hoofddoek in een omgeving waar de meesten juist geen hoofddoek dragen vallen de individuen met hoofddoek op.

Maar het gaat verder: nu worden de hoofddoeken nog in verschillende kleurtjes en zoals de OP zegt groter en groter en afzichtelijker en afzichtelijker. Resultaat de hoofddoeken vallen meer en meer op.

Ik zeg het U: Mohamed draait zich om in zijn graf als hij ziet hoe zijn discipels de zaak rond de hoofddoek verkeerd interpreteren.

Wat is dat toch een dom en achterlijk volkje die moslims ! Ze hebben blijkbaar al een begeleidend boekje nodig om de koran juist te kunnen interpreteren.

Pericles 24 december 2013 03:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6943847)
Kijk het zit zo: die moslims die worden dommer en achterlijker met de dag. Ze snappen er totaal geen bal van wat nu volgens de profeet de bedoeling is van de hoofddoek: nl. niet opvallen zodat de man niet in verleiding kan komen. En dat zijn dan nog amper 2 lijntjes in de koran.

Echter gebeurt er nu juist het tegenovergestelde. Alleen al door het dragen zelf van die hoofddoek in een omgeving waar de meesten juist geen hoofddoek dragen vallen de individuen met hoofddoek op.

Maar het gaat verder: nu worden de hoofddoeken nog in verschillende kleurtjes en zoals de OP zegt groter en groter en afzichtelijker en afzichtelijker. Resultaat de hoofddoeken vallen meer en meer op.

Ik zeg het U: Mohamed draait zich om in zijn graf als hij ziet hoe zijn discipels de zaak rond de hoofddoek verkeerd interpreteren.

Wat is dat toch een dom en achterlijk volkje die moslims ! Ze hebben blijkbaar al een begeleidend boekje nodig om de koran juist te kunnen interpreteren.

Je zou voor minder. Het zijn de visioenen van een waanzinnige. Welke normale mens zou die begrijpen ? ;-)

Havanna 24 december 2013 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6943830)
nee hoor, in Nederland is hoofddoekJE bijna de standaard uitdrukking geworden. Ik heb op andere forums daar ook al over gereclameerd.

"ik kwam gisteren Fatimaatje tegen met haar hoofddoekJE en haar abbayatje samen met haar buggytje en haar peutertje."

fora zijn geen proff media ;)

alice 24 december 2013 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havanna (Bericht 6943608)

Die minster van onderwijs heeft groot gelijk, Islamitische kleding is ene keuze maar geen verworven recht, steeds en overal, die guillotine van vrouwenrechten mag gedragen worden, maar staat haaks op de positie van vrouwen in het algemeen, ook in Frankrijk.

BonBon 24 december 2013 13:59

Citaat:

Dat dient om het aanvaardbaar te maken om ook kinderen een hoofddoekje te laten dragen, net zoals ze een zakdoekje meehebben en een boekentasje.

g_z 24 december 2013 18:19

Citaat:

Vermijden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be