Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Anti-theisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196301)

marie daenen 27 december 2013 21:06

Anti-theisten

:lol:Waar moeten alle anti-theisten hier op het forum naar toe de dag dat de Godsdienst verboden is. Ze zouden zich dood vervelen! Of hebben de organisatoren van dit forum deze draad voorzien als de vuilbak voor de grootste anti-isten? Ieder zijn mening natuurlijk maar hele dagen steeds weer dezelfde nutteloze onzin aanhoren, liefst aangebrand als het kan! Nooit gedacht dat een godsdienstforum zoveel adepten zou aantrekken:lol::lol::lol:

edwin2 27 december 2013 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 6949012)
:lol:Waar moeten alle anti-theisten hier op het forum naar toe de dag dat de Godsdienst verboden is. Ze zouden zich dood vervelen! Of hebben de organisatoren van dit forum deze draad voorzien als de vuilbak voor de grootste anti-isten? Ieder zijn mening natuurlijk maar hele dagen steeds weer dezelfde nutteloze onzin aanhoren, liefst aangebrand als het kan! Nooit gedacht dat een godsdienstforum zoveel adepten zou aantrekken:lol::lol::lol:

U zou ook een freethinkers draad kunnen beginnen op dit forum.

JeeBee 27 december 2013 21:22

Citaat:

Nooit gedacht dat een godsdienstforum zoveel adepten zou aantrekken:lol::lol::lol:

Nooit gelezen dag de titel van dit onderdeel is: godsdienst EN levensovertuiging?

Havanna 27 december 2013 21:22

Citaat:

Jagen op verboden religieuze diensten om hen op te pakken :twisted:8-):twisted:

Havanna 27 december 2013 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 6949025)
U zou ook een freethinkers draad kunnen beginnen op dit forum.

Geen enkele religieuze kan je verwijten van FREE te thinken

edwin2 27 december 2013 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havanna (Bericht 6949033)
Geen enkele religieuze kan je verwijten van FREE te thinken

En toch zit in iedere gelovige ook een stukje ongeloof. Het is haast nooit zwart-wit

DewareJakob 27 december 2013 22:06

Godsdienst is nodig voor mensen die niet voor zichzelf kunnen denken. Vandaar het grote succes van de islam in bepaalde regio's.

edwin2 27 december 2013 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6949081)
Godsdienst is nodig voor mensen die niet voor zichzelf kunnen denken. Vandaar het grote succes van de islam in bepaalde regio's.

Het Christelijk geloof moedigt juist aan alles te onderzoeken maar het goede te behouden.

Havanna 27 december 2013 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 6949093)
Het Christelijk geloof moedigt juist aan alles te onderzoeken maar het goede te behouden.

Daar heb ik geen geloof voor nodig en 'goede' is relatief.
Wie zijn de 'goeden' in een oorlog?

edwin2 27 december 2013 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havanna (Bericht 6949110)

Het christelijk geloof geeft geen onderzoeksmethoden aan waarbinnen oordeelsvorming zou moeten plaatsvinden
Dit gaat meer in de richting van ethische en persoonlijke oordeelsvorming.

DewareJakob 27 december 2013 22:41

Citaat:

Ik ben niet gelovig, maar de filosofie van het christendom die aan de basis ligt van het katholicisme, protestantisme, enz heeft veel positieve waarden, rond respect, vrede, sociale omgang enzoverder.

Helaas zijn er ook hier personen die het misbruiken voor eigen macht. Dingen zo uitleggen zodat het in hun kraam past: De macht hebben en behouden. En dat is helemaal in strijd met hun basisfilosofie.

DewareJakob 27 december 2013 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havanna (Bericht 6949110)

Voor sommige zaken is het wél duidelijk: Geweldplegers, dieven, verkrachters, pesters, egoïsten, moordenaars, liberalen (:-))... kan je moeilijk 'goeden' noemen.

Aton 28 december 2013 05:24

Citaat:

Een bekend voorbeeld hiervan:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo...flict_met_Kerk

Supe®Staaf 28 december 2013 08:26

Citaat:

:lol:Waar moeten alle anti-theisten hier op het forum naar toe de dag dat de Godsdienst verboden is. Ze zouden zich dood vervelen!

We zouden in elk geval heel wat minder lachen.

Citaat:

Of hebben de organisatoren van dit forum deze draad voorzien als de vuilbak voor de grootste anti-isten?
Neen hoor.
De religioten mogen hier ook vrijelijk hun ding komen doen.
Citaat:

Ieder zijn mening natuurlijk maar hele dagen steeds weer dezelfde nutteloze onzin aanhoren, liefst aangebrand als het kan!
Mooi zo.
Maar als niet religieuze kan je af en toe lol beleven aan die religieuze derrie.
Het is een beetje zoals surrealisme.
Het kan af en toe vermakelijk zijn, en zelfs kunstig.

Citaat:

Nooit gedacht dat een godsdienstforum zoveel adepten zou aantrekken:lol::lol::lol:

Het is hier geen godsdienstforum.
Je kan hier discussiëren over religie.
Daarvoor behoef je natuurlijk zowel fanatieke niet-religieuzen als zwijmelende Jeezekes-freaks.

Havanna 28 december 2013 09:40

Citaat:

Ja, dat hebben we gemerkt doorheen de geschiedenis
http://www.youtube.com/watch?v=vt0Y39eMvpI

JimmyB 28 december 2013 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 (Bericht 6949058)
En toch zit in iedere gelovige ook een stukje ongeloof. Het is haast nooit zwart-wit

Absoluut akkoord. In de draden over evolutie theorie is de teneur de volgende:

a. Ik kan niet geloven dat een intelligent wezen zoals de mens per toeval op de aarde ontstaan is.

Dit ongeloof resulteert dan in een ander geloof:

b. Er moet een intelligente creator aan het werk geweest zijn.

Ik zou dus kunnen zeggen dat mensen die punt a. niet geloven inderdaad vrij skeptisch zijn, maar waatom ze dan b. geloven begrijp ik niet zo goed. Vooral omdat de wetenschappelijke bewijzen rond punt a. zich blijven opstapelen terwijl deze rond punt b. steeds meer ontkracht worden.

Het zal waarschijnlijk aan het denkvermogen liggen.

Libro 28 december 2013 11:05

Liever verveling dan ergernis.

harriechristus 28 december 2013 11:12

De waarheid is de eenheid der tegendelen.

God bestaat en ook niet.

Zelfs God ontkomt niet aan zijn eigen dialectiek.....:-):-):-)

JimmyB 28 december 2013 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6949529)
De waarheid is de eenheid der tegendelen.

God bestaat en ook niet.

Zelfs God ontkomt niet aan zijn eigen dialectiek.....:-):-):-)

Je bent een gek en dan ook weer niet. :)

marie daenen 28 december 2013 11:23

Zoals ik gedacht had, buiten een paar uitzonderingen, die hopeloos proberen nog wat niveau in heel de discussie te brengen, maar die vlug opgeven want tegendraads tegen de bedoelingen van de meeste, niets dan zever in pakjes (zoals ze dat zo onverbloemd bij ons zeggen). Weet dat ik niets heb tegen anti-, a- of gewone theïsten, dat ik er niets tegen heb dat er hier af en toe eens gezond gelachen wordt, in tegendeel zelf, als het een goeie is kan ik het werkelijke appreciëren; maar al de rest.... En kom niet spreken over de vrijheid van mening van iedereen want de vrijheid van mening van iedereen wordt veel meer verstoord door stoorzenders die het hele spectrum domineren dan door een verbod om zijn mening te mogen zeggen.
Toch een paar goede ideeën aanhalen die hier geuit werden:

En toch zit in iedere gelovige ook een stukje ongeloof. Het is haast nooit zwart-wit.

Godsdienst is nodig voor mensen die niet voor zichzelf kunnen denken.

Ik ben niet gelovig, maar de filosofie van het christendom die aan de basis ligt van het katholicisme, protestantisme, enz heeft veel positieve waarden, rond respect, vrede, sociale omgang enzoverder.

Helaas zijn er ook hier personen die het misbruiken voor eigen macht. Dingen zo uitleggen zodat het in hun kraam past: De macht hebben en behouden. En dat is helemaal in strijd met hun basisfilosofie.

Mooi zo.
Maar als niet religieuze kan je af en toe lol beleven aan die religieuze derrie.
Het is een beetje zoals surrealisme.
Het kan af en toe vermakelijk zijn, en zelfs kunstig.
Met mijn opmerking hierop dat het eerder elke vorm van discussie in de kiem smoort omdat het toch zo graag zijn eigen domheden blijft aanhoren, liever dan aan andere de vrijheid te laten om echt kunstig te zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be