Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zomaar een gedachte ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196389)

demonen 29 december 2013 19:28

Zomaar een gedachte ...

40% van de franstaligen hebben geen 1.000 Euro spaargeld en kunnen bijgevolg geen onverwachte uitgaven doen.
Meer dan 80% van alle belgische spaargelden zitten in Vlaanderen.
Bijna de helft vd franstalige actieven werkt voor de overheid. Daar zij vastheid van betrekking, een verloning comform de privésector en een geperekweerd pensioen dat 2 tot 3 keer hoger ligt dan in de privé hoeven zij niet te sparen. Hun inkomen/pensioenen worden betaald uit de staatskas die grotendeels opgebracht wordt met Vlaams geld.
Franstalige politici en Vlaamse traditionele postjespakkers zeggen dat onze exuberante staatsschuld geen probleem is omdat de Belg (lees Vlaming) meer dan 300 miljard Euro aan spaargeld bezitten.
Indien je deze bedenkingen maakt, is de kans dan niet uitermate groot dat men een aanval plant op het spaargeld? Dit is nu reeds bezig denk aan de roerende voorheffing en de extra lasten op pensioensparen en levensverzekeringen.
Ben ik naïef te denken dat men mensen met spaargeld bijvoorbeeld minder pensioen gaat geven omdat ze bijvoorbeeld aan pensioensparen deden?

Another Jack 29 december 2013 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6952498)
40% van de franstaligen hebben geen 1.000 Euro spaargeld en kunnen bijgevolg geen onverwachte uitgaven doen.
Bijna de helft vd franstalige actieven werkt voor de overheid. Daar zij vastheid van betrekking, een verloning comform de privésector en een geperekweerd pensioen dat 2 tot 3 keer hoger ligt dan in de privé hoeven zij niet te sparen. Hun inkomen/pensioenen worden betaald uit de staatskas die grotendeels opgebracht wordt met Vlaams geld.
Franstalige politici en Vlaamse traditionele postjespakkers zeggen dat onze exuberante staatsschuld geen probleem is omdat de Belg (lees Vlaming) meer dan 300 miljard Euro aan spaargeld bezitten.
Indien je deze bedenkingen maakt, is de kans dan niet uitermate groot dat men een aanval plant op het spaargeld? Dit is nu reeds bezig denk aan de roerende voorheffing en de extra lasten op pensioensparen en levensverzekeringen.
Ben ik naïef te denken dat men mensen met spaargeld bijvoorbeeld minder pensioen gaat geven omdat ze bijvoorbeeld aan pensioensparen deden?

Naief zou ik het niet noemen, eerder paranoia.

Remspoortobback 29 december 2013 19:30

Na de verkiezingen

het water loopt nu al uit de mond van Bruno en john als je goed kijkt.
Ze zouden beter een baard laten groeien.

Remspoortobback 29 december 2013 19:33

De vld zal ook geen weerstand bieden
achteraf excuses ja, dat wel

Another Jack 29 december 2013 19:35

Wanneer komen die excuses van de N-VA voor het Vlaamse non-beleid?

giserke 29 december 2013 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6952499)

Zoals gewoonlijk.

Another Jack 29 december 2013 19:38

Wat is die struisvogel aan het doen, giserke?
Is dat er eentje van in Pairi Daiza die ginder de stofneerslag aan het meten is?

giserke 29 december 2013 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6952517)
Wat is die struisvogel aan het doen, giserke?
Is dat er eentje van in Pairi Daiza die ginder de stofneerslag aan het meten is?

Neen, hij kan uw domme reacties niet meer aanhoren.

Another Jack 29 december 2013 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6952520)
Neen, hij kan uw domme reacties niet meer aanhoren.

Zou stof veel geluid tegenhouden?
Ik twijfel eraan...

fonne 29 december 2013 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6952499)

Je bedoelt: de Ø-VLD, alom gekend om haar vastbeslotenheid en standvastigheid, heeft plechtig beloofd dat het niet zal gebeuren? Uw geloof siert U:twisted:

giserke 29 december 2013 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6952592)
Je bedoelt: de Ø-VLD, alom gekend om haar vastbeslotenheid en standvastigheid, heeft plechtig beloofd dat het niet zal gebeuren? Uw geloof siert U:twisted:

Je kunt het Jaak niet kwalijk nemen.

lamenielachen 29 december 2013 20:31

Citaat:

Zoals u het stelt en het is zeker bij benadering juist zal een vermogensbelasting of rijken belasting (boven de 1.000.000€) eveneens een transfert naar het zuiden zijn.
Soms vraag ik me af waarom ik zo hard gewerkt heb voor een oude dag zonder zorgen. Zelfs dat is de werkende niet gegund.
Ook de erfenis rechten is zo een een richting transfert. Alhoewel, zoals ze nu bezig zijn zou dat laatste nog kunnen meevallen want binnenkort zijn we allemaal blut.
Eén hoop, aangezien misdaad, profitariaat en niets doen loont in België is er een alternatief, zij het een waar we niet zelf voor zullen gekozen hebben.

lamenielachen 29 december 2013 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6952511)

Zoals gewoonlijk.

Is dat een losgedraaid strikje daar achteraan, dan ken ik hem .........

Knuppel 29 december 2013 20:51

Citaat:

Je vergeet dit;

Citaat:

IMF denkt aan 10% belasting spaargeld

Moet iedereen binnen de Europese Unie binnenkort tien procent van zijn spaargeld afstaan aan de fiscus? Als het van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) afhangt, zou dat kunnen.

In haar “Fiscal Monitor” zegt het IMF dat iedereen die geld op een spaarrekening heeft staan, daar tien procent van zal moeten afstaan om de crisis in de eurozone te bedwingen. Niet alleen mensen die tienduizenden euro’s op de bank staan hebben, maar ook de bescheiden spaarders zullen hun steentje moeten bijdragen.

Het gaat voor alle duidelijkheid om een voorstel, niet om een maatregel die al genomen is, maar het IMF ziet wel een groot voordeel aan zo’n eenmalige belasting.
"Het verleidelijke van zo'n belasting is dat ze kan worden ingevoerd voor mensen zich er aan kunnen onttrekken en dat wordt verondersteld dat ze eenmalig is en ze het gedrag niet verstoort”, klinkt het. Het IMF denkt dus dat ze de belasting zou kunnen invoeren vooraleer mensen hun spaargeld van de bank halen en dat ze dat na de invoering van de belasting ook niet zullen doen, omdat het om een eenmalige belasting gaat.

http://nieuws.vtm.be/buitenland/6354...ting-spaargeld

Knuppel 29 december 2013 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6952616)
Zoals u het stelt en het is zeker bij benadering juist zal een vermogensbelasting of rijken belasting (boven de 1.000.000€) eveneens een transfert naar het zuiden zijn.
Soms vraag ik me af waarom ik zo hard gewerkt heb voor een oude dag zonder zorgen. Zelfs dat is de werkende niet gegund.
Ook de erfenis rechten is zo een een richting transfert. Alhoewel, zoals ze nu bezig zijn zou dat laatste nog kunnen meevallen want binnenkort zijn we allemaal blut.
Eén hoop, aangezien misdaad, profitariaat en niets doen loont in België is er een alternatief, zij het een waar we niet zelf voor zullen gekozen hebben.

Zo zal het gaan. En lang zal het niet meer duren want na mei 2014 zullen er massaal rottende lijken uit de kast beginnen te vallen.

BonBon 29 december 2013 21:58

Citaat:

80% van het spaargeld in Vlaanderen, dan gaan ze daar zeker aan zitten. Pensioensparen is een grap, ik ben er veel te laat mee gestopt. Er zit ook teveel geld in die de regering wil gebruiken, voordat ik met pensioen ga gaan ze dat nog wel enkele keren afromen of volledig inpikken met papieren garanties.

Vigilant 29 december 2013 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6952748)
80% van het spaargeld in Vlaanderen, dan gaan ze daar zeker aan zitten. Pensioensparen is een grap, ik ben er veel te laat mee gestopt. Er zit ook teveel geld in die de regering wil gebruiken, voordat ik met pensioen ga gaan ze dat nog wel enkele keren afromen of volledig inpikken met papieren garanties.

De rooie bandieten zijn het pensioensparen al aan het afromen, in het geniep natuurlijk. Er zullen wat mensen met een groepsverzekering zijn die gaan opschrikken als ze zien hoe de socialitische dievenbende hun kapitaal plunderen als ze met pensioen gaan op 62.

Remspoortobback 30 december 2013 00:09

Bruno Tobback heeft zich al eens versproken dienaangaande
Hij was toen juist op zijn kop gevallen en "de mensen" dachten dat gaat we over

Naar het schijnt heeft hij recent een giek tegen zijn hersenpan gekregen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be