lamenielachen |
29 december 2013 20:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen
(Bericht 6952498)
40% van de franstaligen hebben geen 1.000 Euro spaargeld en kunnen bijgevolg geen onverwachte uitgaven doen.
Meer dan 80% van alle belgische spaargelden zitten in Vlaanderen.
Bijna de helft vd franstalige actieven werkt voor de overheid. Daar zij vastheid van betrekking, een verloning comform de privésector en een geperekweerd pensioen dat 2 tot 3 keer hoger ligt dan in de privé hoeven zij niet te sparen. Hun inkomen/pensioenen worden betaald uit de staatskas die grotendeels opgebracht wordt met Vlaams geld.
Franstalige politici en Vlaamse traditionele postjespakkers zeggen dat onze exuberante staatsschuld geen probleem is omdat de Belg (lees Vlaming) meer dan 300 miljard Euro aan spaargeld bezitten.
Indien je deze bedenkingen maakt, is de kans dan niet uitermate groot dat men een aanval plant op het spaargeld? Dit is nu reeds bezig denk aan de roerende voorheffing en de extra lasten op pensioensparen en levensverzekeringen.
Ben ik naïef te denken dat men mensen met spaargeld bijvoorbeeld minder pensioen gaat geven omdat ze bijvoorbeeld aan pensioensparen deden?
|
Zoals u het stelt en het is zeker bij benadering juist zal een vermogensbelasting of rijken belasting (boven de 1.000.000€) eveneens een transfert naar het zuiden zijn.
Soms vraag ik me af waarom ik zo hard gewerkt heb voor een oude dag zonder zorgen. Zelfs dat is de werkende niet gegund.
Ook de erfenis rechten is zo een een richting transfert. Alhoewel, zoals ze nu bezig zijn zou dat laatste nog kunnen meevallen want binnenkort zijn we allemaal blut.
Eén hoop, aangezien misdaad, profitariaat en niets doen loont in België is er een alternatief, zij het een waar we niet zelf voor zullen gekozen hebben.
|