Sonny Crockett |
1 januari 2014 20:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder
(Bericht 6956047)
|
Citaat:
We moeten opstaan, en goed uitleggen dat de Europese constructie momenteel inderdaad fout loopt, maar dat we Europa wel nodig hebben om de uitdagingen van vandaag en morgen aan te pakken.
|
Welke uitdagingen?
Wie is verantwoordelijk, voor het foutlopen van de Europese constructie?
Citaat:
De eurosceptici willen een terugkeer naar de tijd van de natiestaten, dat is te gek voor woorden. Dat zou pas hard zijn.
|
Nog zo ene, die denkt te moeten spreken, in naam van de hele massa. Sterker nog, denkt te weten hoe een hele massa denk, wiens idee haaks staat op zijn ideaal.
Citaat:
Een onafhankelijke Vlaamse staat is niets in deze wereld. Niets! Een natiestaat alleen kan de klimaatopwarming niet aanpakken.
|
Alsof België dat in haar huidige vorm wel kan? Zelfs Duitsland, of Nederland (of welk ander land ook) kan de klimaatopwarming niet alleen aanpakken.
Citaat:
Een natiestaat alleen kan geen gelijke kansen garanderen.
|
Dat is wel mogelijk. Dat hij eens met één goede reden komt om deze assumptie kracht bij te zetten.
Citaat:
Stel u voor dat ik hen toen had gezegd dat er vijftig jaar later geen grenzen meer zouden zijn tussen België, Italië en Frankrijk. Ze hadden gedacht dat hun kind compleet idioot was. Als ik u in 1987 had verteld dat de Berlijnse Muur twee jaar later zou instorten, dan zou u me ook gek verklaard hebben.
|
Alleen mag een Vlaming niet zeggen, dat op termijn Vlaanderen onafhankelijk zal zijn ...
|