![]() |
Atheïsten worden in 13 landen met terechtstelling bedreigd
Ik denk er ernstig over om me te laten dopen. Niet dat ik gelovig ben maar uit pure angst.
Want: Atheïsten riskeren in 13 landen wereldwijd de dood wegens geloofsontkenning. Dat blijkt uit een rapport van de Internationale Humanistische en Ethische Unie, dat op de Werelddag van de Mensenrechten in Londen werd gepubliceerd.Bron: Uit de gedrukte versie van: UK, Evangelische Zeitung für Westfalen und Lippe, Nr. 52/1: |
Veel baat zal je er niet bij hebben, een aantal christelijke organisaties komt regelmatig naar buiten met vergelijkbare rapporten, elementen om vrolijk te worden ga je daar ook niet in terug vinden.
|
Laten we een kat een kat noemen, het gaat hier vrijwel uitsluitend om islamitische landen. Oplossing: probeer deze te vermijden, dan zal je niet in de problemen komen.
Is er eigenlijk één niet-islamitisch land dat de doodstraf of een zware gevangenisstraf zet op godsontkenning of blasfemie ? Als volbloedatheïst interesseert me dit uitermate. |
Citaat:
Section 36. Whoever wilfully blasphemes the holy name of God by denying, cursing or contumeliously reproaching God, his creation, government or final judging of the world, or by cursing or contumeliously reproaching Jesus Christ or the Holy Ghost, or by cursing or contumeliously reproaching or exposing to contempt and ridicule, the holy word of God contained in the holy scriptures shall be punished by imprisonment in jail for not more than one year or by a fine of not more than three hundred dollars, and may also be bound to good behavior. Bron wiki |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Nederland bijvoorbeeld vindt een groot deel van het parlement dat artikel 147 van het Wetboek van strafrecht, over 'smalende godslastering', moet worden opgeheven. Het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld schafte de strafbaarheid van blasfemie af in 2008. In The Land Of The Free waar Freedom of Religion als een hoog goed wordt beschouwd is het helaas nog steeds niet mogelijk om als atheïst verkozen te worden als president. |
Citaat:
Ach ja, je zal het er maar voor over willen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat de dood niet iets is om bang voor te zijn. Ik zeg niet dat je de dood behoort te omarmen of ernaar behoort te verlangen, maar de dood is een feit. That's all I want to say. Vroeg of laat gaat ieder, maar men is er mentaal nog niet klaar voor om het hier over te hebben. Dat is het verschil tussen een lafaard en een strijder of rebel |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben niet zo fanatisch als het gaat om vestjes, ook niet boven een blousje. De meeste zijn te laag uitgesneden. |
Beter als een naveltruitje toch?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vertel eens iets over de doodstraf en hoe deze uitgevoerd gaat worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Altijd eerst even polshoogte nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
En hoe zit het met de gevangenen van Abu Graib en Guantanamo en de geheime CIA gevangenissen waar de meesten helemaal niet van af weten. Hun hebben helemaal geen recht. Hoe zit het met hun en waarom geheim of in het geniep? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be