Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Meer Walen die in Vlaanderen komen werken ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196682)

Universalia 7 januari 2014 10:04

Meer Walen die in Vlaanderen komen werken ...

Bron

Detail

Citaat:

Sinds 2010 is het aantal Waalse pendelaars naar Vlaamse bedrijven met 10.000, of een kwart, toegenomen.
Ok, U kan daar een probleem mee hebben of niet, toch is en blijft het weer stof tot nadenken. 8O

subocaj 7 januari 2014 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6963277)
Bron

Detail

Ok, U kan daar een probleem mee hebben of niet, toch is en blijft het weer stof tot nadenken. 8O

Toch 10.000 Walen die willen werken?;-)

reservespeler 7 januari 2014 12:15

Citaat:

Bron

Detail

Waarom is dat een stof tot nadenken?

HRobin 7 januari 2014 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6963400)

Of Vlamingen die naar Wallonië zijn verhuisd ;-)

Everytime 7 januari 2014 13:49

Citaat:

Bron

Detail

Als Franstalige Brusselaar pendel ik ook naar Vlaanderen om te gaan werken. In het bedrijf waar ik werk, werken Vlamingen maar ook Franstalige Brusselaars en Walen die elke dag van Brussel of Wallonië naar Vlaanderen gaan om er te komen werken. Voeg nog toe de Franstaligen die in Vlaanderen wonen.
Een stof tot nadenken? Tja, misschien voor bekrompen Vlamingen ("Waarom blijven ze niet in Brussel of Wallonië werken? Beseffen ze het niet dat we het meer dan beu met hen zijn?") maar bon, is de mening van zo'n Vlamingen belangrijk? Natuurlijk niet!

Everytime 7 januari 2014 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 6963408)
Of Vlamingen die naar Wallonië zijn verhuisd ;-)

Met zo'n cijfers gaat het niet alleen over Vlamingen die in Wallonië leven.;-)

Universalia 7 januari 2014 13:55

Citaat:

Wel dat komt zo precies een beetje over als: De Vlamingen willen niets meer doen, of niet? 8O

Citaat:

maar bon, is de mening van zo'n Vlamingen belangrijk? Natuurlijk niet!
Of de mening van de doorsnee Vlaming ooit al in aanmerking genomen is geweest voor wat dan ook, lijkt mij ook weer wreed twijfelachtig. :-D

De schoofzak 7 januari 2014 13:58

Zij blijven welkom, meer dan welkom, na de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Verder is dit helemaal niets, nul komma nul, om over na te denken.
We denken ook niets, maar dan ook niets, na over Vlamingen of Walen die in Nederland, Duitsland, Luxemburg of Frankrijk gaan werken; en omgekeerd, die nationaliteiten als zij in Vlaanderen komen werken.

.

Xenophon 7 januari 2014 13:58

Citaat:

De spreekwoordelijke uitzonderingen.

Xenophon 7 januari 2014 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6963497)

We denken ook niets, maar dan ook niets, na over Vlamingen of Walen die in Nederland, Duitsland, Luxemburg of Frankrijk gaan werken; en omgekeerd, die nationaliteiten als zij in Vlaanderen komen werken.

.

Iedereen die zich aanpast is welkom binnen redelijke beperkingen.

Hypochonder 7 januari 2014 14:01

Hoeveel van die Walen spreken Nederlands? Is dat al onderzocht?

HRobin 7 januari 2014 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6963485)
Met zo'n cijfers gaat het niet alleen over Vlamingen die in Wallonië leven.;-)

Dat heb ik ook niet beweerd, je moet mijn reactie ook in de context zien op welke post ik reageerde ;-)

Everytime 7 januari 2014 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6963497)

.

U bedoelt zeker dat u geen andere keuze hebt ze te accepteren.;-)

Everytime 7 januari 2014 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6963499)
Iedereen die zich aanpast is welkom binnen redelijke beperkingen.

Bah, wat zijn "redelijke beperkingen"? Een gemeente zoals Linkebeek telt 90% Franstaligen. Is dit te veel volgens u?

Xenophon 7 januari 2014 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6963601)
Bah, wat zijn "redelijke beperkingen"? Een gemeente zoals Linkebeek telt 90% Franstaligen. Is dit te veel volgens u?

Ik heb geen problemen met Franstalige Vlamingen.

maddox 7 januari 2014 15:25

Citaat:

Mijn ervaring geeft aan dat minstens 50% van die Walen alleen komen om een loon te ontvangen.

Wat eigenlijk een beter resultaat blijkt dan Noord Afrikanen op de werkvloer. Zelfs al willen die werken, is het meestal het sop van de kool niet waard.

Remspoortobback 8 januari 2014 07:06

Dat ze maar daar blijven
Er staan al meer dan genoeg Roemenen en Bulgaren voor de poorten

peter1962 8 januari 2014 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6963402)

Vraag ik mij ook af... Dat is toch positief ?

peter1962 8 januari 2014 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6963495)
Wel dat komt zo precies een beetje over als: De Vlamingen willen niets meer doen, of niet? 8O

Of de mening van de doorsnee Vlaming ooit al in aanmerking genomen is geweest voor wat dan ook, lijkt mij ook weer wreed twijfelachtig. :-D

Welneen, tekorten kunnen soms heel regionaal zijn, en dat kan dan tot vreemde situaties leiden. Bv in Kortrijk is er al jarenlang een tekort aan arbeiders daar waar er net over de taalgrens in Moeskroen een hoop werkzoekenden zijn. Bleek toen dat de forem aan waalse kant geen enkele vacature doorgaf aan die mensen. Door die zaken beter te organiseren stroomlijn je vraag en aanbod op de arbeidsmarkt.
Ik woon op de taalgrens. Bv bij Utexbel heeft men een permanent gebrek aan textiel arbeiders. Die recruteren met veel plezier waalse arbeiders.

Wat "de mening van de doorsnee vlaming" daar mee te maken heeft is me al helemaal niet duidelijk...

subocaj 8 januari 2014 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback (Bericht 6964701)
Dat ze maar daar blijven
Er staan al meer dan genoeg Roemenen en Bulgaren voor de poorten

Ja met die Walen hebben ze wel 10.000 potentiële stakers binnengehaald als hen iets niet zint.
Die durven dat, maar ja als ze staken en ze bereiken iets, profiteren de fiere, voor iedere baas hun hoofd buigende Vlamingen, toch mee.

De Roemenen en Bulgaren mogen daarentegen van jouw Europa steunende partij als schijn zelfstandige, hier je werk of zelfstandig beroep overnemen, aan de helft van de prijs.

Ik wist niet dat je zo solidair was.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be