Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nederlandsonkundige miss Belgique/België is verwonderd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196687)

Witte Kaproen 7 januari 2014 12:59

Nederlandsonkundige miss Belgique/België is verwonderd

De Nederlandsonkundige miss Belgique/België is verwonderd waarom zij niet meer in de Vlaamse kranten komt.

Zou het feit dat ik geen Nederlands spreek ,daar iets mee te maken kunnen hebben ,vraagt ze zich af :roll:

Tja zou het niet eerder normaal zijn ,dat elke Miss België toch op zijn minst Nederlands en Frans spreekt?

http://www.hln.be/hln/nl/1330/Miss-B...derlands.dhtml

Amon_Re 7 januari 2014 13:04

Bestaat dat nog altijd?

Jan van den Berghe 7 januari 2014 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6963438)
De Nederlandsonkundige miss Belgique/België is verwonderd waarom zij niet meer in de Vlaamse kranten komt.

Zou het feit dat ik geen Nederlands spreek ,daar iets mee te maken kunnen hebben ,vraagt ze zich af :roll:

Tja zou het niet eerder normaal zijn ,dat elke Miss België toch op zijn minst Nederlands en Frans spreekt?

Happart. Dat meisje is erfelijk belast.

Maikel Joosten 7 januari 2014 13:11

Als je slechter Nederlands spreekt als di Rupo dan is dat inderdaad misschien een van de oorzaken ja 8O

Xenophon 7 januari 2014 13:14

Dat is zuivere discriminatie.

Sonny Crockett 7 januari 2014 13:20

Miss België is een klucht.
Los daarvan, met focus op de kern van de zaak: Het is al een beetje een schande, dat een kandidate, dewelke in haar titel de naam van een land draagt, waar meerdere talen worden gesproken, slechts één daarvan machtig is.

Erger vind ik het, dat zij er zich openbaar durft over te verbazen, dat net in dat gedeelte van het land, waar de taal die zij niet machtig is, wordt gesproken, zij in mindere mate in de media verschijnt.

Dat kind lijkt mij zeer naïef; en is grootgebracht met het totaal verkeerd beeld, dat de Franse taal, acceptabel is als communicatietaal in het gehele land. Dat een kind van 12 jaar daar nog kan van uitgaan, kan ik aannemen. Echter een volwasen vrouw, zou me dunkt (als zij de actualiteit wat zou volgen) perfect op de hoogte moeten zijn van de polemiek tussen Vlaanderen en Wallonië.

Witte Kaproen 7 januari 2014 13:21

Citaat:

Zou ze misschien bij Gipsy kunnen gaan werken?

OF als mascotte van de Rode Duivels wat show brengen met Stromae tijdens de rust van hun voetbalwedstrijden .

Witte Kaproen 7 januari 2014 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett (Bericht 6963462)
Los daarvan, met focus op de kern van de zaak: Het is al een beetje een schande, dat een kandidate, dewelke in haar titel de naam van een land draagt, waar meerdere talen worden gesproken, slechts één daarvan machtig is.

Erger vind ik het, dat zij er zich openbaar durft over te verbazen, dat net in dat gedeelte van het land, waar de taal die zij niet machtig is, wordt gesproken, zij in mindere mate in de media verschijnt.

Dat kind lijkt mij zeer naïef; en is grootgebracht met het totaal verkeerd beeld, dat de Franse taal, acceptabel is als communicatietaal in het gehele land. Dat een kind van 12 jaar daar nog kan van uitgaan, kan ik aannemen. Echter een volwasen vrouw, zou me dunkt (als zij de actualiteit wat zou volgen) perfect op de hoogte moeten zijn van de polemiek tussen Vlaanderen en Wallonië.

Inderdaad zij zou zich beter voelen als Miss Wallonie.

giserke 7 januari 2014 13:41

Ignace Crombé heeft zich toch goed geamuseerd vroeger met die matrassen.

The Bold Revenger 7 januari 2014 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6963470)
Ignace Crombé heeft zich toch goed geamuseerd vroeger met die matrassen.

Ignace Crombé heeft nooit iets te maken gehad met miss belgië.

Everytime 7 januari 2014 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6963548)
Ignace Crombé heeft nooit iets te maken gehad met miss belgië.

Wel met Miss Belgian Beauty.

Witte Kaproen 7 januari 2014 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 6963455)
Als je slechter Nederlands spreekt als di Rupo dan is dat inderdaad misschien een van de oorzaken ja 8O

Hiermee is de Belgicistische mythe,
dat de Waalse jongeren toch zo goed Nederlands spreken tegenwoordig , alweer naar het rijk der fabeltjes verwezen.

Als je nog geen 10 Waalse kandidates voor Miss Belgique/België bij elkaar kunt krijgen die wat Nederlands kunnen spreken,
dan lopen er blijkbaar niet zo veel Nederlandstalige Waalse meisjes rond op dit moment.

giserke 7 januari 2014 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6963609)
Wel met Miss Belgian Beauty.

Idd, ik verwar die 2 matrassenwetstrijden altijd.

Boduo 7 januari 2014 16:35

Citaat:

Allemaal juist maar dit geval geeft aan dat die Miesverkiezing opnieuw ferm gedaald is qua niveau.

subocaj 7 januari 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6963819)
Allemaal juist maar dit geval geeft aan dat die Miesverkiezing opnieuw ferm gedaald is qua niveau.

Kon dat nog lager?

De Brabander 7 januari 2014 19:01

Citaat:

"Haar Waalse afkomst,"

Wat een racistisch artikel. Wat particraten en flaminganten over Miss België zeggen, kan mij geen bal schelen; zij zijn hier zelf het grote probleem.

De Brabander 7 januari 2014 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 6963455)

Jij zal als flamingant wel het voorbeeld geven, zeker? :lol:

De Brabander 7 januari 2014 19:05

Citaat:

Waarom is Miss België een "klucht"? Omdat u het niet leuk vindt? Wat kost die "klucht" u eigenlijk? De particratie en het federalisme zijn kluchten die ons miljarden euro's per jaar kosten, maar over die kluchten spreekt u niet. Raar, toch?

En hoeveel talen moet de president van Europa dan kennen (voor zover we een Miss met een president kunnen vergelijken, wat toch al ver gezocht is).

Bij de weg, spreekt Kris Peeters Limburgs?

De Brabander 7 januari 2014 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6964084)
Kon dat nog lager?

Wees gerust. Lager dan flaminganten kan je nooit vallen.

De Brabander 7 januari 2014 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6963721)
Idd, ik verwar die 2 matrassenwetstrijden altijd.

Freud zou zeggen dat er iets met je zelfbeeld scheelt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be