Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196746)

Max van Dietschland 9 januari 2014 20:31

Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes.

De Franse komiek Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes. Blijkbaar heeft het linkse regime het hoogste gerechtshof ingeschakeld om het optreden te verbieden. Eerder had een rechter nochtans het optreden toegelaten. In een normale rechtstaat moet de beslissing van de rechter gerespecteerd worden. Blijkbaar is er in Frankrijk ook een politiek benoemd hooggerechtshof die zich meent hiermee te moeten bemoeien. :roll:

Sonny Crockett 9 januari 2014 20:58

Ja, ... als hij niet komt optreden, dan bestaat de humor niet natuurlijk.
Althans ... zo krankzinnig redeneert een links persoon. Wat ze niet beseffen, is dat zij op die manier nog meer aandacht schenken aan de komiek. Het al dan niet verbieden, zal weinig of geen invloed hebben op het kiesgedrag van de Fransen. En als het al wat invloed heeft, dan zal dat nu niet bepaald in het voordeel zijn van die linkse rakkers. Integendeel.

Ja_an 9 januari 2014 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6967059)
De Franse komiek Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes. Blijkbaar heeft het linkse regime het hoogste gerechtshof ingeschakeld om het optreden te verbieden. Eerder had een rechter nochtans het optreden toegelaten. In een normale rechtstaat moet de beslissing van de rechter gerespecteerd worden. Blijkbaar is er in Frankrijk ook een politiek benoemd hooggerechtshof die zich meent hiermee te moeten bemoeien. :roll:

In een normale rechtsstaat heb je ook rechtsmiddelen die openstaan tegen rechterlijke beslissingen. Dat is wat in casu hier gebeurd is. De Raad van State heeft zich niet 'bemoeid', wel is er een nieuwe procedure voor de RvS gestart.

En het is uiteraard 'een hooggerechtshof dat' en niet 'een hooggerechtshof die'. Van een Vlaams nationalist zou men een betere beheersing van de Nederlandse taal verwachten...

Johan Bollen 9 januari 2014 23:57

Dieudonné, hoorde ik op de Franse radio, trad in het verleden op met een Joodse komiek gedurende 7 jaren. Toen was zijn humor geen probleem blijkbaar. Nu hij alleen optreedt wordt hij beschuldigd van antisemitisme. In dit geval gaat het om het preventief verbieden van een show. Dat is wel een erg extreme aanslag op de vrije meningsuiting. De man niet eens de kans geven iets verboden te zeggen, zoals Israël 'Israheil' noemen. En dat was dan nog niet eens duidelijk of dat eigenlijk wel gezegd werd.

Dieudonné ontkent ook een antisemiet te zijn. Is het ook niet raar dat een 'antisemiet' zo lang samen met een Joodse komiek samen zou optreden?

Bon, ik ken de man zijn shows niet. Ik denk alleen dat niet iedereen hier gelijk behandeld wordt.

Europa toont weer eens zijn lelijk gelaat. Maar straks staan ze weer eens houtain te zagen overde vrije meningsuiting in China of Rusland.

Johan Bollen 10 januari 2014 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an (Bericht 6967101)
In een normale rechtsstaat heb je ook rechtsmiddelen die openstaan tegen rechterlijke beslissingen. Dat is wat in casu hier gebeurd is. De Raad van State heeft zich niet 'bemoeid', wel is er een nieuwe procedure voor de RvS gestart.

Op een paar uur opgestart en afgehandeld en twee uur voor de show van start zou gaan werd het oordeel bekend gemaakt. De mensen waren al op weg naar de voorstelling.

Dat klinkt niet als een rechtstaat.

Johan Bollen 10 januari 2014 00:05

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=42

Citaat:

...iedere dode moslim is een goede moslim
Dagelijkse kost hier op dit forum. Het wordt niet eens gemeld bij de moderatie. Er wordt niet eens op gereageerd. En het is niet eens grappig bedoeld. Dit soort van commentaar mag. Omdat het over moslims gaat natuurlijk.

De reden waarom ik denk dat niet iedereen gelijk behandeld worden. Orwell is realiteit.

Johan Bollen 10 januari 2014 00:27

Citaat:

On 9 May 2012, Police in Brussels, Belgium, stopped Dieudonné mid-performance after determining that his performance contravened local laws, and forced the cancellation of two more shows
Naderhand beslist een Brusselse rechtbank dat er niets antisemitisch gezegd werd. Maar de censuur had toen al plaats gevonden.

Nietzsche 10 januari 2014 00:30

Deze bemoeienis van de Franse overheid is natuurlijk tekenend voor Frankrijk.

Ze hebben nooit respect gehad voor andermans mening. Dat zie je aan al die minderheidstalen die mensen niet mochten/mogen spreken in Frankrijk.

Walgelijke vorm van censuur dit.

Sonny Crockett 10 januari 2014 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6967312)
Deze bemoeienis van de Franse overheid is natuurlijk tekenend voor Frankrijk.

Ze hebben nooit respect gehad voor andermans mening. Dat zie je aan al die minderheidstalen die mensen niet mochten/mogen spreken in Frankrijk.

Walgelijke vorm van censuur dit.

Doorgaans is datgene wat men wenst te censureren, voor een groot stuk berust op waarheid. En we weten allemaal dat de waarheid kan kwetsen. Hierbij echter wel de nuance, dat het om een komiek gaat; en uiteraard alles sterk overdreven is. Echter, zou men wel mogen verwachten, dat een overheid zich daarvan bewust is; en zij aldus niet in naam van hun bevolking moeten bepalen, wie met humor om kan gaan en wie niet. Of sterker, welke vorm van humor kan, en welke niet.

ouwe knar 10 januari 2014 03:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6967282)

Dagelijkse kost hier op dit forum. Het wordt niet eens gemeld bij de moderatie. Er wordt niet eens op gereageerd. En het is niet eens grappig bedoeld. Dit soort van commentaar mag. Omdat het over moslims gaat natuurlijk.

De reden waarom ik denk dat niet iedereen gelijk behandeld worden. Orwell is realiteit.

dat is niet mooi van jou dat je zelfs een dode muslim niet goed vind ,je bent niet goed bezig bollen

ouwe knar 10 januari 2014 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6967282)

man ga zagen tegen de muslims die muslims doden

Geert C 10 januari 2014 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6967273)
Dieudonné, hoorde ik op de Franse radio, trad in het verleden op met een Joodse komiek gedurende 7 jaren. Toen was zijn humor geen probleem blijkbaar. Nu hij alleen optreedt wordt hij beschuldigd van antisemitisme. In dit geval gaat het om het preventief verbieden van een show. Dat is wel een erg extreme aanslag op de vrije meningsuiting. De man niet eens de kans geven iets verboden te zeggen, zoals Israël 'Israheil' noemen. En dat was dan nog niet eens duidelijk of dat eigenlijk wel gezegd werd.

Dieudonné ontkent ook een antisemiet te zijn. Is het ook niet raar dat een 'antisemiet' zo lang samen met een Joodse komiek samen zou optreden?

Bon, ik ken de man zijn shows niet. Ik denk alleen dat niet iedereen hier gelijk behandeld wordt.

Europa toont weer eens zijn lelijk gelaat. Maar straks staan ze weer eens houtain te zagen overde vrije meningsuiting in China of Rusland.

Ach kijk, dat hij lang geleden samen met een Jood optrad weet jij natuurlijk, maar dat hij ondertussen vooral optrekt met negationisten dat weet je dan weer niet... Waarom verbaast mij dat niet? Overigens, een komiek die destijds zij aan zij met islamisten betoogde tegen de publicatie van de Mohammedcartoons heeft geen recht van spreken als hij zelf slachtoffer wordt van censuur. Boontje komt om zijn loontje. :-P

kelt 10 januari 2014 10:34

Ik moet me aansluiten bij de mening van verschillenden hier dat het er op lijkt dat de Franse Staat te ver,veel te ver,gaat in het opjagen van iemand die gewoon maar een vuile muil heeft maar vermoedelijk nog geen enkel strafbaar feit gepleegd heeft....

Het lijkt een beetje op de oorlog die Galactisch Padishah Keizer Verhofstadt een jaar of 10 geleden in Belgie tegen Abou Jahjah voerde terwijl later bleek dat deze laatste eigenlijk geen strafbaar feit ten laste gelegd kon worden...(dat wil niet zeggen dat ik persé AJ sympathiek bezig vindt en vond,maar er zijn nu eenmaal rechten )

Antoon 10 januari 2014 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6967517)
Ik moet me aansluiten bij de mening van verschillenden hier dat het er op lijkt dat de Franse Staat te ver,veel te ver,gaat in het opjagen van iemand die gewoon maar een vuile muil heeft maar vermoedelijk nog geen enkel strafbaar feit gepleegd heeft....

Dit is onjuist. Dieudonné is reeds een aantal keer veroordeeld voor strafbare feiten en moet ondertussen een slordige 65.000 euro aan boetes.

Op dit moment loopt bovendien een onderzoek naar zijn financiële transacties, hij zou zich op een frauduleuze manier onvermogend hebben gesteld om zijn boetes te ontlopen.

bron

kelt 10 januari 2014 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6967537)
Dit is onjuist. Dieudonné is reeds een aantal keer veroordeeld voor strafbare feiten en moet ondertussen een slordige 65.000 euro aan boetes.

Op dit moment loopt bovendien een onderzoek naar zijn financiële transacties, hij zou zich op een frauduleuze manier onvermogend hebben gesteld om zijn boetes te ontlopen.

bron

aha,een deel van zijn inkomen in beslag laten nemen,zoals het binnenkomt?

Men doet dat met honderduizenden Fransen nav echtscheidingsperikelen,schulden ...boetes zelfs.......welaan dan...

...nu kweekt men een soort volkheld,en dat is niet wat President Hollande nodig heeft dunkt me..:?

Everytime 10 januari 2014 14:06

Citaat:

Logische reactie als men voor haat pleit.

Everytime 10 januari 2014 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6967273)

Inderdaad, Elie Semoun. Maar het was ook toen "normale humor" toen hij met Dieudonné was. Semoun gaat gewoon verder als humorist .

LiberaalNL 10 januari 2014 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6967377)
Ach kijk, dat hij lang geleden samen met een Jood optrad weet jij natuurlijk, maar dat hij ondertussen vooral optrekt met negationisten dat weet je dan weer niet... Waarom verbaast mij dat niet? Overigens, een komiek die destijds zij aan zij met islamisten betoogde tegen de publicatie van de Mohammedcartoons heeft geen recht van spreken als hij zelf slachtoffer wordt van censuur. Boontje komt om zijn loontje. :-P

Je was me voor om te reageren op Bollen. Dieuedonné is een rasechte antisemiet, ook al acht keer veroordeeld wegens antisemitisme en gaat om met Holocaustontkenners.

LiberaalNL 10 januari 2014 14:55

Citaat:

Sinds wanneer geeft een neonazi als jij om de rechtstaat?

eti1777 10 januari 2014 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6967802)
Inderdaad, Elie Semoun. Maar het was ook toen "normale humor" toen hij met Dieudonné was. Semoun gaat gewoon verder als humorist .

Dieudonné met Semoun;
http://www.youtube.com/watch?v=nj2cuAa-Z-4

als dit normale humor is, kunt u mij een voorbeeld geven van abnormale humor van Dieudonné sinds hij solo gaat?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be