![]() |
waarom geen verbod op kijkfiles ?
Wel zie, telkens er een ongeval gebeurt, ontstaat een kijk en gluur file aan de andere kant
Het zou goed zijn dat al die bestuurders die kijken bekeurd worden wegens schending van privacy, bendevorming, te traag rijden op de snelweg http://www.nieuwsblad.be/article/det...40110_00921227 |
:-) beetje gelijk in de defilees : 'HOO-OOFD RECHTS!' :p
|
Dat is een kwestie van zelfdiscipline. Ik dwing mezelf om niet te kijken als er iets gebeurd is, al was het maar om op mijn rijvak te kunnen anticiperen op wie dat wel doet. Probleem is dat heel weinig mensen die discipline kunnen opbrengen.
Ik vraag me af hoe je in de praktijk zulke files aanpakt. Hoe beboet je dat? En hoe maak je dat je niet meer "kijkfiles" daardoor veroorzaakt? |
Risico voor kop-staart aanrijding in de kijkfile en die soms er ook zijn
Vaak kan kijkfile voorkomen worden door schermen te plaatsen zodat er niks te zien is. |
pdm , inderdaad !!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heel eenvoudige schermen, in een oogwenk geplaatst. |
Er is intussen sprake geweest ban dergelijke schermen hier, maar zoals gewoonlijk zal het weer duren tot we oud en versleten zijn. Je kan er immers geen geld mee uit de zakken van chauffeurs slagen, en het vraagt een zekere mentale inspanning om het in te voeren.
|
Of in plaats van schermen te plaatsen, de dynamische snelheidsborden aan de kant waar niets gebeurt is niet aanpassen naar 50km/u?
![]() Nogal logisch dat je aan beide kanten dan een file krijgt. |
Citaat:
|
Hoe zou u dat concreet controleren/aanpakken?
Dit is, als willen verbieden om overdreven traag te rijden, van zodra het een beetje regent. Dat valt niet te controleren; noch te voorkomen. Helaas! |
De Schoof kijkt nooit als er aan de overkant wat zwaailichten staan te flikkeren.
Maar hij is dan wel wat voorzichtiger: ligt er ook niets op onze rijbaan? Komt daar geen pompier overgelopen .... Afijn, in mijn geval is dat nooit een kijkfile, maar wel een voorzichtigheidsfile. Zeg enne .... hoeveel tijd verspeelt ge daar mee, met zo'n file? 30 seconden ? Daar gaan we eens goed over wortelen hé. . |
Citaat:
In Frankrijk op autostrades ga je wel iets trager rijden als het regent, als je aanhanger zijt om altijd tegen de maximum snelheid aan te schurken. Maar zoals jij het formuleert, begin ik de indruk te krijgen dat je familie bent van de BBMW'er. De Bekende BMW'er. Ge kent hem wel hé. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook is het niet de eerste keer dat u zeer vreemde verbanden legt. Nu ja, mij niet gelaten. Het is een vrij land en iedere dame mag haar mening hebben ... |
Is een verbod op ongevallen niet beter? Dan krijg je geen kijkfiles.:???:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een snelweg is in de regel het veiligste als er vlot en alert doorgereden wordt en niet als er zonder grondige veiligheidsreden plots geremd of sterk vertraagd wordt (*Art 10.2), dat leidt in sommige gevallen tot # bijkomende ongevallen, afgeleid worden of zich laten afleiden en-of te traag rijden is nu eenmaal gevaarlijk op een vlotte autosnelweg (waar langzame voertuigen (<70 kmh) in de regel verboden zijn) # Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be