Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Schulden van Wallonie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196772)

vlaams realist 10 januari 2014 18:14

Schulden van Wallonie.

Er blijkt een kleine misrekening te zijn over die schulden.Officieel zegt men 6 milliard euro,het rekenhof zegt 11 milliard.Althans volgens een rapport dat het daglicht nog niet mocht zien. http://www.lesoir.be/395505/article/...port-sur-dette

Gwyndion 10 januari 2014 18:45

Had je wat anders verwacht? Als de VL regering haar begroting niet tot in de kleinste details klopt dat is het een halszaak, moet Muyters aftreden (dat de begroting normaal gekeurd wordt door de regering vergeten ze dan ook even) terwijl het toen toch eerder om technische discussies ging en aanbevelingen waarmee men rekening moest houden. Dat de begroting van bepaalde regios eerder manifest onjuist is of zelfs nooit ingediend wordt voor controle is blijkbaar veel minder belangrijk.

Jan Meuleman 10 januari 2014 21:48

Als het om aantallen gaat hebben de walen altijd problemen. Zie destijds het aantal leerlingen. Verhofstadt schoof toen zelfs 4,2 miljard onder de tafel naar het franstalig onderwijs.

Jan van den Berghe 10 januari 2014 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6968430)
Als het om aantallen gaat hebben de walen altijd problemen. Zie destijds het aantal leerlingen. Verhofstadt schoof toen zelfs 4,2 miljard onder de tafel naar het franstalig onderwijs.

Ook daar was er toen sprake van doelbewuste manipulatie: bepaalde leerlingen waren twee- tot zelfs driemaal in andere scholen ingeschreven. Om aldus het aantal leerlingen op te krikken en de dotatie van de federale overheid maximaal te kunnen uitpersen.

Brakelaar 10 januari 2014 22:25

typische sossen streken en blauwe bedriegers!

daiwa 10 januari 2014 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6968476)
typische sossen streken en blauwe bedriegers!

Heb je ooit anders geweten?

subocaj 12 januari 2014 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6968080)
Er blijkt een kleine misrekening te zijn over die schulden.Officieel zegt men 6 miljard euro,het rekenhof zegt 11 miljard.Althans volgens een rapport dat het daglicht nog niet mocht zien. http://www.lesoir.be/395505/article/...port-sur-dette

Het Rekenhof zegt dat Vlaanderen 13,1 miljard uit de begroting gehouden heeft, maar dat telt niet, de 11 miljard van de Walen daarentegen kloppen wel?

Weinig realistisch aan jouw argument, Vlaams realist.
Het Rekenhof telt niet voor Vlaanderen, maar wel voor Walen?

Brakelaar 12 januari 2014 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6970189)
Het Rekenhof zegt dat Vlaanderen 13,1 miljard uit de begroting gehouden heeft, maar dat telt niet, de 11 miljard van de Walen daarentegen kloppen wel?

heeft de begroting van de walen ooit al geklopt? nee denk ik!

subocaj 12 januari 2014 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6970232)

En de Vlaamse klopt enkel als je er 13 miljard schuld aan toevoegt.
Maar van Vlamingen zijn we gewend dat de cijfers van het Rekenhof worden weggemoffeld, maar intussen de Walen verwijten dat ze hetzelfde doen.

Gelukkig zijn de armen van geest.

vlaams realist 12 januari 2014 15:06

Citaat:

Ik heb gepost mét bron,ik verdenk er de vlaamse politiekers echter wél van om diezelfde technieken te gebruiken.
Dus als je een bron geeft zal ik eens even hard kappen op onze vlaamse cijfers.

vlaams realist 12 januari 2014 15:10

En als iedereen in Vlaanderen én Brussel én Wallonie dezelfde trukjes uithaalt.Klopt die Belgische boekhouding dan nog?Of wordt dit het Griekenland aan de Noordzee?
Alles kaat koet.

fonne 12 januari 2014 15:42

Citaat:

Het Rekenhof zegt dat helemaal niet. Kan je nu eindelijk eens ophouden met die bewuste leugen die al honderd keer weerlegd is?

fonne 12 januari 2014 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6970232)

Ze is zelfs verbeterd ten opzichte van 2009. Toen werd er nog 7,1 Miljard schuld weggefoefeld.

Brakelaar 12 januari 2014 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6970264)
En de Vlaamse klopt enkel als je er 13 miljard schuld aan toevoegt.
Maar van Vlamingen zijn we gewend dat de cijfers van het Rekenhof worden weggemoffeld, maar intussen de Walen verwijten dat ze hetzelfde doen.

Gelukkig zijn de armen van geest.

Kan je dit staven in plaats van dit zo klakkeloos neer te pennen :-)
Misschien ben je ook bij die armen van geest!

Another Jack 12 januari 2014 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6970854)
Kan je dit staven in plaats van dit zo klakkeloos neer te pennen :-)
Misschien ben je ook bij die armen van geest!

Mag hij ook "blablablabla" zeggen?

Brakelaar 12 januari 2014 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6970857)
Mag hij ook "blablablabla" zeggen?

ik zou het melden was ik van jou.....

Another Jack 12 januari 2014 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar (Bericht 6970862)
ik zou het melden was ik van jou.....

Wat melden?

Echte Waal 12 januari 2014 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6970863)
Wat melden?

Dat de croquetten ni zo goed waren vandaag!!

subocaj 12 januari 2014 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6970609)
Ik heb gepost mét bron,ik verdenk er de vlaamse politiekers echter wél van om diezelfde technieken te gebruiken.
Dus als je een bron geeft zal ik eens even hard kappen op onze vlaamse cijfers.

Die bronnen heb ik reeds 50 x gegeven. Altijd zonder commentaar. Het Rekenhof en Muyters zelf zijn de boodschappers.
Je bent er reeds belastingen voor aan het betalen. Alfacam, Electrawinds moet je nog afwachten hoeveel je mag dokken.
Jouw mooie en goede Vlaamse regering heeft jou aandeelhouder gemaakt van privé bedrijven en je dan achter je rug om ook nog eens garant gesteld bij de banken, voor de leningen aan die privébedrijven.
Slechts één politicus klaagt dit aan en dat is Lode Vereeck van LDD.
De rest van de Vlaamse regering zwijgt als vermoord omdat ze dit niet kunnen weerleggen. Ook jouw N-VA en het VB.

Het zou dus bijzonder jammer zijn als Lode Vereeck bij N-VA zou aansluiten en ook tot zwijgen gedoemd word, door een historicus, die goed kan muilen maar totaal geen kaas heeft gegeten van besturen.
Het enige wat hij goed kan is de Voka standpunten verkopen, als wat het volk wil. Zo doorzichtig als wat voor wie hem niet adoreert, om zijn "confederale" splitsingsdrang.

Another Jack 12 januari 2014 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal (Bericht 6970872)
Dat de croquetten ni zo goed waren vandaag!!

Kreeg hij ze niet uitgezogen?
Of waren ze te warm en kreeg hij de chapelure niet meer van zijn vals gebit?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be