Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Polygamie toegelaten voor de pensioenen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196776)

vlaams realist 10 januari 2014 18:44

Polygamie toegelaten voor de pensioenen.

Als een man meerdere vrouwen heeft,dan word het pensioen,na zn overlijden verdeeld over zn vrouwen.
Hierdoor erkent Belgie de polygamie.En beloont ze dat ook.
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...701baedab521d7

Gwyndion 10 januari 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6968145)
Als een man meerdere vrouwen heeft,dan word het pensioen,na zn overlijden verdeeld over zn vrouwen.

Goh als ze het niet erkenne krijg je ook schizofrene toestanden hoor, polygaam koppel waar de andere vrouwen dan als alleenstaande moeder erkend kunnen worden bvb?

Bad Attila 10 januari 2014 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6968145)

Belgie erkent polygame huwelijken niet. In België kan een polygaam huwelijk bepaalde effecten hebben op bijzondere juridische situaties, zoals pensioenen.

Echt niks nieuws onder de zon, hoor...

Vigilant 10 januari 2014 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968164)
Belgie erkent polygame huwelijken niet. In België kan een polygaam huwelijk bepaalde effecten hebben op bijzondere juridische situaties, zoals pensioenen.

Echt niks nieuws onder de zon, hoor...

Ach, het komt weeral neer op het oplichten van onze SZ/Pensioenkassen.

Bad Attila 10 januari 2014 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6968175)
Ach, het komt weeral neer op het oplichten van onze SZ/Pensioenkassen.

Ah? Hoe?

Vigilant 10 januari 2014 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968177)
Ah? Hoe?

Het is gemakkelijke manier om enkele Marokkaanse nichten aan een pensioen te helpen.

Bad Attila 10 januari 2014 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6968184)
Het is gemakkelijke manier om enkele Marokkaanse nichten aan een pensioen te helpen.

Je zijt het hen gaan vragen?

Vigilant 10 januari 2014 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968190)

Ja.

Vigilant 10 januari 2014 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968190)

dubbel

Bad Attila 10 januari 2014 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6968194)
Ja.

Je bent hen toch daarna, als goede Vigilante, bij de flikken gaan aangeven?

Vigilant 10 januari 2014 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968201)
Je bent hen toch daarna, als goede Vigilante, bij de flikken gaan aangeven?

Jij betaal het liefst dus nog meer belastingen. Wat dacht je van een speciale diversiteitstax? Louter te betalen door de adepten van de multikulwaanzin. Een progressief tarief tot 95%.

Bad Attila 10 januari 2014 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6968205)
Jij betaal het liefst dus nog meer belastingen. Wat dacht je van een speciale diversiteitstax? Louter te betalen door de adepten van de multikulwaanzin. Een progressief tarief tot 95%.

Waarom zou ik meer belastingen betalen? De regel rond polygamie heeft geen enkele impact op de pensioenen, hoor...

Vigilant 10 januari 2014 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968214)
Waarom zou ik meer belastingen betalen? De regel rond polygamie heeft geen enkele impact op de pensioenen, hoor...

Wel op de SZ, en dus ook op de sociale bijdragen die die SZ moeten spekken.
Als de gedeelde pensioentjes van de weduwen niet volstaan, zal het OCMW het pensioen wel bijpassen van de 'Belgische' weduwe. Daar draait de belastingbetaler ook voor op.

Bad Attila 10 januari 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 6968221)
Wel op de SZ, en dus ook op de sociale bijdragen die die SZ moeten spekken.
Als de gedeelde pensioentjes van de weduwen niet volstaan, zal het OCMW het pensioen wel bijpassen van de 'Belgische' weduwe. Daar draait de belastingbetaler ook voor op.

Op de sociale zekerheid? Hoe dan?
En voor de OCMW: als de regels gerespecteerd worden, is er geen probleem. Die vrouwen zullen trouwen reeds van uitkeringen leven.

circe 10 januari 2014 20:00

En ik maar denken dat polygamie strafbaar is in Belgique.... enkel voor oude belgen dan weer zeker?

Maar indien dit bericht correct is, dan krijgen we wel rare toestanden;

Ik ben gehuwd met Frans. Frans heeft er nog twee minaressen bij. Hij bekeert zich tot de islam en huwt zijn twee minaressen illegaal(*) voor de imam. Ik weet dat (uiteraard) niet. Frans heeft een extra legale pensioenregeling.

Frans valt potdood (dat krijg je er natuurlijk van).

En nu zou IK mijn weduwenpensioen moeten delen met Mariette en Hélène ? omdat ze een onwettig polygaam huwelijk zijn aangegaan? En ik zou dan ook zijn extralegaal pensioenkapitaal moeten delen met diezelfde twee minaressen?

Is this Belgique of zitten we al in Allahstan?

Bad Attila 10 januari 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6968232)
En ik maar denken dat polygamie strafbaar is in Belgique.... enkel voor oude belgen dan weer zeker?

Ik ben gehuwd met Frans. Frans heeft er nog twee minaressen bij. Hij bekeert zich tot de islam en huwt zijn twee minaressen illegaal(*) voor de imam. Ik weet dat (uiteraard) niet. Frans heeft een extra legale pensioenregeling.

En nu zou IK mijn weduwenpensioen moeten delen met Mariette en Hélène ? omdat ze een onwettig polygaam huwelijk zijn aangegaan? En ik zou dan ook zijn extralegaal pensioenkapitaal moeten delen met diezelfde twee minaressen?

Neen, je blijft als enige genieten van uw pensioen. Polygame huwelijken die in België worden afgesloten hebben geen enkel effect. De enige hypothese die héél misschien in uw verhaal zou kunnen werken, is een huwelijk in Marokko, maar gezien de aanpassingen in de familiewet daar, is zelfs dat bijna niet meer mogelijk.

circe 10 januari 2014 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968241)
Neen, je blijft als enige genieten van uw pensioen. Polygame huwelijken die in België worden afgesloten hebben geen enkel effect. De enige hypothese die héél misschien in uw verhaal zou kunnen werken, is een huwelijk in Marokko, maar gezien de aanpassingen in de familiewet daar, is zelfs dat bijna niet meer mogelijk.

maar ik als huw met een marokkaanse nieuwgebelgde die in het geniept al drie vrouwkes heeft aangekocht in Maroc, dan zit ik weldegelijk met de gebakken couscous! Dit is een ware schande voor Belgique.

Bad Attila 10 januari 2014 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6968267)
maar ik als huw met een marokkaanse nieuwgebelgde die in het geniept al drie vrouwkes heeft aangekocht in Maroc, dan zit ik weldegelijk met de gebakken couscous! Dit is een ware schande voor Belgique.

Niet echt, neen. Het huwelijk blijft ongeldig. En als het in Marokko gebeurt, moet de "echtgenoot" u op de hoogte brengen, anders is het huwelijk ook ongeldig.

alice 11 januari 2014 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6968214)

Nee maar het zet wel aan tot polygamie.
En dus vind ik dit een verkeerde maatregel, evengoed vind ik dat er geen kindergeld moet betaald worden voor kinderen geboren buiten Belgie.
Want ook dat leidt tot misbruik, waarom zouden wij hele gezinnen via kindergeld moeten onderhouden wanneer mannen bij meerdere vrouwen kinderen verwekken, wanneer die kinderen hier niet wonen?
Of waarom moeten wij pensioen verdelen onder meerdere vrouwen?

alice 11 januari 2014 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6968232)

Inderdaad! Het gevolg is het dalen van de levensstandaard van vrouwen die hier wel wonen,dan moet het ocmw bijpassen omdat hun inkomen via pensioen onvoldoende is!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be