![]() |
Maggie, haar Frans, en haar deelname aan gesprekken voor formatievorming ngsvorming
Voor iemand van haar allure, opleiding, woonplaats .... dat had ik niet verwacht.
Dat is toch echt mager, haar Frans. https://www.youtube.com/watch?v=MnBKJF3EzDw#t=229 Vanaf minuut 3 ongeveer. . |
Citaat:
|
Citaat:
En daar zit begod toch een verschil op. . |
Maggie is nogal veel met zwart-Afrikanen bezig geweest en dat is in haar uitspraak van het Frans gekropen.
So what ? |
Of ze nu goed of slecht frans kent laat ik even in het midden, feit is dat ze de uitspraak waarvan ze wordt beschuldigd wel degelijk heeft uitgesproken, niet in de gazet maar wel in een repliek tegenover het VTM nieuws. Die hoefden maar even in de archieven te duiken.
Daar gaat de geloofwaardigheid van de Block. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nen echten Belg kent zijn Frans.
|
Citaat:
een Vlaming die al 20 jaar in Wallinië woont die zijn Frans zal stukken, stukken beter zijn dan het Nederland van een Waal die al 20 jaar in Vlaanderen woont. U hoorde daarnet de klokken luiden en nu weet welke klepel de klok laat luiden. is het nog niet duidelijk . Zie zone Halle Vilvoorde. te ver van uw huis ? Misschien ligt Menen dichter |
Citaat:
|
Citaat:
we kunnen de vraag ook anders stellen. Weg van het stereotype. Wordt het niet ouderwets dat een minister in de federale regering perfect 2 talig moet zijn.? ik bedoel. het zwaartepunt van de beslissingen ligt nu al bij de deelstaten. De NVA ziet de federale regering op termijn evolueren naar een diplomatieke ontmoetingsplaats tussen de gewesten. Een beetje zoals er regelmatig ontmoetingen zijn tussen Vlaanderen en Nederland. Vandaar we de vraag moeten stellen of wij Vlamingen nog perfecte kennis van het Nederlands mogen vragen van een Waal die aan de ontmoetingstafel zal zitten. We moeten durven onze eigen standpunten toetsen aan het heden en de nabije toekomst. Ik heb dankzij uw bijdrage , tot de conclusie gekomen. Dat mijn standpunt dat een Waalse minister goed Nederlands moet kunnen, nu nog even telt. Maar binnen 2 jaar als de 6° volop draait en zeker na een 7° , mijn standpunt nostalgie zal zijn. Bedank voor uw opmerking |
Voila dat is ook weer opgelost
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be