![]() |
'jacht' op buitenlandse nummerplaten ...
Bron
Detail Citaat:
En ik hoop niet alleen dat, inschrijvingstaks en verkeersbelasting, maar die buitenlandse nummerplaten die het niet zo nauw nemen met het huidig geldende verkeersreglement in België /Europa (waar stond dat ook weeral voor dat Verenigde Europa??), ook die 'buitenlanders' de 'mogelijk' opgelopen boetes (meestal snelheidsovertredingen) eens thuis te bezorgen of ze gelijk 'boter bij de vis' te gaan incasseren. De 'lege' staatskas kan er maar gezonden van worden of niet? :cheer: |
Betreft firmawagens: indien die auto´s in het buitenland ingeschreven zijn betalen ze daar inschrijvingstaks en navenant ook daar hun wegentaks.
Dubbele autotaksen betalen in Europa gaat niet. Daar zijn EU-richtlijnen van. En betreft andere auto´s is het domicileringsadres bepalend. |
Het is dan ook enkel in Vlaanderen dat ze dit doen, in Wallonië zijn ze er gerust in. Dat ze de verkeersbelasting voor moderne, zuinige wagens eens fors naar beneden halen in plaats van te kwakkelen.
|
Citaat:
|
Stel U nu voor. Ik mag de 2de auto van mijn vader gebruiken. Maar die woont wel in Nederland. Wat dan?
|
Dan moet je toch verkeersbelasting betalen in België.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waaronder die bepaalde voertuigen waar de nodige documenten in de auto ontbraken. |
Citaat:
Kosten en lasten zijn voor de eigenaar, niet de chauffeur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.vacature.com/carriere/wat...lgie-rondrijdt |
Citaat:
Uw link naar de SDworks pagina geeft aan dat er voor bedrijfmatige situaties met buitenlandse wagens bepaalde BTW en inschrijvingsplichten zijn. Maar dat geeft geen verheldering voor niet bedrijfsactiviteitsgebonden of privé situaties. Zo kan men ook de vraag stellen, waarom een verzekering in België afsluiten, als een Poolse of Griekse firma voor een lagere prijs uw noden kan invullen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be