Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Rutten en Dewael vinden België niet democratisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196871)

BonBon 13 januari 2014 09:36

Rutten en Dewael vinden België niet democratisch

Of streven zij ook als de BUB naar een unitair België?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...?eid=1.1831858

Rutte: "Als De Wever de strijd wil aangaan met de PS, kan hij beter in Wallonië gaan wonen"

Dewal: "Men verkettert een vijand van over de taalgrens, maar de eigen bevolking kan zich daar niet eens over uitspreken."

Snerror 13 januari 2014 09:49

Inderdaad, ze zeggen eigenlijk "PS zal ons voor altijd besturen, ook al zijn ze niet door ons verkozen, we kunnen ons daar beter bij neerleggen".

ViveLaBelgique 13 januari 2014 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6971463)
Inderdaad, ze zeggen eigenlijk "PS zal ons voor altijd besturen, ook al zijn ze niet door ons verkozen, we kunnen ons daar beter bij neerleggen".

Dat is de N-VA visie. Ik hoop dat de N-VA ons in 2014 niet opnieuw gaat overlaten aan een PS-regering zoals ze in 2O10-2011 hebben gedaan.

Rahowa 13 januari 2014 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6971464)
Dat is de N-VA visie. Ik hoop dat de N-VA ons in 2014 niet opnieuw gaat overlaten aan een PS-regering zoals ze in 2O10-2011 hebben gedaan.

Ik hoop eigenlijk vooral dat de N-VA ons niet aan een belgische regering zal overlaten.

ViveLaBelgique 13 januari 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6971467)
Ik hoop eigenlijk vooral dat de N-VA ons niet aan een belgische regering zal overlaten.

Waar hoop je dan wel op ?

Rahowa 13 januari 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6971497)
Waar hoop je dan wel op ?

Een onafhankelijke Vlaamse staat!

Nyquist 13 januari 2014 10:18

dubbel

Nyquist 13 januari 2014 10:18

Wat ik mij afvraag is hoe deze uitspraken in hoofde van de respectievelijke politici tegen eerder dan voor de argumenten van BDW pleiten?

ViveLaBelgique 13 januari 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6971503)

De reden waarom je daar op zou hopen is mij duister. Als je hoopt op een Vlaamse staat kan je beter je hoop niet op N-VA stellen.

BonBon 13 januari 2014 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 6971509)
Wat ik mij afvraag is hoe deze uitspraken in hoofde van de respectievelijke politici tegen eerder dan voor de argumenten van BDW pleiten?

Ik zie het als promotie voor de NVA en BDW, we kunnen er niet voor stemmen maar ze regeren ons wel. Als dat het beste argument is van de VLD ...

BonBon 13 januari 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6971511)
De reden waarom je daar op zou hopen is mij duister. Als je hoopt op een Vlaamse staat kan je beter je hoop niet op N-VA stellen.

Hun cofederalisme is ook ok, behalve de schuldafbetaling zouden we ook gesplitst zijn.

Stormram 13 januari 2014 10:44

Dewael, what's in a name, is de meest anaal-gefrustreerde volksverlakker van allemael, een pathologisch narcistje en gevaarlijk onbetrouwbaar advocaatje, de Berlusconi van Zuid-West Limburg zeg maar, veel gevaarlijker dan al die andere blauwe zakkenvullers tezamen. Schrikt er niet voor terug om een loopje te nemen met de waarheid, ze te verkrachten en dan voor dood achter te laten in het Land van Ooit.

Cicciollina Rutten (en de rest van de blauwe kutten) draaien om zijn egotripperij heen gelijk de manen van Jupiter, ook een gigantische gasreus die hoofdzakelijk uit vloeibaar methaan bestaat.

BonBon 13 januari 2014 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6971464)

Ach, het is de schuld van de NVA dat de oVLD, SPa en CD'nV zich geprostitueerd hebben aan de PS, natuurlijk.

Vette Pois(s)on 13 januari 2014 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6971532)
Ach, het is de schuld van de NVA dat de oVLD, SPa en CD'nV zich geprostitueerd hebben aan de PS, natuurlijk.

wie weet hoeveel schandalen de PS uit hun hoed kan toveren, mochten de spa, vld of cd&v wat moeilijk doen.

De Brabander 13 januari 2014 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 6971503)

Dat wil geen (zinnige) kat. Dus blijft er alleen een unitair België over. :-)

Brakelaar 13 januari 2014 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6971517)
Ik zie het als promotie voor de NVA en BDW, we kunnen er niet voor stemmen maar ze regeren ons wel. Als dat het beste argument is van de VLD ...

Die tuttebel van de vld denkt verkeerd, ik dacht dat ze slimmer was!!

Anna List 13 januari 2014 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6971453)
Of streven zij ook als de BUB naar een unitair België?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...?eid=1.1831858

Rutte: "Als De Wever de strijd wil aangaan met de PS, kan hij beter in Wallonië gaan wonen"

Dewal: "Men verkettert een vijand van over de taalgrens, maar de eigen bevolking kan zich daar niet eens over uitspreken."

er is geen enkele wet die verbied dat PS zou opkomen in Vlaanderen (of OVLD in Wallonië) ... ze doen maar, als ze dit een lacune vinden.

om maar te zeggen dat ze een andere agenda hebben met deze kritiek.

Anna List 13 januari 2014 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6971540)
Dat wil geen (zinnige) kat. Dus blijft er alleen een unitair België over. :-)

1 mens, 1 stem, evenveel stemmen voor een fr en een nl parlementszetel, en geen onnozelheden meer als speciale meerderheiden en alarmbellen en vetorechten van taalgroepen.

en ge zult in mij een grote voorstander van uw unitair België ontdekken.

Brakelaar 13 januari 2014 11:01

unitair....kan je niets mee doen in dit land, als er in Vlaanderen iets beslist wordt dan moeten ze in Wallonië het dubbele hebben van wat hier gedaan is, voorbeelden genoeg van vroeger!!

brother paul 13 januari 2014 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 6971463)

nee ze zeggen:
als je stemt voor NVA dwing je de regerings terug om een 2/3 meerderheid te regeren, en met die 2/3 zul je dus terug met PS aan tafel zitten

omgekeerd:
als je het confederalisme laat varen, kan een vlaamse rechtse meerderheid koers varen en de beslissingen nemen die moeten genomen worden

reynders vind ook wel dat de PS dictatuur iets teveel neigt naar het communisme...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rd-Korea.dhtml

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be