![]() |
Pedopastoor moet 40.000 euro schadevergoeding betalen
Pedopastoor moet 40.000 euro schadevergoeding betalen
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-betalen.dhtml http://www.quickmeme.com/img/07/0735...d437496044.jpg Pedo's , ziekelijk uitschot !! Mijn vraag: Hoe wordt die schadesom bepaald ?? |
De feitenrechter moet "in concreto" oordelen, dus in functie van het specifieke dossier de schade zo goed mogelijk begroten. Dat is niet altijd eenvoudig, vroeger gebruikten de magistraten van eerste aanleg vooral forfaitaire bedragen. Sinds enkele jaren hebben zij een "indicatieve tabel" die opgemaakt is op basis van een heel groot aantal vonnissen van eerste aanleg en politierechtbank. Dus als het ware een gemiddelde van de uitspraken voor een bepaald type schade, een bepaald letsel, enz. Dat ligt momenteel dacht ik rond de 25 euro per dag. Let wel, de rechter moet deze tabel niet gebruiken, het is best mogelijk dat hij bij een bijzonder specifiek dossier hiervan afwijkt.
Deze vergoeding zal men vorderen bij de dader, in sommige gevallen bij zijn verzekeraar (hier dus uiteraard niet) en dan is het mogelijk dat er insolventie is. Daarvoor bestaat dan nog een fonds voor slachtoffers van geweldsmisdrijven, met publieke financiering. Limiet is hier dat je je eis moet indienen max 3 jaar na het misdrijf, of 6 maand na de aangifte bij de politie. |
Alvast mercikes voor de info :)
|
Wel aardig he cookie dat blijkbaar enkel iemand met een pastoor avatar (of paus whatever) het fijne van heel dat pedo gedoe en wetgeving daaromtrent weet.
|
Iedereen is vrij om hier te antwoorden :)
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zijn dus allemaal schuldig. De ene groep aan pedofiele daden, de anderen aan schuldig verzuim en het weigeren van hulp aan personen in nood. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop alleen dat ze niet de fout van hun voorgangers maken: zich ongenaakbaar wanen. Maar met deze generatie priesters is het gevaar hiertoe zeer klein. |
Citaat:
Sommigen beschouw ik zware criminelen, anderen als hun medeplichtigen. Ik ben dus heel tolerant, genuanceerd en clement in mijn beoordeling. |
Citaat:
Maar toch zie ik ze ondanks één of meer lovenswaardige eigenschappen liever achter tralies, net zoals de pedo-priests, zelfs als die al eens een glaasje miswijn met een dakloze delen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de (her)berekening op zich (in geval van beroep aangetekend) ??
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be