Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Als er nu nog 1 automobilist DURFT kakken op fietsers hé! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196991)

thefishdoesntthink 16 januari 2014 21:02

Als er nu nog 1 automobilist DURFT kakken op fietsers hé!
 
http://www.zeronaut.be/verbouw-de-st...88381481237582

Citaat:

Ten tweede, steden vandaag zijn simpelweg te veel op maat van auto’s. Fietsers zijn er niet op uit om links en rechts overtredingen te maken. Als dit wel gebeurt, is de reden al te vaak dat het ontwerp van de stad niet op hun maat is. Goede stadsplanning leidt tot een aangenamere, veiligere en groenere stad.
https://www.youtube.com/watch?v=pX8zZdLw7cs

Citaat:

The focus on re-establishing more liveable cities continues unabated. The primary problem however is that 85 years of traffic engineering revolving around the car has failed miserably. It's time for modern thinking. Design can help. Historically, streets were human spaces. Let's design our cities like we design toasters or smartphones, following the desire lines of our citizens. Using basic design principles instead of engineering is the surest route to developing thriving, human cities.
http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...88381481237582
Citaat:

Het was voor de fietsers dinsdagochtend een hele uitdaging om zonder kleerscheuren door de Isabellalei te rijden. Antwerpenaar Niel Staes filmde zijn fietsavontuur.


;)

cookie monster 16 januari 2014 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 6976114)
http://www.disassociated.com/images/posts/bicycle_highway.jpg

;)

Fietsen de lucht in !! Maar wat als onderweg wil afstappen ,
of er rijdt een tragere fietser voor u ??

thefishdoesntthink 16 januari 2014 21:54


Binnen een paar jaar in Londen ;)

http://inhabitat.com/cyclist-utopia-...ycle-highways/

Garry 16 januari 2014 21:57

Sorry, dubbel

Garry 16 januari 2014 21:58

Vandaag de dag is het kennelijk al slecht wat de auto betreft, vooral de auto van die andere. De mijne stinkt niet maar de uwe wel mentaliteit. Men verliest daarbij kennelijk uit het oog dat het de auto is die heeft gezorgd voor de industrie en economie. Was de auto er niet geweest zouden er geen fietspaden zijn in de steden maar fabrieken, voor het geval dat ge dat liever hebt. Er zouden ook al lang geen handelaren meer in de steden zijn tenzij ze hun goederen op stootwagens lieten aanleveren. Ik zie ook nog steeds niet dat vertegenwoordigers, die heel wat materialen mee voeren, zich per bus of fiets gaan verplaatsen, dus de optie, iedereen met het openbaar vervoer is een regelrechte utopie. Ik zie ook nog geen huisartsen patiënten gaan bezoeken met de autobus, geen thuisverpleging hun werk op die manier verwezenlijken, geen loodgieters uw gemak komen ontstoppen, geen brouwers bier komen leveren per fiets en zo meer. Zelfs al geven ze er nog geld bovenop om de bus te nemen dan nog zal niet iedereen gebruik maken van het openbaar vervoer, gewoonweg al omdat het niet mogelijk is.

Hoog tijd dat ze dat eens gaan beseffen.

thefishdoesntthink 16 januari 2014 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6976217)
Was de auto er niet geweest zouden er geen fietspaden zijn in de steden maar fabrieken, voor het geval dat ge dat liever hebt.

:-D

thefishdoesntthink 17 januari 2014 18:37

allright iedereen eens! eindelijk!

circe 17 januari 2014 18:48

gewoon terug de hondenkar invoeren voor kleine handelaars en paard en kar voor de grotere bedrijven. Het lukte ook.
Ezels, kamelen, dromedarissen: allemaal mogelijk.

Vrijheideerst 17 januari 2014 19:36

Minority Report is tegen 2035-2040 realiteit, mensen.

Blue Sky 18 januari 2014 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6976217)
Vandaag de dag is het kennelijk al slecht wat de auto betreft, vooral de auto van die andere. De mijne stinkt niet maar de uwe wel mentaliteit. Men verliest daarbij kennelijk uit het oog dat het de auto is die heeft gezorgd voor de industrie en economie. Was de auto er niet geweest zouden er geen fietspaden zijn in de steden maar fabrieken, voor het geval dat ge dat liever hebt. Er zouden ook al lang geen handelaren meer in de steden zijn tenzij ze hun goederen op stootwagens lieten aanleveren. Ik zie ook nog steeds niet dat vertegenwoordigers, die heel wat materialen mee voeren, zich per bus of fiets gaan verplaatsen, dus de optie, iedereen met het openbaar vervoer is een regelrechte utopie. Ik zie ook nog geen huisartsen patiënten gaan bezoeken met de autobus, geen thuisverpleging hun werk op die manier verwezenlijken, geen loodgieters uw gemak komen ontstoppen, geen brouwers bier komen leveren per fiets en zo meer. Zelfs al geven ze er nog geld bovenop om de bus te nemen dan nog zal niet iedereen gebruik maken van het openbaar vervoer, gewoonweg al omdat het niet mogelijk is.

Hoog tijd dat ze dat eens gaan beseffen.

De auto kan wel degelijk nuttig zijn, zoveel is zeker. Wat eveneens zeker is, is dat het gebruik van de auto compleet is scheefgegroeid, voornamelijk door het overdreven faciliteren voor de auto. Dat heeft geleid tot het huidige letterlijk "van de pot gerukte" autogebruik en dat weegt erg zwaar op de samenleving. Mensen kunnen er blijkbaar niet op een verantwoorde manier mee omgaan, maar kiezen steeds de weg van de minste moeite. Dat verklaard ook waarom veel mensen zo dik zijn tegenwoordig en een belabberde conditie hebben. Waar ze vroeger nog wat beweging hadden omdat ze te voet of met de fiets reden, ploffen ze nu steevast van de ene zetel in de andere.

Johan Bollen 18 januari 2014 22:32

Als ik te voet door het dorp wandel in Vlaanderen bekijken mensen me zo van...wat doet die hier. Met de auto vindt men dat normaal, zelfs al is het om de hoek. Zoveel auto's in Vlaanderen dat het leeg en ongezellig wordt.

Libro 20 januari 2014 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink (Bericht 6977580)
allright iedereen eens! eindelijk!

Ik niet.

thefishdoesntthink 22 januari 2014 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6977598)
gewoon terug de hondenkar invoeren voor kleine handelaars en paard en kar voor de grotere bedrijven. Het lukte ook.
Ezels, kamelen, dromedarissen: allemaal mogelijk.

Neen, we gaan niet nog meer dieren gebruiken om de mense te dienen. Ik denk eerder aan vrachtzeppelins.

:p

thefishdoesntthink 22 januari 2014 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6981833)
Ik niet.

verdedig deze diepzinnige stelling, danku

Lukkas 22 januari 2014 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6979308)
De auto kan wel degelijk nuttig zijn, zoveel is zeker. Wat eveneens zeker is, is dat het gebruik van de auto compleet is scheefgegroeid, voornamelijk door het overdreven faciliteren voor de auto. Dat heeft geleid tot het huidige letterlijk "van de pot gerukte" autogebruik en dat weegt erg zwaar op de samenleving. Mensen kunnen er blijkbaar niet op een verantwoorde manier mee omgaan, maar kiezen steeds de weg van de minste moeite. Dat verklaard ook waarom veel mensen zo dik zijn tegenwoordig en een belabberde conditie hebben. Waar ze vroeger nog wat beweging hadden omdat ze te voet of met de fiets reden, ploffen ze nu steevast van de ene zetel in de andere.

2!

Natke 22 januari 2014 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 6979308)
De auto kan wel degelijk nuttig zijn, zoveel is zeker. Wat eveneens zeker is, is dat het gebruik van de auto compleet is scheefgegroeid, voornamelijk door het overdreven faciliteren voor de auto. Dat heeft geleid tot het huidige letterlijk "van de pot gerukte" autogebruik en dat weegt erg zwaar op de samenleving. Mensen kunnen er blijkbaar niet op een verantwoorde manier mee omgaan, maar kiezen steeds de weg van de minste moeite. Dat verklaard ook waarom veel mensen zo dik zijn tegenwoordig en een belabberde conditie hebben. Waar ze vroeger nog wat beweging hadden omdat ze te voet of met de fiets reden, ploffen ze nu steevast van de ene zetel in de andere.

Misschien ook al eens gedacht dat voor sommigen de auto een soort van statussymbool is. Dat die wagen nodig is om een eerste goede indruk bij zijn klanten te krijgen. Dat je ongeacht je de wagen veel of weinig gebruikt toch de volle pot aan jaarlijkse belastingen moet betalen. Dat je wagen moet betaald worden. Dat die nu stil staat of rijdt de aankoopprijs blijft hetzelfde. Doe een kilometer met een bedrijfswagen privé en je betaalt ook weer de volle pot aan VAA. Dus waarom nog je wagen op stal laten? En dat verklaart niet dat mensen dik zijn. Dat is enkel te wijten aan hun manier van eten. Let een beetje op uw eten. Wees geen veelvraat en doe nog wat aan lichaamsbeweging. In plaats van je in de zetel achter TV te ploffen zet een hometrainer voor je TV. Maar als je liever met een pintje en zak chips in je zetel gaat liggen? Dan wordt je snel dik.

groentje 25 januari 2014 21:27

Het getuigt inderdaad van een enorme status als je met je dikke bak uren te laat op de afspraak bent, omdat je in de file stond. Dan ben je in Brussel liever gezien in een knap pak, een Brompton onder je gat en een hippe helm op, maar op tijd op de afspraak. En in de stad ben je stipter met een combinatie van metro en fiets, dan met de wagen. Zelfs zo'n Villo is dan bruikbaar, hoe onhandig die dingen ook zijn.
Ja, er zal altijd transport nodig zijn, en nee, niet alles kan op de fiets of met het openbaar vervoer, maar wel meer dan waar de doorsnee-Vlaming blijkbaar toe bereid is. En waarom wordt het wel als aanvaardbaar beschouwd om je vrachtwagen of auto eventjes te parkeren op het fietspad of het voetpad, en fietsers en voetgangers op de rijweg tussen het al dan niet snelle verkeer te dwingen, om eventjes snel te laden en lossen, maar krijgt iedereen een crisis als je dat in plaats daarvan op de rijweg doet?

Jan van den Berghe 25 januari 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje (Bericht 6988325)
En waarom wordt het wel als aanvaardbaar beschouwd om je vrachtwagen of auto eventjes te parkeren op het fietspad of het voetpad, en fietsers en voetgangers op de rijweg tussen het al dan niet snelle verkeer te dwingen, om eventjes snel te laden en lossen, maar krijgt iedereen een crisis als je dat in plaats daarvan op de rijweg doet?

Het ergste daarbij is dat fietsende kinderen hierdoor in een gevaarlijke situatie gebracht worden.

Peche 25 januari 2014 23:29

Wat ik wel leuk zou vinden is dat sommige fietsers eens een secondje het voetpad opgaan in smallere straten met tegenliggend verkeerd zodat ge kunt passeren.
Soms moet ge heel de baan achter zo'n fiets kruipen omdat ge niet kunt passeren of ge zou hem al de goot moeten duwen.

groentje 25 januari 2014 23:35

En dat zou die voetganger die net uit de deur komt, wellicht ook fijn vinden.
Hoeveel tijd verlies je werkelijk met eventjes aan fietssnelheid door de stad te rijden? Een beetje fietser haalt toch 20-25 km, sommigen zelfs 30 of 35. In veel van die smalle straten waar je een fietser niet kan passeren, is 30 sowieso de snelheidslimiet... Net zoals bij kruispunten met een fietssluis. Niet zelden ben ik het kruispunt over, vooraleer de auto achter mij zelfs nog maar vertrokken is. Maar hij staat wél vaak in dat fietsvak, want hij zou eens 2 seconden moeten verliezen door te moeten vertrekken van enkele meters van het stoplicht...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be