Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Boeddha beeldjes louter ter versiering zetten in interieur... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196997)

bembem 17 januari 2014 00:05

Boeddha beeldjes louter ter versiering zetten in interieur...

.. Vind ik eigenlijk niet kunnen als men geen boeddhist is. Hoeveel keer dat ik ze niet in de Blokker, de Casa etc. zie waar ze te koop worden aangeboden als (hip) interieur accessoire... En ik moet zeggen dat ik ze vaak in de huiskamer bij mensen zie staan in YT filmpjes etc... Wedden dat de meeste van hen niet eens boeddhistisch zijn... Ik vind het ronduit belachelijk...

Wat vinden jullie ervan? (mss. dat sommigen onder jullie er zelf thuis eentje hebben staan..? lol)

cookie monster 17 januari 2014 02:33

Vele plaatsen het gewoon als interieurstuk , no more , no less !!
Ik vind ze niet mooi & ben niet geïnteresseerd !!

djimi 17 januari 2014 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6976388)
.. Vind ik eigenlijk niet kunnen als men geen boeddhist is. Hoeveel keer dat ik ze niet in de Blokker, de Casa etc. zie waar ze te koop worden aangeboden als (hip) interieur accessoire... En ik moet zeggen dat ik ze vaak in de huiskamer bij mensen zie staan in YT filmpjes etc... Wedden dat de meeste van hen niet eens boeddhistisch zijn... Ik vind het ronduit belachelijk...

Wat vinden jullie ervan? (mss. dat sommigen onder jullie er zelf thuis eentje hebben staan..? lol)

Naar het schijnt ligt de boeddha zélf daar toch niet wakker van.

Supe®Staaf 17 januari 2014 07:41

Citaat:

Als jij vindt dat het belachelijk is, en niet kan, dan moet je er vooral zelf geen plaatsen.
Ikzelf plaats er ook geen, omdat ik ze lelijk vind.
Maar ik voel niet de drang om het aan anderen te verbieden.
Waarom jij wel?
Mocht je de mogelijkheid hebben, zou jij het verbieden?

JimmyB 17 januari 2014 09:11

Citaat:

Bij ons staat het vol. Boedha, Ganesh en schapen.

Ik ben geen boedhist, hindoeïst of herder.

Een kruis hangt er wel niet, dit vind ik niet mooi.

harriechristus 17 januari 2014 16:11

Citaat:

We all love Boeddha......:-):-):-)

Sonny Crockett 17 januari 2014 16:16

Boeddha heeft een betere P.R.-dienst.

Piero 17 januari 2014 17:30

Citaat:

Dat is een vorm van eigen cultuur negatie.

cookie monster 17 januari 2014 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6977343)
We all love Boeddha......:-):-):-)

microwezenbeeldjes ??

harriechristus 17 januari 2014 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6977541)
microwezenbeeldjes ??

Inderdaad: harriechristus is ook bekend als de wedergeboren Boeddha, de tiende avatar van Visnoe.

En de microwezentjes zijn ook bekend als kleine Boeddhaatjes......:-):-):-)

Ha, ha, .....heb ik het niet gezegd: atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente micro-Boeddhaatjes wonen.....:-):-):-)

bembem 18 januari 2014 00:08

Bof, ook al ben ik er tegen, toch zou ik het niet verbieden als ik de mogelijkheid zou hebben... Eigenlijk vind ik het kitsch...

cookie monster 18 januari 2014 03:55

Die Harrie toch :lol:

harriechristus 18 januari 2014 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6978157)
Die Harrie toch :lol:

Had je niet gedacht, hè, dat ik ook Boeddha was?

Ooooooooooooommmmmmm..........:-):-):-)

cookie monster 18 januari 2014 17:00

Harrie , gij zijt er me ene :D

harriechristus 18 januari 2014 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6978912)
Harrie , gij zijt er me ene :D

Ik ben er niet één, maar ik ben er drie: Boeddha, Jezus en harriechristus.

Die van Jezus die wist ik al, maar die van Boeddha heb ik pas ontdekt.

Ik heb namelijk een dikke buik net als hij.....:-):-):-)

cookie monster 18 januari 2014 19:44

LOL :lol:
De 3-vuldigheid ;)

harriechristus 18 januari 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savonarola (Bericht 6978543)
Ik zou een Boeddhabeeldje van enige waarde, zij het emotioneel of kunstzinnig, nog wel in een rariteitenkabinet durven zetten. Voor een Boeddhabeeldje als ignorant en exotistisch meubelstuk uit misplaatste affiniteit met "Zen" heb ik echter weinig begrip, en al helemaal niet als het gaat om een kitscherige Budai in plaats van Boeddha.

Niet zo mopperen, hoor.....:-):-):-)

Straks sta je zelf nog in een rariteitenkabinet.

En Boeddha is zeker niet alleen maar Zen, maar ook al het goede en plezierige wat Hij voor de mensen is.
De wedergeboren Boeddha dus.

harriechristus 18 januari 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6979206)
LOL :lol:
De 3-vuldigheid ;)

Nou Cookie Monster nog.....:-):-):-)

Wel zo handig, want verlies je er één, dan heb je er nog twee over......:lol:

cookie monster 18 januari 2014 19:51

euh .... :)

harriechristus 18 januari 2014 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6979216)
euh .... :)

Vallen je koekies nou uit je mond?

:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be