Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jaarlijks Olympisch stadion gedood in België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19711)

Groen Valkje 1 september 2004 11:48

Abortus : moord of niet-aantal moorden stijgt

AANTAL ABORTUSSEN BLIJFT LICHT STIJGEN

Het aantal abortussen in ons land
blijft licht stijgen. Vorig jaar hebben
16.600 vrouwen hun zwangerschap
afgebroken, dat is zes procent meer dan
in 2002. Dat blijkt uit cijfers van de
Evaluatiecommissie.

De gestage stijging van de laatste ja-
ren zou voor een deel te verklaren zijn
door een betere registratie. Gewone
ziekenhuizen geven meer betrouwbare
statistieken, vroeger deden alleen de
abortuscentra dat.

België zit bij de landen met het laag-
ste abortuscijfer. Vooral jonge vrouwen
kiezen voor een abortus, zegt Johan Van
Bussel van het Centrum voor Relatievor-
ming en Zwangerschapsproblemen.

Erg , te beseffen dat het levn in ontwikkeling was , wat wel en wat niet kon geweest zijn, vrouwen zijn gewetenloos die zulke daden plegen en dan nog met medewerking van de Staat...

Foundation 1 september 2004 11:51

Kinderen die in een ongelukkig gezin opgroeien, meer risico lopen slecht opgevoed worden, zijn minstens even erg...

Toevallig telefacts gezien? Dat meiske van 16 dat over een maand moest bevallen en niet wist wat een anesthesist was?

Groen Valkje 1 september 2004 11:52

adoptie !

Tzuvar Raemborr 1 september 2004 11:52

Okee, ik ga mezelf ziek melden bij de administratie en thuis ne goeie scheut whiskey inschenken. Dat ik het eens ben met Kaizer, daar heb ik een verwerkingsproces voor nodig.

Knuppel 1 september 2004 12:03

Als oudste van negen ongewenste kinderen denk ik daar anders over.

Raf 1 september 2004 12:15

Het is aan de zwangere vrouw om die beslissing te nemen èn om er de consequenties van te dragen. NIEMAND heeft zich daar verder mee te bemoeien.

Laudi 1 september 2004 12:16

Ik heb ja gestemd : abortus = moord , in welke omstandigheid dan ook

En de opmerking "wie weet groeit het op in een ongelukkig gezin , waar het ook nog eens niet gewenst is" , slaat gewoon nergens op !
Zo kan je moord op iedereen goedpraten : ik heb goesting om mijn vrouw te vermoorden ? no problem , wie weet is ze volgend jaar wel ongelukkig , laat ik haar dat maar besparen !!

C uit W 1 september 2004 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het is aan de moordenaar om die beslissing te nemen èn om er de consequenties van te dragen. NIEMAND heeft zich daar verder mee te bemoeien.

Niet dat ik pro of contra ben/wil zijn.
Ik ben er namelijk zelf nog niet uit, wil ik toch even duidelijk maken dat uw reactie hol was...

SB1234 1 september 2004 12:32

Heb er ook problemen mee, als je iedereen liquideert die een groter risico loopt om slecht opgevoed te worden, om minder kansen te hebben etc... waar eindigt het dan?

Raf 1 september 2004 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Niet dat ik pro of contra ben/wil zijn.
Ik ben er namelijk zelf nog niet uit, wil ik toch even duidelijk maken dat uw reactie hol was...

Wil je zo goed zijn om te quoten wat ik schreef en dat zelf niet te manipuleren. Ik heb dit gerapporteerd bij de moderatoren.

C uit W 1 september 2004 12:46

Citaat:

Wil je zo goed zijn om te quoten wat ik schreef en dat zelf niet te manipuleren. Ik heb dit gerapporteerd bij de moderatoren.

Ik heb het doelbewust in het vet gedaan om te tonen wat ik bedoelde.
Je bent gewoon van slechte wil.

Laudi 1 september 2004 12:49

Citaat:

Ai ai , nog lichter geraakt als anders ? Mocht ik dit ook niet in het vet zetten ?

Mitgard 1 september 2004 12:50

wat opvalt -zo stond in het artiekel in HBVL- is dat abortus steeds vaker voorkomt bij de vrouwen tussen de 20 en de 24.

dat zijn dus geen tienerzwangerschappen meer hé.

dat zijn abortussen omdat het kind de 'vrijheid', de 'zelfontplooing', het 'levensgenieten' e.d. van madam zou verstoren.

Laudi 1 september 2004 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Heb er ook problemen mee, als je iedereen liquideert die een groter risico loopt om slecht opgevoed te worden, om minder kansen te hebben etc... waar eindigt het dan?

Het klinkt allemaal zeer erg als iemand beweert dat ie een ongewenst kind is , maar wat bepaalt geluk ? na een ongelukkige jeugd komen er misschien nog 50 jaren van geluk , of meer . Moet een zwanger(e) vrouw of meisje , misschien zelfs in shock (verkrachting) , daar over oordelen ?

De enige schemerzone is natuurlijk als vaststaat (!) dat de gezondheid van de moeder in gevaar is . Maar moest ik vrouw zijn , ik zou nog vragen aan de arts wat de kansen zijn voor het kind indien ik de 9 maanden zou volbrengen .

Laudi 1 september 2004 13:16

Onvoorstelbaar , dat reeds 50% in deze peiling moord zonder boe of ba goedkeurd !

Baktru 1 september 2004 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groen Valkje

Erg , te beseffen dat het levn in ontwikkeling was , wat wel en wat niet kon geweest zijn, vrouwen zijn gewetenloos die zulke daden plegen en dan nog met medewerking van de Staat...

Erg, te beseffen dat je elke maand, indien je niet zwanger wordt, weer een leven in de beginfase van zijn ontwikkeling om zeep brengt. En zeggen dat er vrouwen zijn die gewetenloos de pil nemen, condooms gebruiken, enzovoorts...

Vrouwen moeten kinderen baren dedju! En aan de haard zitten.

Pietje 1 september 2004 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Ik heb ja gestemd : abortus = moord , in welke omstandigheid dan ook

En de opmerking "wie weet groeit het op in een ongelukkig gezin , waar het ook nog eens niet gewenst is" , slaat gewoon nergens op !
Zo kan je moord op iedereen goedpraten : ik heb goesting om mijn vrouw te vermoorden ? no problem , wie weet is ze volgend jaar wel ongelukkig , laat ik haar dat maar besparen !!

8) Picture this : Je zestienjarige dochter komt thuis met het "heuglijke" nieuws : "papa/mama ik ben zwanger" (en ze is niet "zeker" wie de vader is) .........................Ik verwed er mijn maandloon op dat je 's anderendaags al een "afspraak" maakt met een gyneacoloog, voor een abortus.8) (en terecht, mijn gedacht)

Pietje 1 september 2004 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baktru
Erg, te beseffen dat je elke maand, indien je niet zwanger wordt, weer een leven in de beginfase van zijn ontwikkeling om zeep brengt. En zeggen dat er vrouwen zijn die gewetenloos de pil nemen, condooms gebruiken, enzovoorts...

Blijkbaar zijn vrouwen idd "fokzeugen" volgens "sommigen" 8)

Laudi 1 september 2004 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Baktru

Een nieuw leven onstaat bij de conceptie , niet bij de ovulatie !

Al uwe flauwe zever slaagt dus nergens op

Baktru 1 september 2004 13:41

Dus u beweert dat een eicel of een zaadcel niet leven?

En in uw interpretatie is de morning-after pil dus ook moord ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be