![]() |
Ook Onckelinx (PS) wil DHL Zaventem kapot
Het idee om 3.000 laaggeschoolde DHL werknemers op straat te zetten, wint veld. Federaal minister Onckelinx (PS) zegt in De Tijd dat ze een uitbreiding van het bedrijf in Zaventem niet ziet zitten.
Het koerierbedrijf wil deze maand antwoord op de vraag of het in Zaventem mag uitbreiden. Zoniet zal DHL verhuizen, waarschijnlijk naar Leipzig. De 3.000 laaggeschoolde werknemers komen dan op straat te staan. Indirect zullen er nog eens 3.200 menene ontslagen worden. Eerder bleek ook Charles Picqué (PS) voorstander van dit scenario. Hij is Brussels minister-president, en om één of andere reden heeft de federale regering hem vetorecht gegeven in het dossier. Ook Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) stuurt aan op het vertrek van DHL uit Zaventem. Hij hoopt dat het bedrijf dan naar een Waalse luchthaven uitwijkt. Dat is echter onwaarschijnlijk, Leipzig is de kandidaat. Opmerkelijk is dat enkel de Vlaamse regering bevoegd is om over de uitbreiding te beslissen: de exploitatievergunning kan door Vlaams-Brabant worden aangepast, zonder dat daar Brusselse, Waalse of federale minister toestemming moet verlenen. Maar daar hebben Leterme & co blijkbaar niet de moed voor. ![]() |
wat dacht je misschien............
t'ligt er toch vingerdik op dat dit eveneens een volledig vlaamse aangelegenheid is........ net zoals de splitsing B-H-V.............. waar zitten ze nu, onze vlaamse politieke helden....... die bang zijn voor een paar waalse dictatortjes met eigenlijk géén recht van spreken...... t'zijn stoere binken die uitblinken in "verstoppertje" spelen !:-( :-( als t'kalf zal verdronken zijn zullen ze het allemaal wel weten, wat er moest gebeuren en wie zijn schuld het niet is......... en zij behouden hun dikbetaald postje !;-) |
Onckelinx is een trut met streken.
|
Wat heeft zij daar mee te maken? Moet ze zich niet wat beter bezighouden met justitie ipv andere bevoegdheden? Of kan haar ego dat niet aan?
|
Haar gezwier met haar kapsel past misschien niet zo goed met justitie.
|
typisch voor de waalse politiekers.........
hun eigen kabinet draait vierkant ( of helemaal niet) ! en op een ander gaan ze ne keer komen zeggen hoe het moet ! arrogante idiotie noemen ze dat bij ons ! maar blijkbaar mogen die dat wegens hun afkomst ! (hoe zuidelijker je woonplaats in belgikske, hoe meer zjaar je mag verkopen !);-) |
Tja,kvraag me af hoe het zit met die klacht tegen haar van de magistraten, tis wel plots zeer stil geworden daar rond. Kheb ook vragen bij haar bekwaamheid voor haar bevoegdheid.
|
Citaat:
Ik weet zeer zeker, dat de Vlaamse regering nooit zal toelaten dat dat Waals kutwijf aan DHL zal komen. |
Citaat:
Dat wekt weinig vertrouwen. |
Dat is nog zo'n probleem, waarom met de rest erover discussieren als het enkel jouw bevoegdheid is. Een raadsel.
|
Geen compassie.
Er is weer tsjeef gestemd. We zullen het geweten hebben. Voor wie het nog niet duidelijk is: al dat stoer Vlaams gedoe van CD-Leterme&V was enkel om hun kartelpartner in slaap te wiegen. Trek liever allemaal de Belgische kaart: daar zitten de winnaars. En onthou het goed: de werkloze DHL'ers mag de Vlaamse regering op haar conto schrijven: dezelfden die Verhofstadt zwaar aanpakten op zijn tewerkstellingsbeleid. |
Citaat:
|
Echte politiekers is veel gezegd, zakenvullers zijn ze ook. We moeten het harder spelen das een feit.
|
Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...
Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken. Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen. Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen. Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink. Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt ! Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé. |
Gelukkig is DHL niet het enige bedrijf in Belgie...... Trouwens de haven van Antwerpen brengt meer op dan DHL denk ik.
|
Wat ik niet snap is de kortzichtigheid van al die tegenstanders. Lawaai wordt een mens gewoon, er passeren elke nacht bijna continu zwaargeladen vrachttreinen op 10m van mijn hoofdkussen en soms davert het huis ervan, maar na 2 weken was ik dat gewoon. Ook mijn dochtertje van 18 maanden slaapt daardoor.
En wat die vliegtuigen betreft: die worden alsmaar stiller, binnen enkele jaren hoor je er nog nauwelijks iets van. De oorzaak van het lawaai is tevens ook een grote oorzaak van weerstand en als die wegvalt is ook het lawaai zo goed als weg. Maar in plaats van wat geduld te hebben willen de dikbetaalde tweeverdieners die hun stukje grond voor twee keer niks hebben gekocht (omdat er vliegtuigen over vliegen) de luchthaven zo goed als gesloten, dan kunnen ze hun huisje met winst verkopen. Als DHL toch naar Leipzig gaat, dan ben ik blij voor de werkgelegenheid daar, en hoop ik dat onze regering OP ZIJN MINST de ontslagen mensen hier opvangt en aan nieuw werk helpt. Leipzig is ten minste geen laag loon land, ik bekijk het maar op die manier. |
Citaat:
on time delivery toestanden enz... Trouwens als DHL wegvalt op de luchthaven is dat wel nen dikke klant van BIAC die wegvalt, en van enkele toeleveringsbedrijven, zelfstandige transporteurs, vliegtuigtechniekers enz... |
Dat is wel, daarom moeten ze aan DHL perspectieven geven.3000 mensen is toch heel wat. Daarom laat de Vlaamse regering ermaar over beslissen. Die zijn sowiezo voor het blijven van DHL.
|
Citaat:
Maar nu tegnwoordig is het een kleine DRUKKINGSGROEP, die alles te zeggen heeft. Alleen omdat de "politieker" geen neen durft te zeggen! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be