Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waarom is pizza zo populair? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197217)

Demper 20 januari 2014 22:20

Waarom is pizza zo populair?

Het is zo simpel als het maar kan. Rol wat deeg uit, smeer daar een extreem dun laagje saus op. Gooi er wat kaas en een absoluut minimum aan garneringen op en het is klaar om te bakken.

Die tenten duiken nu overal op. Meestal uitgebaat door vreemdelingen. De garneringen zijn van bedenkelijke kwaliteit. Zelfs met gratis levering is het ook heel duur, als je ziet wat je krijgt. De bezorgers zijn niet echt vriendelijk te noemen. En toch bestellen de mensen massaal pizza's in zo een tenten.

€12 voor een vel uitgerokken deeg met saus en een flinterdun schelletje hesp op. Dat is toch om te lachen?

Vlaanderen Boven 20 januari 2014 22:32

Wie betaalt er nu ook 12 euro voor een pizza? Meestal kun je al simpele pizza's bestellen vanaf minder dan € 6.

Richt je kritiek liever op de meeneempasta's die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten. Exorbitante prijzen voor een potje pasta met wat saus erover.

Demper 20 januari 2014 22:32

En dan klagen de mensen dat ze niet rond komen. Ik stel voor dat die pizzatenten hun klanten de optie geven om gespreid te betalen. Tegen 17,5%.

Libro 20 januari 2014 22:33

Sommige mensen moeten toch over alles zagen. Ga er eentje eten bij Testa Rossi in Vilvoorde en dan snap je het wel.

Joachim Chiller 20 januari 2014 22:34

een harde koek waar de sauslepel es is tegengevreven , nee bedankt

Demper 20 januari 2014 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6981974)
Wie betaalt er nu ook 12 euro voor een pizza? Meestal kun je al simpele pizza's bestellen vanaf minder dan € 6.

Richt je kritiek liever op de meeneempasta's die tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond schieten. Exorbitante prijzen voor een potje pasta met wat saus erover.

Gebakken pizza's tegen €6? Je hebt het zeker over die krengen in de supermarkt die je zelf nog moet bakken. Of Turkse rommel waar ge dagen scheef van schijt.

De pizzeria in de buurt gaat niet onder de €10 voor een pizza. En dat staat daar niet stil, tot mijn verbazing. Ze kunnen bijna niet volgen.

De meeneempasta's zijn inderdaad nog perverser, maar het verschil is niet groot. Als je die prijzen ziet voor wat gekookte pasta met een lichte coating van chemische saus, het is eigenlijk ziekelijk te noemen.

Vlaanderen Boven 20 januari 2014 22:42

Ik kan hier bijna overal een pizza margherita bestellen voor rond de zes euro, maar dan is het inderdaad wel alleen maar kaas en tomaten. Misschien is het bij jou anders, je moet er wel wat voor over hebben om in wereldstad Antwerpen te wonen.

Demper 20 januari 2014 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6981977)
Sommige mensen moeten toch over alles zagen. Ga er eentje eten bij Testa Rossi in Vilvoorde en dan snap je het wel.

Een restaurant niet vergelijken met de rommel die ze "gratis" brengen aan huis...

Demper 20 januari 2014 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6981995)
Ik kan hier bijna overal een pizza margherita bestellen voor rond de zes euro, maar dan is het inderdaad wel alleen maar kaas en tomaten. Misschien is het bij jou anders, je moet er wel wat voor over hebben om in wereldstad Antwerpen te wonen.

Wat kaas en tomaten op een hard stuk deeg... komaan zeg. €6? Tomaten uit blik kosten geen drol. En die kruimels bedenkelijke kaas. En dan denk je, ik ga extra hesp nemen voor 1 euro. Dan liggen daar 5 stukjes hesp op die nergens op lijken. En dan klagen de mensen over geld?

Demper 20 januari 2014 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Genotype (Bericht 6981996)
Hoezo "duiken nu overal op"? Die dingen zijn al jaren overal aan deur verkrijgbaar maar wat je krijgt zou ik niet weten.
Je moet wel gek zijn daar geld aan te geven.

Pak frieten is het enige wat ik uithaal. Als ik pizza wil fretten koop ik die wel zelf.

In kleinere gemeenten zie je nu op minder dan een maand tijd 4 van die tenten opduiken, op nog geen 100 meter van elkaar.

Demper 20 januari 2014 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Genotype (Bericht 6982022)
Witwascaroussels, net als de telecomwinkels en in mindere mate kappers ...

Dal zal ook wel gebeuren in de ontelbare kebabzaken. Waar zijn we toch mee bezig in dit land? Die vreemdelingen toch...

Demper 20 januari 2014 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Genotype (Bericht 6982030)
Dat is zelfs geen kaas maar 'analoog kaas'.
Te vergelijken met margarine tov boter.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GC41VO01L

Daar geven de mensen dan veel geld aan uit. :-D Tja...

stropke 20 januari 2014 23:08

Snel klaar als je geen tijd hebt voor koken.

Demper 20 januari 2014 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Genotype (Bericht 6982069)
...om te koken...

brood/hamkaas+grill = oneindig veel lekkerder, gezonder én goedkoper.
Tijd 2 min

Welke grill heb jij?

bembem 21 januari 2014 00:32

"Waarom is pizza zo populair?"

Omdat het lekker is tchen..

Ook is het normaal dat ze er meer voor vragen dan in de winkel, dat doen ze in restaurants ook hé. Demper jongen toch *shakes head* :rofl:

(Ik vind die bij Domino's best lekker, bij Giovanni ook, en die van Sharro mogen er ook wel zijn, enkel die van bij Pizza Hut vind ik geen goeie..)

cookie monster 21 januari 2014 03:33

Ik vind pizza gewoon lekker :)

BigF 21 januari 2014 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6981953)
Het is zo simpel als het maar kan. Rol wat deeg uit, smeer daar een extreem dun laagje saus op. Gooi er wat kaas en een absoluut minimum aan garneringen op en het is klaar om te bakken.

Dat is inderdaad kort samengevat de definitie van een pizza. Al naargelang de garneringen kan dat heel lekker zijn.

Citaat:

Die tenten duiken nu overal op.
Kom jij vanonder een steen gekropen ofzo? Pizzeria's heb je hier al jaren hoor.

Citaat:

€12 voor een vel uitgerokken deeg met saus en een flinterdun schelletje hesp op. Dat is toch om te lachen?
In wat voor buurt woon jij seg? Hier bij ons krijg je een kwalitatieve pizza vanaf 7,5 euro. En op 'pizza-dag' kosten de meeste zelfs maar 6,85 euro.
Bestelt gij uw pizza's in't Hof van Cleve ofzo?

BigF 21 januari 2014 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6981989)
Gebakken pizza's tegen €6? Je hebt het zeker over die krengen in de supermarkt die je zelf nog moet bakken. Of Turkse rommel waar ge dagen scheef van schijt.

De pizzeria in de buurt gaat niet onder de €10 voor een pizza. En dat staat daar niet stil, tot mijn verbazing. Ze kunnen bijna niet volgen.

De meeneempasta's zijn inderdaad nog perverser, maar het verschil is niet groot. Als je die prijzen ziet voor wat gekookte pasta met een lichte coating van chemische saus, het is eigenlijk ziekelijk te noemen.

Ge zijt aan't zagen.

reservespeler 21 januari 2014 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6981953)

Die tenten duiken nu overal op. Meestal uitgebaat door vreemdelingen. De garneringen zijn van bedenkelijke kwaliteit. Zelfs met gratis levering is het ook heel duur, als je ziet wat je krijgt. De bezorgers zijn niet echt vriendelijk te noemen. En toch bestellen de mensen massaal pizza's in zo een tenten.

Om te lachen? Dat is gewoon peperduur.
Ik koop mijn pizza in de Lidl en pas de garneringen een beetje aan.
Superlekker en supergoed gegeten voor minder dan 2 euro.

reservespeler 21 januari 2014 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6981974)

Ik maak dat lekker zelf.
Wat bloem, water en een eitje.
De saus die je kan kopen is de grootste brol, ik gebruik in mijn sauzen veel kippenvlees

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be