Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   werkloos zijn is soms net als met pensioen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197645)

bembem 29 januari 2014 22:41

werkloos zijn is soms net als met pensioen

De dagen lijken op elkaar, je staat op en ziet anderen actief zijn terwijl jij dat ook wilt, maar er is geen werk want jij bent 'lui'. Moedeloos ga je weer naar je zetel terwijl je de tijd doodt tot voor het slapen gaan, net als veel oudjes.. Wat een leven hé, zo precies met pensioen zijn 8-)

Tavek 29 januari 2014 22:57

Maak er het beste van ?

Doe dingen die je niet kan doen als je werkt. Soms is zo een periode van "vrijheid" ook niet zo slecht.

bembem 29 januari 2014 22:59

ja :-)

Tavek 29 januari 2014 23:31

Gelukkig zijn er nog zaken zoals ouderschapsverlof waardoor een mens soms eens een paar maand conge kan pakken.

Ik denk met heimwee terug naar de 3 maand verlof van de studententijd...

Zucht 29 januari 2014 23:51

Bijscholen. Talen, secretariaat, webdesign, loodgieter, masseur.... je kan het zo gek niet bedenken of je kan het leren.

six 29 januari 2014 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6993787)
Gelukkig zijn er nog zaken zoals ouderschapsverlof waardoor een mens soms eens een paar maand conge kan pakken.

Volledig zelfstandig gaan. Ik zou geen hoogbetaald postje willen aanvaarden in ruil voor het inleveren van die vrijheid.

ouwe knar 30 januari 2014 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 6993742)
De dagen lijken op elkaar, je staat op en ziet anderen actief zijn terwijl jij dat ook wilt, maar er is geen werk want jij bent 'lui'. Moedeloos ga je weer naar je zetel terwijl je de tijd doodt tot voor het slapen gaan, net als veel oudjes.. Wat een leven hé, zo precies met pensioen zijn 8-)

jij hebt een rare defenitie over oudjes ,ik ben heel druk bezig iedere dag ,80 km fietsen ,2 uur in de gym ,miijn jong vrouwtje content houden,zaterdags op stap de thaise horeca steunen ,tijd tekort

Tavek 30 januari 2014 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6993815)
Volledig zelfstandig gaan. Ik zou geen hoogbetaald postje willen aanvaarden in ruil voor het inleveren van die vrijheid.

Jup.

Dat is mijn doel ook.

Klojo eerste klas 30 januari 2014 12:33

Jammer dat er zo geen jobkes zijn waarvoor ze vrijwilligers nodig hebben. :oops:

Duvelke 30 januari 2014 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar (Bericht 6993899)
jij hebt een rare defenitie over oudjes ,ik ben heel druk bezig iedere dag ,80 km fietsen ,2 uur in de gym ,miijn jong vrouwtje content houden,zaterdags op stap de thaise horeca steunen ,tijd tekort

Hoe oud ben je dan?

Duvelke 30 januari 2014 14:36

Citaat:

er zijn er die dan in het zwart gaan werken he

Savatage 30 januari 2014 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6993787)

Ik vond dat als student al veel te veel. 1 maand is ruim genoeg en dan vertrek ik nog liefst naar het buitenland voor 1 maand te reizen.

Duvelke 30 januari 2014 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6994302)
Ik vond dat als student al veel te veel. 1 maand is ruim genoeg en dan vertrek ik nog liefst naar het buitenland voor 1 maand te reizen.

Je kon je geen drie maanden bezig houden ?
geen hobby's, vakantieliefje, vrienden,...waarmee je je kon amuseren in de zomer?

Savatage 30 januari 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 6994351)
Je kon je geen drie maanden bezig houden ?
geen hobby's, vakantieliefje, vrienden,...waarmee je je kon amuseren in de zomer?

Jawel, alle 3, maar daar heb ik geen zomervakantie voor nodig.

Hypochonder 30 januari 2014 18:29

Tsja, je bent gerust tot de RVA op je deur komt kloppen zeker?

Supe®Staaf 30 januari 2014 18:39

Citaat:

Er is ALTIJD werk.
Koop een houten kistje, kartonnen flapjes, een borstel en schoensmeer en ga schoenen poetsen op de markten.

JimmyB 30 januari 2014 19:07

Citaat:

Javascript leren. Je hebt niets nodig behalve een computer en internet en blijkbaar heb je dit al. Het is de next big thing.

six 30 januari 2014 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB (Bericht 6994648)
Javascript leren. Je hebt niets nodig behalve een computer en internet en blijkbaar heb je dit al. Het is de next big thing.

Was Javascript niet de next big thing 10+ jaar geleden?

Zucht 30 januari 2014 19:12

Ga dan beter voor Drupal. Internet pPortaal & document management. Allemaal gratis en nog uitgevonden door een Belg ook.
(En je moet er ook wat javascript voor kennen)

JimmyB 30 januari 2014 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6994650)
Was Javascript niet de next big thing 10+ jaar geleden?

Het is inderdaad al heel oud. Maar het werd tot voor kort alleen gebruikt om wat zaken te automatiseren in de browser.

Maar gezien het belang van HTML5 op smartphones en tablets en zaken zoals Node.js waardoor je het op de backend kan draaien krijgt een totaal nieuwe dynamiek.

Het is eennvoudig te leren zonder teveel poespas en je hebt er eigenlijk geen tools voor nodig behalve een text editor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be