![]() |
Viaduct Gentbrugge
Vandaag in DS: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140130_00956009
Citaat:
Maar wat zal er nu als oplossing worden uitgewerkt? Wordt die dwaze 90 opgeheven? Ik denk het niet. Ik vrees het ergste. Ik zie het zo al aankomen. Waarschijnlijk zal het erop uitdraaien dat de snelheid van vrachtwagens zal worden beperkt tot 70. Met een nieuwe berg ongevallen tot gevolg. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Egaal, wa maakt da uit. Wanneer komt ge daar? Misschien eens ene keer int jaar als ge naar zee gaat, met een dikke ALS.
|
Citaat:
Ben daar ooit overheen gereden richting Kortrijk....man man man, miserie, miserie (Kostermans) Precies een spoorbaan: kdong..kdong enz. Dan ga ik geen 90km doen de 70\80 was genoeg. |
Citaat:
Als je daar 70/80 doet wordt je voorbijgestoken door een colonne vrachtwagens, ik zou het je niet aanraden. ;-) Een bijkomende snelheidsvertraging zal misschien de overlast nog wat doen dalen maar stil (genoeg?) zal het nooit worden he. Ze kunnen er uiteindelijk toch moeilijk een zone-30 van maken. Op lange termijn (20 jaar) kunnen ze misschien denken over alternatieven. Een tunnel misschien? ;-) Ze gingen toch ook de fly-over van de e17 naar gent centrum afbreken en vervangen door een grote parking onder het zuidpark? (Ideetje van matthias declercq dacht ik) Aha yep. http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...ral-Park.dhtml |
Citaat:
|
Ik woon in vogelvlucht op een afstand van iets meer dan 1000 meter van de E19. 80% van de tijd dat ik in mijn tuin kom wordt je overvallen door het niet aflatend geraas van het verkeer, ondanks geluidsschermen en een zgn groene buffer. 's Avonds en 's nachts is het net of je staat in de middenberm van de snelweg. Als wij in de zomer met bezoek op het terras zitten is het al gebeurd dat onze bezoekers (stadsmensen) vragen om naar binnen te gaan omdat zij het op hun zenuwen krijgen van het kabaal.
|
Vlaanghanistan: verkeerdrempels en plateaus (in klinkers) en klinkers (ook fietspaden) en kasseien worden ook aangelegd om de geluidslast te verhogen vooral waar er mensen wonen (bebouwde kom).
Was dat niet de bedoeling van dat "Afghaans viaduct" ? Wanneer gaat men er eigenlijk drempels leggen ? :-D Citaat:
|
Bedrijven proberen in het land te houden en ze niet naar andere landen laten uitwijken zou misschien het vrachtverkeer al een beetje verminderen of is dat nu wishful thinking? :cheer:
Ik doe dat traject vrij regelmatig en daar aan de 'Brug der Zuchten' komen de vrachtwagens vlotjes voorbij als je de opgelegde 90km/u aan het rijden bent. (PL, NL, GB, LT daar gelden andere verkeersreglementen denk ik :roll:) Maar zoals ik in een andere draad al wist aan te halen dat er landen zijn waar je voor 80€ een rijbewijs kan krijgen om met een vrachtwagen de baan op te mogen, verschiet je daar niet meer van dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De kleine man weet dat de trajectcontrole er enkel is om boetes te kunnen innen (cfr het artikel dat er in de eerste maand reeds 1 miljoen Euro boetes waren uitgeschreven).
De politici blijven dit ontkennen. Dat de vermindering van snelheid ook een vermindering van het lawaai tot gevolg heeft: akkoord, met de politieke hypocrisie in acht nemende. Indien de bewoners zeggen dat het effect onvoldoende is, moet er een oplossing komen, hetgeen geld kost. Flitsen daarentegen brengt geld op. |
Citaat:
|
uiteindelijk is het probleem daar het wegdek. Er is iets misgelopen bij de aanleg, de stukken beton liggen niet goed aan elkaar en daardoor heb je constant dat lawaai. Laat er een glad wegdek liggen en de lawaaioverlast zal al serieus beperkt worden.
Maar waarom de vrachtwagens daar ook 90 km/u mogen, dat snap ik niet goed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dan nog, hoe ga je dat organiseren??? |
Voor de zoveelste keer over dat brugje in Gentbrugge:
- men zou het volledige brugdek moeten vervangen, maar dat kost stukken van mensen, en veel verkeershinder, dus opteert men voorlopig om de blutsen met de builen te nemen; - er is voldoende op voorhand aangeduid dat er een trajectcontrole is. Wie zich dan nog geroepen voelt om een vrijwillige bijdrage aan de staatskas te leveren, moet niet komen zagen. - over die enkele kilometers eventjes vertragen, dat zal je geen twee minuten tijd kosten. Waar zagen jullie eigenlijk over ? - bij de aanleg van de e3 destijds had men kunnen opteren om verder van Gent weg te blijven. Dat is nu niet meer recht te trekken. - al degenen die zeveren over 'koning auto' en teveel auto's of teveel verkeer, wens ik terug naar de Middeleeuwen. . |
Citaat:
Het lekker extra fijnstof is meegenomen. :roll: Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be