Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Prins Laurent ,om de poen is het te doen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197736)

Witte Kaproen 1 februari 2014 11:41

Prins Laurent ,om de poen is het te doen.

http://www.hln.be/hln/nl/1308/Prins-...re-thuis.dhtml

Dus als zijn dotatie niet verhoogd wordt,dan blijft Claire thuis.

Zouden we de dotatie van Prins Laurent niet kunnen afschaffen ,
dan kan hij ook thuis blijven en staat zijn auto ons niet meer te hinderen op het voetpad?

knip 1 februari 2014 12:21

Awel een goed idee. Volledige dotatie afschaffen en hopen dat de prins wegblijft uit het openbaar leven. 2 vliegen in 1 klap.
Is trouwens ook goed voor mijn wc papier verbruik. Ik krijg namelijk steeds het vliegend schijt als ik de lorre zijne kop in de media zie.

Black Seven 1 februari 2014 12:24

Ineens dat hele koningshuis afschaffen, met middeleeuwse geldverslindende toestanden is niemand gediend, gewoon de boel platsmijten dan zijn we er van verlost.

DewareJakob 1 februari 2014 12:29

Albert zijnen boot, nu Laurent. Echt om medelijden te krijgen. Als nu alle belgicisten één Euro meer afdragen, zijn die sukkel(aar)s uit hun problemen.
Waar is dat koningshuis -minnend volk nu?

Black Seven 1 februari 2014 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6996423)
Waar is dat koningshuis -minnend volk nu?

Die vind je in de kleuterschool en in het bejaardentehuis onder de dementerenden.

DewareJakob 1 februari 2014 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6996426)
Die vind je in de kleuterschool en in het bejaardentehuis onder de dementerenden.

En heel het zuiden van dit land(?), hoewel ik soms denk dat er daar percentueel meer van die mentaliteit van bovengenoemde categorieën zijn...

Witte Kaproen 1 februari 2014 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6996426)

Inderdaad welke inwoner van dit land gaat er één traan om laten dat Claire niet meer komt opdraven bij een of ander Koninklijk bezoek.

Laurent gaat deze confrontatie verliezen daar zijn dreigement ;

"meer dotatie of Claire komt niet meer"

niet de minste kracht heeft.

Integendeel hij is de poten onder de monarchie aan het afzagen,
door zijn niet afhoudende geldzucht in deze tijden van besparingen en extra belastingen.

Deze man moet werkelijk volkomen wereldvreemd zijn ,
om dit niet te beseffen .

Witte Kaproen 1 februari 2014 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6996434)
En heel het zuiden van dit land(?), hoewel ik soms denk dat er daar percentueel meer van die mentaliteit van bovengenoemde categorieën zijn...

De Waalse " Transfers-ontvangers" begrijpen de mentaliteit van de Koninklijke "dotatie-ontvangers" zeer goed.

Bij de Vlaamse "Transfers-en Dotatie-betalers "is er natuurlijk helemaal geen begrip voor deze schandalige geldhonger in deze tijden van bezuinigingen .

Universalia 1 februari 2014 13:11

Citaat:

Is er ook maar iemand die daar gaat van wakker liggen dat Claire, wel of niet ten tonele zal verschijnen, ik dacht van niet.

JurgenD 1 februari 2014 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven (Bericht 6996420)
Ineens dat hele koningshuis afschaffen, met middeleeuwse geldverslindende toestanden is niemand gediend, gewoon de boel platsmijten dan zijn we er van verlost.

Dat de anti-royalisten maar eerst eens werk maken om ervoor te zorgen dat er geen armoede meer is in Vlaanderen en dat ze dan op tafel kloppen.

Waarom moet de N-VA hoognodig rechts zijn ?

Dat vraag ik me al jaren af.

R.Verhiest 1 februari 2014 14:27

Misschien heeft Clair dan tijd om vrijwilligerswerk te doen.

De schoofzak 1 februari 2014 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6996418)
Awel een goed idee. Volledige dotatie afschaffen en hopen dat de prins wegblijft uit het openbaar leven. 2 vliegen in 1 klap.
Is trouwens ook goed voor mijn wc papier verbruik. Ik krijg namelijk steeds het vliegend schijt als ik de lorre zijne kop in de media zie.

Zijn dotatie afschaffen: dringend nodig.
Zijn vader zijn dotatie afschaffen en vervangen door een simpel pensioen: dringend nodig.
Zijn broer met simpel brugpensioen sturen: dringend nodig.

Maar de Lorre niet meer in het openbaar leven: dat zou een verdroging van ons humoristische cultuur betekenen.
Wie gaat ons dan immers af en toe verblijen met inzichten van chat-sessie met inktvissen? Of het openen van schuiloorden voor daklozen met honden (en dit item vind ik dan even niet grappig, maar wel ernstig) ?

.

Witte Kaproen 1 februari 2014 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6996593)
Zijn dotatie afschaffen: dringend nodig.
Zijn vader zijn dotatie afschaffen en vervangen door een simpel pensioen: dringend nodig.
Zijn broer met simpel brugpensioen sturen: dringend nodig.

Maar de Lorre niet meer in het openbaar leven: dat zou een verdroging van ons humoristische cultuur betekenen.
Wie gaat ons dan immers af en toe verblijen met inzichten van chat-sessie met inktvissen? Of het openen van schuiloorden voor daklozen met honden (en dit item vind ik dan even niet grappig, maar wel ernstig) ?

.

Is 300.OOO € niet wat veel betaald voor een Koninklijke lolbroek die amper enkele dozijnen "optredes" van enkele minuutjes per jaar opvoert.

Urbanus zou dat veel beter doen ,
voor veel minder "dotatie":-)

Witte Kaproen 1 februari 2014 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6996561)
Dat de anti-royalisten maar eerst eens werk maken om ervoor te zorgen dat er geen armoede meer is in Vlaanderen en dat ze dan op tafel kloppen.

Met de 300.000€ van Laurent,
de 300.000€ van Astrid
de 400.000€ van Fabiola
de 900.000 € van Albert
en de miljoenen € van Philippe/Filip

zouden er enkele honderden gezinnen permanent uit de armoede gehaald kunnen worden.

Witte Kaproen 1 februari 2014 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6996437)
Inderdaad welke inwoner van dit land gaat er één traan om laten dat Claire niet meer komt opdraven bij een of ander Koninklijk bezoek.

Laurent gaat deze confrontatie verliezen daar zijn dreigement ;

"meer dotatie of Claire komt niet meer"

niet de minste kracht heeft.

Integendeel hij is de poten onder de monarchie aan het afzagen,
door zijn niet afhoudende geldzucht in deze tijden van besparingen en extra belastingen.

Deze man moet werkelijk volkomen wereldvreemd zijn ,
om dit niet te beseffen .

En Claire is blijkbaar al even wereldvreemd als Laurent.

Die begint nu in het Engels te twitteren :roll:

Blijkbaar hoopt ze zo de sympathie van haar Vlaamse dotatie -betalers terug te winnen.

"And for the Flemings it's the same ..." als moderne versie van
" Et pour les Flamands la même chose.."

"Adding insult to injury " zouden we zo zeggen.

Go Claire go,Go Laurent Go.

De Vlaamse onafhankelijkheid is weeral een stapje dichterbij gekomen :-)

giserke 1 februari 2014 22:55

Ben ik de enige die dit slecht stukje theater doorziet?
De regisseur van dit theater is Di Rupo en zijn Vlaamse Vazallen.

Wedden dat ze komende dagen gaan uitpakken met "kijk eens hoe we de dotaties ingeperkt hebben".

Sonny Crockett 1 februari 2014 22:58

Citaat:

Waar slaat dit nu weer op?
U redenering houdt totaal geen steek, zoals gewoonlijk.

Max van Dietschland 1 februari 2014 23:20

Mooi zo, hoe meer gezever uit Laken, hoe meer stemmen voor NVA. Het koningshuis wordt de ondergang van België. :cheer:

Jan van den Berghe 1 februari 2014 23:39

Citaat:

Waarom moeten we heel dat Lakense circus betalen? Dat vraag ik me al jaren af.

Garry 2 februari 2014 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6996391)
http://www.hln.be/hln/nl/1308/Prins-...re-thuis.dhtml

Zouden we de dotatie van Prins Laurent niet kunnen afschaffen ,
dan kan hij ook thuis blijven en staat zijn auto ons niet meer te hinderen op het voetpad?

Hij wil dat zijn privé gerespecteerd wordt . Die man vergeet dat hij een publieke figuur is. Dat is de keuze die hij maakt hé. De beroemdheid zijn en ervoor betaald worden of niet. Als hij zo gehecht is aan zijn privacy, dat hij zich dan terug trekt in de anonimiteit zonder dotatie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be