Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Leve Windows XP (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197832)

Derk de Tweede 3 februari 2014 16:14

Leve Windows XP

Aandeel XP is weer iets gegroeid.
Leve XP.

Universalia 3 februari 2014 16:29

Qua XP en andere OS systemen en de nodige Security kan je hier je hartje wel ophalen dacht ik. (ik bekijk/lees die alle dagen wel door)

Link

:cheer::cheer:

Ik vind het altijd 'pijnlijk' te zien in de winkels dat Windows 7 nog zoveel blijft kosten in verhouding met het 'nieuwere' Windows 8. Ik heb anders de 'flauwe' indruk dat er al velen zijn die een downgrade gedaan hebben van Win8 terug naar Win7.

Vermeldenswaardig is misschien dat in April 2015 Windows 9 zal 'verschijnen/voorgesteld worden' zo zie je maar.

Derk de Tweede 3 februari 2014 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6999101)
Qua XP en andere OS systemen en de nodige Security kan je hier je hartje wel ophalen dacht ik. (ik bekijk/lees die alle dagen wel door)

Link

:cheer::cheer:

Ik vind het altijd 'pijnlijk' te zien in de winkels dat Windows 7 nog zoveel blijft kosten in verhouding met het 'nieuwere' Windows 8. Ik heb anders de 'flauwe' indruk dat er al velen zijn die een downgrade gedaan hebben van Win8 terug naar Win7.

Vermeldenswaardig is misschien dat in April 2015 Windows 9 zal 'verschijnen/voorgesteld worden' zo zie je maar.

Citaat:

'Windows XP vergroot marktaandeel in januari'
zondag 2 februari 2014, 08:45 door Redactie, 1 reacties
Nog 66 dagen en dan stopt Microsoft de ondersteuning van Windows XP, maar veel gebruikers lijken nog niet van plan om naar een nieuwer besturingssysteem te upgraden. In januari steeg het marktaandeel van Windows XP zelfs, zo blijkt uit cijfers van meetbureau Net Applications.
Het aandeel XP-gebruikers groeide met 0,25% naar 29,2%. Daarmee is het nog altijd het tweede besturingssysteem, achter Windows 7 dat nagenoeg gelijk bleef en op 47,5% uitkwam. In januari groeide ook het aandeel van Windows 8.1, dat vooral ten koste van Windows 8 ging. Windows 8 moest vorige maand 0,25% in leveren, terwijl Windows 8 er 0,35% bij kreeg. Bij elkaar opgeteld hebben Windows 8 en 8.1 nu een marktaandeel van 10,6%.
Daling
Het concurrerende meetbureau StatCounter laat in januari andere cijfers zien en stelt dat er een daling van het aantal XP-gebruikers is. Het 12-jaar oude besturingssysteem moest namelijk 0,6% inleveren. Daardoor kwam het op 19,2% uit. XP was niet de enige Windowsversie die terrein moest inleveren. Windows 7 verloor 0,5%. Met name Windows 8.1 profiteerde van het verlies van XP en Windows 7, aangezien het aandeel met 1% steeg

Vlaanderen Boven 3 februari 2014 18:01

30% XP-gebruikers? Dat geloof ik niet. Zoveel senioren zijn er nu ook weer niet.

Sebastokrator 3 februari 2014 18:03

Betreurenswaardig.

giserke 3 februari 2014 18:36

Normaal moet je telkens een versie overslaan.

Win95 -> redelijk in orde
Win98 -> grote bullcrap
XP -> redelijk in orde
Vista -> grote bullcrap
Win7 -> redelijk in orde
Win8 -> grote bullcrap

Sebastokrator 3 februari 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6999339)
Normaal moet je telkens een versie overslaan.

Win95 -> redelijk in orde
Win98 -> grote bullcrap
XP -> redelijk in orde
Vista -> grote bullcrap
Win7 -> redelijk in orde
Win8 -> grote bullcrap

Je hebt heel wat versies overgeslagen in je lijstje.

Johan Daelemans 3 februari 2014 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6999080)
Aandeel XP is weer iets gegroeid.
Leve XP.

XP installeren , updates weigeren, Avast (gratis) anti virus bijgooien, nooit miserie. Lang leve XP.

Johnny Blaze 3 februari 2014 19:33

Leve snow Leopard. Draait nog steeds op een van de belangrijkste montagecellen op't werk.

Rio 3 februari 2014 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 6999259)
30% XP-gebruikers? Dat geloof ik niet. Zoveel senioren zijn er nu ook weer niet.

Je zou versteld staan hoeveel systemen van bedrijven nog op XP draaien.

Derk de Tweede 3 februari 2014 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sebastokrator (Bericht 6999382)
Je hebt heel wat versies overgeslagen in je lijstje.

W2000, waarmee de Engelse luchtmacht nog steeds werkt.

Derk de Tweede 3 februari 2014 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rio (Bericht 6999477)
Je zou versteld staan hoeveel systemen van bedrijven nog op XP draaien.

Op mijn werk, een grote media-instelling, is men nu bezig over te stappen van XP naar 7.

Sebastokrator 3 februari 2014 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6999480)
W2000, waarmee de Engelse luchtmacht nog steeds werkt.

En Windows Millennium...

Universalia 4 februari 2014 06:50

Leuk lijstje ...

link

:cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be