Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Minder Zuur achter het Stuur ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197871)

Anna List 4 februari 2014 11:34

Minder Zuur achter het Stuur ...
 
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0204_bivv_zuur

op t eerste zicht allemaal nodig en goedbedoeld ... maar dan lees je zoiets :

Citaat:

‘Hoffelijkheid aan het stuur start bij het respecteren van de wegcode’, zegt staatssecretaris Melchior Wathelet (CDH). ‘Maar hoffelijkheid gaat nog een stap verder. Door bijvoorbeeld iemand door te laten als u zelf voorrang heeft, draagt u bij aan de vriendelijkheid in het verkeer.’

zou het niet zo zijn dat die voorrangsweg ook een functie heeft ?
maw dat voorrang afstaan op een voorrangsweg (ik zie het naargelang het verkeer dichtslibt vaker en vaker gebeuren) het verkeer nog veel meer tot stilstand brengt ???

overigens dikwijls onverwacht en daardoor een ramp en levensgevaarlijke situatie voor fietsers ...

DewareJakob 4 februari 2014 11:39

Citaat:

‘Hoffelijkheid aan het stuur start bij het respecteren van de wegcode’, zegt staatssecretaris Melchior Wathelet (CDH). ‘Maar hoffelijkheid gaat nog een stap verder. Door bijvoorbeeld iemand door te laten als u zelf voorrang heeft, draagt u bij aan de vriendelijkheid in het verkeer.’
Inderdaad, zo draait belgië, altijd dezelfden die hun voorrang moeten afstaan.

six 4 februari 2014 11:56

Iemand doorlaten als je groen licht hebt is ook hoffelijk. Kutwaal.

Micele 4 februari 2014 11:58


Anna List 4 februari 2014 11:58

:rofl: de reacties hier ! :-)

Micele 4 februari 2014 12:03

Onthouden we vooral dit:

Citaat:

‘Hoffelijkheid aan het stuur start bij het respecteren van de wegcode’, zegt staatssecretaris Melchior Wathelet (CDH)
Want als "hoffelijksregels" voor wegcoderegels gaan is het hek van de dam.
En de kinderen die achterin zitten weten het al helemaal niet meer, de zullen met hun fietsje dan ook denken dat ze altijd voorrang krijgen alhoewel ze geen voorrang hebben... :oops:

reservespeler 4 februari 2014 12:14

Ik vind die voorrangsregels maar gevaarlijk.
Aan een zebrapad merk ik steeds vaker dat voetgangers gewoon oversteken zonder te kijken.

Skobelev 4 februari 2014 13:05

Het BIVV....Net die regelnichten die er met al hun aanbevelingen en pesterijen net voor zorgen dat men meer en meer verzuurd achter het stuur zit roepen hier voor op.

Piss off mf's :fist:

DewareJakob 4 februari 2014 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7000209)
Want als "hoffelijksregels" voor wegcoderegels gaan is het hek van de dam.
En de kinderen die achterin zitten weten het al helemaal niet meer, de zullen met hun fietsje dan ook denken dat ze altijd voorrang krijgen alhoewel ze geen voorrang hebben... :oops:

Hier zal het neerkomen op 'de wet van de sterkste'. Is domheid écht een vereiste om inde politiek te gaan? Of, in dit geval, een zoon zijn van een (ex)politicus?

Micele 4 februari 2014 13:54

Ik lees ook:
Citaat:

Bovendien blijkt dat bumperkleven (56 procent) beschouwd wordt als de meest irritante gedraging op de weg. Daarna volgt het niet gebruiken van de richtingaangevers (33 procent), de weg afsnijden van een automobilist die wordt ingehaald omdat hij te traag rijdt (32 procent) en bellen of rijden zonder handenvrije kit (22 procent).
Controleert men het bumperkleven ? Neen, er bestaat zelfs geen degelijke verkeersregel op en sowieso geen degelijke (in trappen) beboeting op.

Prutsérs !
vb D:
Citaat:

Abstand
Nichteinhalten des Abstandes zu einem vorausfahrenden Fahrzeug

# bei einer Geschwindigkeit bis 80 km/h 25,- EUR,
bei Gefährdung 30,- EUR, bei Sachbeschädigung 35,- EUR

# bei über 80 km/h, wenn nicht in Metern weniger als ein Viertel des Tachowertes 35,- EUR
bei einer Geschwindigkeit von mehr als 80 km/h
weniger als 5/10 des halben Tachowertes 75,- EUR, 1 Punkt
weniger als 4/10 des halben Tachowertes 100,- EUR, 2 Punkte
weniger als 3/10 des halben Tachowertes 160,- EUR, 3 Punkte
(bei mehr als 100 km/h + 1 Monat Fahrverbot)
weniger als 2/10 des halben Tachowertes 240,- EUR, 4 Punkte
(bei mehr als 100 km/h + 2 Monate Fahrverbot)
weniger als 1/10 des halben Tachowertes 320,- EUR, 4 Punkte
(bei mehr als 100 km/h + 3 Monate Fahrverbot)

# bei einer Geschwindigkeit von mehr als 130 km/h
weniger als 5/10 des halben Tachowertes 100,- EUR, 2 Punkte
weniger als 4/10 des halben Tachowertes 180,- EUR, 3 Punkte
weniger als 3/10 des halben Tachowertes 240,- EUR, 4 Punkte, 1 Monat Fahrverbot
weniger als 2/10 des halben Tachowertes 320,- EUR, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot
weniger als 1/10 des halben Tachowertes 400,- EUR, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot

http://www.bussgeldkataloge.de/ ook online rekenaar helemaal onderaan - - - kmh ingeven, vb 120 kmh :
Citaat:

Strafen für zu geringen Abstand ausrechnen:
Ich wurde bei 120 km/h mit zu geringem Abstand erwischt.

Bei 120 km/h drohen folgende Strafen:
Ab 30 m Abstand: 35 Euro. (30 - 59 m) 60 m = halbe tacho

Weniger als 30 m Abstand: 75 Euro und 1 Punkt.
Weniger als 24 m Abstand: 100 Euro und 2 Punkte.

Weniger als 18 m Abstand: 160 Euro und 3 Punkte, 1 Monat Fahrverbot.
Weniger als 12 m Abstand: 240 Euro, 4 Punkte, 2 Monate Fahrverbot.
Weniger als 6 m Abstand : 320 Euro, 4 Punkte, 3 Monate Fahrverbot.


Files zullen rap verminderen... :-D

Blue Sky 4 februari 2014 13:58

Allé, het is blijkbaar een campagne die de nagel op de kop slaat en er is blijkbaar nog heel wat werk aan de winkel afgaand op de reacties.

Hoffelijkheid in het verkeer houdt niet dat je de verkeersregels ten alle tijden volgens de letter van de wet dient te volgen en vb steeds voorrang dient te nemen als je die hebt en kan ook inhouden dat je vb een voetganger de weg laat oversteken.

Blijkbaar zijn bepaalde politici zo dom nog niet, maar ligt het probleem eerder bij de weggebruikers ( aangetaste hersenen door teveel blootstelling aan de vervuiling van het verkeer?).

Micele 4 februari 2014 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 7000393)
Hoffelijkheid in het verkeer houdt niet dat je de verkeersregels ten alle tijden volgens de letter van de wet dient te volgen en vb steeds voorrang dient te nemen als je die hebt en kan ook inhouden dat je vb een voetganger de weg laat oversteken.

Hangt er vanaf waar en wanneer...

En dan ben jij verantwoordelijk als die voetganger overreden wordt door een auto die je daar voorbijsteekt, lekker hoffelijk hé. :roll:

Ik vraag me af hoe ik dat als voetganger overleefd heb al die jaren - ik wacht altijd als de weg echt vrij is om over te steken - .
Voor mij hoeft er echt niemand te stoppen, waarom ook ? Waarom moeten voetgangers "onhoffelijk" zijn ?

Citaat:

Blijkbaar zijn bepaalde politici zo dom nog niet, maar ligt het probleem eerder bij de weggebruikers ( aangetaste hersenen door teveel blootstelling aan de vervuiling van het verkeer?).
De meeste politici zijn nog dommer als ik dacht, en zeker als het over vervuiling gaat (UFP zou de oorzaak van hersenziektes zijn :oops:).
Subsidieer de verdieseling nog maar wat verder heren politici... :oops:

Citaat:

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...auffeurs.dhtml

Fietsers ademen tot 9 keer meer fijn stof in dan chauffeurs

Vrijheideerst 4 februari 2014 20:42

Minder BIVV eenzijdige bemoeienis is de volgende campagne.

manta 4 februari 2014 20:49

Wegentaks, verzekering, overdreven dure brandstof, kutregeltjes in 't verkeersreglement, flikken die bang zijn van criminelen maar graag flitsen, boetes voor 't minste en meer van dat leuks. Je zou voor minder zuur in je wagen zitten...

Maar dit draadje geeft me een leuk ideetje, een keer doen alsof je je voorang afgeeft en als de andere doorrijdt gas geven. Boem, een nieuwe auto op kosten van de domme kloot die van links komt :cheer:

Vrijheideerst 4 februari 2014 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7001152)
Wegentaks, verzekering, overdreven dure brandstof, kutregeltjes in 't verkeersreglement, flikken die bang zijn van criminelen maar graag flitsen, boetes voor 't minste en meer van dat leuks. Je zou voor minder zuur in je wagen zitten...

Maar dit draadje geeft me een leuk ideetje, een keer doen alsof je je voorang afgeeft en als de andere doorrijdt gas geven. Boem, een nieuwe auto op kosten van de domme kloot die van links komt :cheer:

En binnenkort nog een verbod op al die schurfterige flitsapps...

DewareJakob 5 februari 2014 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 7000383)
Controleert men het bumperkleven ? Neen, er bestaat zelfs geen degelijke verkeersregel op en sowieso geen degelijke (in trappen) beboeting op.

Hier in het brusselse doen ze niets anders; je rijdt de toegestane snelheid, niet meer of niet minder, en ze zitten in uw 'gat' te plekken.
De absurd lage snelheidsbeperkingen op sommige plaatsen lokt dit wel uit, maar praat het niet goed.

Skobelev 5 februari 2014 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7001963)
Hier in het brusselse doen ze niets anders; je rijdt de toegestane snelheid, niet meer of niet minder, en ze zitten in uw 'gat' te plekken.
De absurd lage snelheidsbeperkingen op sommige plaatsen lokt dit wel uit, maar praat het niet goed.

Niet enkel in Brussel. Tijdens de camionettenkoers op de E-40 is dit, op het derde rijvak aan 130-140, dagelijkse kost. Bende geschifte....

DewareJakob 5 februari 2014 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7001980)
Niet enkel in Brussel. Tijdens de camionettenkoers op de E-40 is dit, op het derde rijvak aan 130-140, dagelijkse kost. Bende geschifte....

Inderdaad, camionetten zijn een ramp. Mensen met een b-rijbewijs die met iets 'groters' rijden, en daardoor denken dat zij heer en meester op de baan zijn. Hun leuze : Wie niet slim is moet sterk zijn...

Klein Licht 5 februari 2014 18:16

[Dannymode]Ja inderdaad en dan met een dashcam klaar zitten om u te verklikken zodra ge u probeert te verdedigen tegen hun asociaal gedrag![/Dannymode]

JimmyB 5 februari 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7000226)
Ik vind die voorrangsregels maar gevaarlijk.
Aan een zebrapad merk ik steeds vaker dat voetgangers gewoon oversteken zonder te kijken.

Dit is een pervers effect van het alsmaar verminderen van de toegelaten snelheid. Mensen staan er niet meer bij stil dat een bestuurder hen niet zou kunnen opmerken en steken maar over. Zebrapad of niet, donker of niet, zone 30, 50 of 70, het maakt allemaal niet uit. Men moet maar stoppen. Hoffelijk zijn hé.

En dan mensen die kinderen niet meer aan de hand houden. Een tijdje geleden sprong er zo een kind vantussen 2 auto's. Een geluk dat ik het voordien had opgemerkt en geanticipeerd heb.

Ik ben geen hardrijder en ik let op maar ik heb toch schrik dat ik ooit iemand meegraai.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be