Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Vlaamsbelang.org en Vlaanderen Onafhankelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19795)

Yann 5 september 2004 14:26

Vlaamsbelang.org en Vlaanderen Onafhankelijk

Op de webstek www.vlaamsbelang.org kunnen de bezoekers hun mening geven waarom Vlaanderen onafhankelijk moet worden. Een aantal reacties die de moeite zijn:

Citaat:

- HEIL DE FIERE VLAAMSE LEEUW ,ik ben zo trots vlaming te zyn en wil sterven voor vlaanderen maar niet voor belgie,nooit zal myn bloed vloeien voor fransen,groot is myn trots , ik weet perfect hoe jan breydel zich moest voelen ,laffe fransen ,heil de leeuw, heil robert bethune ,alias de fiere vlaamse ,klauwende leeuw,VLAANDEREN ONAFHANKELYK ?HEIL?HEIL
Citaat:

WY VLAMINGEN HEBBEN GESCHIEDENIS GESCREVEN. NOOIT EERDER IN HET VERLEDEN SLAAGDE EEN VOLK ERIN OM MET EEN VOETVOLK EEN HEEL RIDDER LEGER TE VERSLAAN
Citaat:

- le coq est mort - le coq est mort- le coq est mort olé olé olé ----- en de leeuw die werkt ,zweet, betaalt en moet vooral zijn muil houden ----- le coq est mort - le coq est mort -le coq est mort- olé olé olé
Citaat:

- EK ZYN VLAEMING EN PREUS VAN 'T TE ZYN!
Citaat:

- de grootste eer die my kan toekomen op dit aardse bestaan is men land VLAANDEREN te mogen dienen voor eeuwig en altydt,maar nooit zal er een druppel vloeien voor belgie nimmer zal men levensvocht voor fransen men lichaam verlaten, belgie barst,VLAANDEREN BOVEN HEIL DE LEEUW HEIL DE FIERE VLAAMSE KLAUWENDE ONTEMBARE VLAAMSE LEEUW.ik voelde me niet fier belg te zyn, ik was bescheiden, tot ik myn volk echt leerde kennen, ik weet nu dat ik trotser mag zyn als die laffe maar oh zo schynheilige trotse fransen en weten dat ons die eer toekomt wy vlamingen ,kyk nu maar aleen wat vlaanderen voor de wereld betekent,op veel gebied ,bv;sport ,veldryden ,tennis cross,triatlon,vollybal...,kyk naar de geschiedenis,kyk naar de kwaliteit van onze produkten,proef de vlaamse keuken ,moeten wy bescheiden ,NEE VERDOMME WY MOETEN TROTS ZYN,eer betonen aan onze voorouders en overal ter wereld moeten ze weten wie wy echt zyn ,maar eerst moeten we dat zelf ontdekken mettes@skynet.(be)vl
Citaat:

- Mensen stem gewoon op het vlaams blok en laat die mensen dan hun werk doen héé
Citaat:

- Ik ben voor Vlaamse afhankelijkheid en wie het omgekeerde denkt of zegt verdient zo hard een mep.
Citaat:

- in de voedselketen staat de leeuw bijna helemaal bovenaan,ik lust wel een haan
Citaat:

oke ik vind wel goed van die Vlaamse onafhankelijk en het Dietsland en al ik zoe da ook vree goed vinden ma zijt toch eens realistisch belgie is al klein laat het Vlaanderen nog eens afhankelijk worden en er schiet niets meer van over nog een probleem is het milieu kweet niet of ge et allemaal beseft ma wallonie houdt wel het mileu instant zodat alle meetingen in hun normen blijven door die bossen en al daar he en kweet niet ma nederland staan die dan ook zo happig om samen te smelten met vlaanderen ik heb er men twijfels over ik hoop dat het jullie allemaal lukt maar ik denk dat dat niet zo erg zal lukken en ik ben het bijna zeker dat ik het niet zal meemaken
:lol:

Jan van den Berghe 5 september 2004 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Op de webstek www.vlaamsbelang.org kunnen de bezoekers hun mening geven waarom Vlaanderen onafhankelijk moet worden.

In welk onderdeel mag dit dan wel het geval zijn?

Yann 5 september 2004 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In welk onderdeel mag dit dan wel het geval zijn?

http://www.vlaamsbelang.org/vraag.php?vraagid=6

Yann 5 september 2004 14:44

Het rare is dat al deze boodschappen vooraf goedgekeurd worden door de beheerder van de site. Ik merk geen enkele pro-Belgische reactie. :roll:

Maar de boodschappen waar HEIL in kwam mochten er blijkbaar wel op. :)

Koenraad Maesschalck 5 september 2004 14:49

Hoeveel van die reacties zouden het werk zijn van anti-VB'ers, linksen, belgicisten,...? 8)

Jan van den Berghe 5 september 2004 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Hoeveel van die reacties zouden het werk zijn van anti-VB'ers, linksen, belgicisten,...? 8)

Inderdaad. Daar valt gewoon niets van te controleren. Dergelijke rubrieken beschouw ik dan ook niet als de referentie om een of ander idee te vormen.

Yann 5 september 2004 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Leg het maar uit ja. Ik weet in ieder geval dat de beheerder van de site deze berichten wel gepubliceerd heeft.

Yann 5 september 2004 15:21

Leve Vlaanderen onafhankelijk! Vlaanderen aan de marginalen, de idioten, de bekrompenen, de gefrustreerden en de zielepoten!

HOUZEE! HOUZEE! HOUZEE!

Tommy_ 5 september 2004 15:22

Volgens mij is er hier iemand die gefrustreerd omdat er maar geen unitair Belgie ooit zal komen.

Yann 5 september 2004 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Volgens mij is er hier iemand die gefrustreerd omdat er maar geen unitair Belgie ooit zal komen.

Het is er al geweest. In tegenstelling tot uw onrealistisch, utopistisch Vlaanderen (vierde patattenveld rechts) onafhankelijk.

Tommy_ 5 september 2004 15:34

Het is er geweest..... Vlaanderen heeft steeds onder dat juk gezeten, wie had het opgericht? Hoofdzakelijk Franstaligen die dan nog ne dwaze koning kiezen. Wel als het met patatten is dan is het met patatten als het maar Vlaanderen noemt. Belgie draait dankzij Vlaandern en niet omgekeerd dus ge ziet wat die pattaten kunnen doen.

Koenraad Maesschalck 5 september 2004 15:47

Citaat:

Leve Vlaanderen onafhankelijk! Vlaanderen aan de marginalen, de idioten, de bekrompenen, de gefrustreerden en de zielepoten!

HOUZEE! HOUZEE! HOUZEE!

:roll: Vergeten uw dagelijks pilletje te nemen?

Jan van den Berghe 5 september 2004 15:54

Citaat:

Het is er al geweest. In tegenstelling tot uw onrealistisch, utopistisch Vlaanderen (vierde patattenveld rechts) onafhankelijk.

Oostenrijk-Hongarije was ook eens. Tsjechoslovakije ook. De Sovjetunie ook. Het Spanje van Franco ook. Het Rijk van Napoleon ook. Het unitaire België ook.

Overal vinden we mensen die vol valse nostalgie naar een van die staten terug verlangen. In hun gedachten was toen alles veel beter.

Ook de Bubbels behoren bij die groep nostalgici. Ze menen het verleden weer te kunnen halen, maar ze vergissen zich schromelijk. Wat eens verging, komt niet meer terug.

N.J.S.V. Antwerpen 5 september 2004 16:05

Citaat:

Het rare is dat al deze boodschappen vooraf goedgekeurd worden door de beheerder van de site. Ik merk geen enkele pro-Belgische reactie. :roll:

Maar de boodschappen waar HEIL in kwam mochten er blijkbaar wel op. :)

Is er iets mis met "HEIL"? Of "Heil Vlaanderen"? Of mogen karakters als "Ein"; "Volk"; ","; "ein"; "Reich"; ","; "ein"; "Führer"; "!"; ... ook niet meer gebruikt worden?

Yann 5 september 2004 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Is er iets mis met "HEIL"? Of "Heil Vlaanderen"? Of mogen karakters als "Ein"; "Volk"; ","; "ein"; "Reich"; ","; "ein"; "Führer"; "!"; ... ook niet meer gebruikt worden?

Hangt er vanaf in welke context het gebruikt wordt. :lol:

Jan van den Berghe 5 september 2004 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen

Heil is een oude aanspreking en tegelijkertijd wens. Inhoudelijk is die veel rijker dan "hallo" of "goedendag". Heil houdt de notie in van het goede, ook het ultieme goede dat men dus door die uitroep aan iemand toewenst. Er is ook een connotatie van vreugde aan verbonden, daar de uitroep "heil" met het Griekse "cheirêtê" is verwant. En dit betekent dan "verheug u", "verblijd u". Nog altijd is in Griekenland die uitroep gebruikelijk, maar is in de loop der jaren wel heel formeel geworden. Men zegt het alleen tegen personen die men niet kent of die veel hoger in rang staan.

N.J.S.V. Antwerpen 5 september 2004 16:27

Citaat:

Heil is een oude aanspreking en tegelijkertijd wens. Inhoudelijk is die veel rijker dan "hallo" of "goedendag". Heil houdt de notie in van het goede, ook het ultieme goede dat men dus door die uitroep aan iemand toewenst. Er is ook een connotatie van vreugde aan verbonden, daar de uitroep "heil" met het Griekse "cheirêtê" is verwant. En dit betekent dan "verheug u", "verblijd u". Nog altijd is in Griekenland die uitroep gebruikelijk, maar is in de loop der jaren wel heel formeel geworden. Men zegt het alleen tegen personen die men niet kent of die veel hoger in rang staan.

Gok ik het juist: "[font=Arial][font=Verdana][size=2]Χειρητη"? Leuk om terug te denken aan die lessen oud-Grieks van jaren terug...[/size][/font][/font]

Yann 5 september 2004 16:30

Citaat:

Wat heeft HEIL met Vlaanderen te maken?

Sayonara!

Jan van den Berghe 5 september 2004 16:44

Citaat:

Wat heeft HEIL met Vlaanderen te maken?

Sayonara!

Heil is een Nederlands woord. Heil kan men gebruiken tot personen gericht maar ook als het over waardevol geachte zaken gaat.

Vlaanderen Boven 5 september 2004 16:57

Ik ben 100 % zeker dat alle berichten waarin 'ij' als 'y' wordt geschreven door door eenzelfde persoon geschreven zijn, waarschijnlijk de een of andere gefrustreerde belgicist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be