Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wallinganten en flaminganten zijn onbeleefd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=197989)

De Brabander 6 februari 2014 10:50

Wallinganten en flaminganten zijn onbeleefd

Met je medemens maak je geen ruzie, maar werk je samen, zelfs als die een andere taal spreekt. De staatshervormingen, het taalfederalisme, de taalapartheid en het streven naar confederalisme en separatisme zijn echter exact het tegenovergestelde: ze maken van intolerantie de officiële norm. En dat is erg onbeleefd. Flaminganten en wallinganten (ook zij in de traditionele partijen) zijn dus onbeleefde mensen.

Sebastokrator 6 februari 2014 10:54

En Belgicisten? Het lijkt me dat alle nationalisten misschien in het zelfde bedje ziek zijn.

De Brabander 6 februari 2014 10:56

Geef minstens drie voorbeelden van onbeleefde 'belgicisten', aub.

Sebastokrator 6 februari 2014 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7003435)

Six vertelde me onlangs dat de B.u.B ondertussen uit drie leden bestaat? ;-)

De aanhangers van Démocratie Nationale? Hebben die de kaap van drie al bereikt?

Nyquist 6 februari 2014 11:00

Citaat:

Jij bent er al eentje.

Vette Pois(s)on 6 februari 2014 11:01

Citaat:

Zet ze op een bootje die karakteriele huiszwammen.

De schoofzak 6 februari 2014 11:51

Citaat:

Jijzelf !

Jij ontzegt mij het democratisch recht om te vinden dat mijn politieke overheid, het land dus, gereorganiseerd moet worden naar kleinere eenheden. En jij ontzegt mij dat recht via de omweg dat ik daarmee onbeleefd zou zijn.

.

Jan van den Berghe 6 februari 2014 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7003421)
Met je medemens maak je geen ruzie, maar werk je samen, zelfs als die een andere taal spreekt. De staatshervormingen, het taalfederalisme, de taalapartheid en het streven naar confederalisme en separatisme zijn echter exact het tegenovergestelde: ze maken van intolerantie de officiële norm. En dat is erg onbeleefd. Flaminganten en wallinganten (ook zij in de traditionele partijen) zijn dus onbeleefde mensen.

U verwart een meningsverschil of een verschil in politieke visie met "onbeleefdheid".

De Brabander 6 februari 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7003569)
Jijzelf !

Jij ontzegt mij het democratisch recht om te vinden dat mijn politieke overheid, het land dus, gereorganiseerd moet worden naar kleinere eenheden. En jij ontzegt mij dat recht via de omweg dat ik daarmee onbeleefd zou zijn.

.

:lol::lol::lol: Uit wat bestaat die "ontzegging"? Afsnijden telefoon en internet? Huisarrest? Gevangenisstraf? Of nog erger? :-):-)

De Brabander 6 februari 2014 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7003983)
U verwart een meningsverschil of een verschil in politieke visie met "onbeleefdheid".

Helemaal niet. Een extreem voorbeeld is het nazisme t.o.v. de Joden. Je kan moeilijk betwisten dat de houding van de nazi's t.o.v. de Joden onbeleefd was. Het is niet omdat een ideologie door netjes geklede mannen en vrouwen verdedigd wordt, dat ze daardoor tolerantie en vredelievendheid uitstraalt. Essentieel voor beleefdheid is respect voor je medemens. En dat respect zie ik niet bij de particratie t.o.v. de andere taalgroep.

Bolleke Wol 6 februari 2014 18:34

Onbeleefd zijn is in dit geval best verantwoord.

De Brabander 6 februari 2014 18:55

Onbeleefd zijn is alleen verantwoord bij onderdrukking. Van onderdrukking van flaminganten of wallinganten is in België echter absoluut geen sprake. Dat kan ook niet aangezien ze het land besturen.

Rahowa 6 februari 2014 20:30

Citaat:

Dat zie je het best van al bij belgieschisten,de vernietigers van ons prachtig koninkrijk der Nederlanden.Ik begrijp niet waarom de verdedigers van het separatisme van 1830 anderen verwijten wat ze zelf zijn.

Boduo 6 februari 2014 21:48

Citaat:

Ochottekes.
Ik heb kompassie met de 3 BUB'ers.

daiwa 7 februari 2014 01:22

Citaat:

Wat dacht je van de groene onbeschofte ''boeren'' die weigeren VB mandatarissen een hand te geven?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...=crosspromoreg

Distel 7 februari 2014 07:36

Citaat:

<bub-logica>
Officiële drietaligheid is taalracisme en apartheid ten opzichte van andere talen. De Belgische grenzen impliceren bovendien een afscheiding van andere landen. Bovendien proberen sommige Belgicisten hier voortdurend ruzie te stoken met hun onzinnige debiliteiten.

Kortom: de BUBers en andere belgicisten zijn onbeleefd.
</bub-logica>

:lol:
Altijd lachen met die clowns van de BUB.

De schoofzak 7 februari 2014 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7004340)
:lol::lol::lol: Uit wat bestaat die "ontzegging"? Afsnijden telefoon en internet? Huisarrest? Gevangenisstraf? Of nog erger? :-):-)

Neen, scheldpartijen, daar gaat de draad toch over ?

.

cato 7 februari 2014 10:51

Citaat:

Mensen kunnen alleen beleefd zijn ,als ze in een democratische staat leven ,met zeggenschap over hun eigen staat.
In Belgie is dat niet het geval.

De Brabander 7 februari 2014 11:54

Jij wil dus de onafhankelijkhei van Limburg en West-Vleteren?

De schoofzak 7 februari 2014 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7005305)
Jij wil dus de onafhankelijkhei van Limburg en West-Vleteren?

Ja, daar zijn enorme volksbewegingen en politieke partijen voor actief !! Met foto's van hun leiders op koekendozen en al.

.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be