Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Celstraf voor vader die dochter sloeg omdat ze met jongens sprak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198018)

cookie monster 6 februari 2014 19:55

Celstraf voor vader die dochter sloeg omdat ze met jongens sprak

Celstraf voor vader die dochter sloeg omdat ze met jongens sprak
http://yahoo.skynet.be/nieuws/belgie...-jongens-sprak

[EXTREME SARCASM]
Allee nu , die pa mag toch z'n dochter volle laag opvoeden ,
hoe durft men zo'n brave man te veroordelen !!!!
Dochterlief moest eens met een rotzak afkomen ,
pa heeft het dan toch goed voor met z'n dochter ??
Dochterlief MOET haar excuses aanbieden aan haar pa ,
hoe durft ze haar pa zo in moeilijkheden brengen ????
[/EXTREME SARCASM]

De schoofzak 6 februari 2014 20:28

Ik zou dat toch liever eens lezen in onze gewone pers;

Daarnaast: de vader is ene van de poco-linksen, want men beschrijft het perfect:

Citaat:

de vader egocentrisch is en dat hij geen tegenspraak ... duldt.

Esperanza 7 februari 2014 05:48

Slaan op de voetzolen omdat het dan minder opvalt. Hij wist dus heel goed waar hij mee bezig was.

Die kerel is duidelijk ongeschikt om kinderen groot te brengen.

Onmiddellijk uit de ouderlijke macht ontzetten. Idem dito wat betreft zijn burgerlijke rechten.

Xenophon 7 februari 2014 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 7004951)
Slaan op de voetzolen omdat het dan minder opvalt. Hij wist dus heel goed waar hij mee bezig was.

Die kerel is duidelijk ongeschikt om kinderen groot te brengen.

Onmiddellijk uit de ouderlijke macht ontzetten. Idem dito wat betreft zijn burgerlijke rechten.

Omdat hij zijn dochter op moslimwijze grootbrengt?

Klein Licht 7 februari 2014 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7004529)

Daarnaast: de vader is ene van de poco-linksen, want men beschrijft het perfect:

Misschien af en toe eens een gazetje opentrekken?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...40206_00966775

DewareJakob 7 februari 2014 13:24

Even advocaat van de duivel spelen: Ik denk dat je gelijkaardige zaken ook in streng-katholieke of -protestante midden vond,(zeker in de jaren 50-60-70) en misschien nog altijd...

Johan Bollen 7 februari 2014 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7004529)

Komen dit soort van excessen van het partijdenken vooral voor bij partijmilitanten?

Gelukkig is er nog een wereld buiten dat primitief links rechts universum.

Esperanza 7 februari 2014 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7005371)

Het zal mij een zorg wezen op welke wijze.

Opzouten die handel.

Dutch_Strawberry 7 februari 2014 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7005371)

Xeno, ga jij nu serieus proberen om het geweldadig slaan van kinderen goed te praten? Enkel om wat te provoceren? Man, ga eens wat nuttigs doen met je vrije tijd.

De schoofzak 7 februari 2014 22:23

Nu moet ik wel toegeven dat onze huidige cultuur ook niet van datte is.

De Schoof heeft zich al flink moeten verweren, om geen kletsen te krijgen van zijn dochter, omdat die Schoof naar het nieuws wou kijken, terwijl dochter en haar lief liever naar een muziekprogramma keken.

Da's niet waar hoor, dan is een graptjen.

.

Xenophon 7 februari 2014 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7006106)
Xeno, ga jij nu serieus proberen om het geweldadig slaan van kinderen goed te praten? Enkel om wat te provoceren? Man, ga eens wat nuttigs doen met je vrije tijd.

Het slaan van kinderen is nochtans ingeburgerd daar, wat juichen omdat een enkeling opgesloten wordt en dan doen of we de rest niet zien is wel heel gemakkelijk.

DewareJakob 8 februari 2014 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7006378)
Het slaan van kinderen is nochtans ingeburgerd daar, wat juichen omdat een enkeling opgesloten wordt en dan doen of we de rest niet zien is wel heel gemakkelijk.

je hebt er dus duidelijk geen problemen mee..

alice 8 februari 2014 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7006378)

U slaat de nagel op de kop, als goed moslim heeft die vader niets verkeerd gedaan!
Natuurlijk zullen er moslims zijn die zeggen, dat is niet waar!
Maar evenveel zullen zeggen" het probleem zit bij de dochter want die had haar vader moeten gehoorzamen, roddel kan je reputatie kapot maken en daar is weinig voor nodig in culturen waar roddel bepaald wie of wat je bent. Dit straalt af op de vader die gezichtsverlies lijdt, zijn eer is aangetast en dus slaat hij haar, omdat binnen zijn opvattingen over opvoeding van dochters, dit een passende reactie is. Zoals er zijn die denken dat de duivel uitgedreven moet worden wanneer de roddel gaat dat je lesbisch bent of christen wilt worden.

Het debat kent dan een vast verloop, dit beweren is stigmatiserend voor moslims en wie generaliseert draagt aan polarisatie bij, en voor je het beseft, sta je op Kif Kif.

Maar je kunt toch ook wel vaststellen dat wat "islamtisch" zou zijn, of " normaal" voor moslims geen consensus kent, omdat ook cultuur invloed heeft.
Desondanks zijn er teveel voorbeelden dat die consensus ook ontbreekt vanuit groepen naar onze samenleving toe die dergelijk ouderlijk gedrag als misdaad ziet, of religieus gedrag als bedreigend voor wie ze ondergaat.
Die discussie kan niet eindeloos uit de weg worden gegaan.

Xenophon 8 februari 2014 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7006988)

Je schijnt me niet echt te begrijpen, maar ik heb ondertussen geleerd dat dit aan mij kan liggen.

six 8 februari 2014 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7007138)
Je schijnt me niet echt te begrijpen, maar ik heb ondertussen geleerd dat dit aan mij kan liggen.

Het ligt niet aan jou. Wanneer je zegt dat iets vaakvoorkomend of normaal is, dan zeg je in hun ogen dat jij het goedkeurt.

Ik heb dat ook gehad. Ik schijn blijkbaar een zieke gestoorde geest te zijn die verkrachtingen goedpraat.

Het van elkaar houden van waardeoordelen en objectieve oordelen is voor sommigen erg moeilijk.

Dan praat je nog niet over economie met mensen. Daar heb je dat x10.

Nietzsche 8 februari 2014 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7006988)

Trololololol

Lukkas 8 februari 2014 13:38

Wat verwacht men eigenlijk van deze wonderbaarlijke 'cultuur':

http://www.youtube.com/watch?v=273uO...has_verified=1

http://www.youtube.com/watch?v=hTjtwLUpi-U

Onze politiekcorrecten knuffelen deze 'cultuur'.

R.Verhiest 8 februari 2014 13:39

Spreken is zilver, zwijgen is goud

& als je dat niet wenst te geloven en pakje slaag vanavond !

R.Verhiest 8 februari 2014 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 7007146)
Het ligt niet aan jou. Wanneer je zegt dat iets vaakvoorkomend of normaal is, dan zeg je in hun ogen dat jij het goedkeurt.

Ik heb dat ook gehad. Ik schijn blijkbaar een zieke gestoorde geest te zijn die verkrachtingen goedpraat.

Het van elkaar houden van waardeoordelen en objectieve oordelen is voor sommigen erg moeilijk.

Dan praat je nog niet over economie met mensen. Daar heb je dat x10.

uit elkaar houden zal je bedoelen...
indien men meer van elkaar zou houden zouden er minder misverstanden zijn.
Miss Verstand verkiezingen is iets voor slimme blondjes...

Conscience 10 februari 2014 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7005419)
Even advocaat van de duivel spelen: Ik denk dat je gelijkaardige zaken ook in streng-katholieke of -protestante midden vond,(zeker in de jaren 50-60-70) en misschien nog altijd...

Allez, een van de lokale papegaaien is weer ingeschakeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be