![]() |
Dag tegen besnijdenis!
6/02/2014: Op Canvas was weeral maar eens te zien hoe veel mensen een verminkende besnijdenis moeten ondergaan! Het wegsnijden van geslachtsdelen om zo sexueel genot volledig uit te sluiten. "getekend voor het leven" van de slogan.
En het wordt nog erger: meer en meer (moslim) mensen worden besneden in belgie omwille van "religieuze redenen" ( lachwekkend ). Wat doet de overheid hieraan om dit te voorkomen? Zijn er genoeg controles op scholen om dit te voorkomen? Wat kan de medische schoolcontrole hieraan doen of voorkomen? |
De poco-politieke wil ontbreekt om van besnijdenis een misdrijf te maken dat vergelijkbaar is met foltering.
Dank u oude machtspartijen. . |
Is dat ons probleem eigenlijk? :roll:
|
Vrouwelijke besnijdenis is inderdaad verminking (louter gericht op het ontzeggen van seksueel genot), bij mannelijke besnijdenis zie ik, zolang het op een medisch verantwoorde manier gebeurt, eigenlijk weinig problemen. Veel studies wijzen er op dat besnijdenis het risico op infecties en zelfs kanker verkleint.
|
Wat is hier gebeurd? Gisteren nog twee pagina's en nu gewist?
Moeten we nu echt vrouwenbesnijdenis doodzwijgen uit politiek correcte overtuigingen zoals vermeld in het arrest van Gent? Dan zou ik graag geband worden van deze site aub. |
zullen we er even Geenstijl bijhalen?
Citaat:
|
Citaat:
|
En kijk mensen,het blijkt ineens wèl een islamitisch probleem te zijn. Jammer hoor! Knip maar moderatoren! Voor zoveel ontucht moet je de banvloek bovenhalen
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gisteren stond er in DEZE draad zeker twee pagina's met postings. (Ik heb hier zelf een aantal posten geplaatst gisteren). Deze werden verwijderd door de moderatie. Het is wel raar dat men gaat knippen in een specifieke draad over één onderwerp en de andere items laat staan in draden met verzameltopics. |
Citaat:
|
Citaat:
Volledige ontzetting uit ouderlijk gezag lijkt mij een minimum straf bij vaststelling van deze feiten. |
Citaat:
|
Citaat:
Artikel 409 van het Strafwetboek (in voege vanaf 1 april 2001) §1. Hij die eender welke vorm van verminking van de genitaliën van een persoon van het vrouwelijke geslacht uitvoert, vergemakkelijkt of bevordert, met of zonder de toestemming van deze persoon, zal bestraft worden met een gevangenisstraf van 3 tot 5 jaar. De poging zal bestraft worden met een gevangenisstraf van 8 dagen tot een jaar. §2. Indien de verminking uitgevoerd wordt op een minderjarige of met een winstoogmerk zal de straf bestaan uit een opsluiting van 5 tot 7 jaar. De daders (ouders en/of besnijdster) kunnen vervolgd worden voor een besnijdenis uitgevoerd in België, in Europa of in Afrika tijdens een vakantie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be